مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش انگیزه برای سازندگان و مالکان ساختما‌ن‌ها با تصویب بسته تشویقی احیای بافت فرسوده

عصر ساختمان- یک نماینده مجلس با بیان اینکه شورای نگهبان در حال بررسی طرح بسته تشویقی احیای بافت فرسوده است، گفت: در صورت تصویب این طرح صرف اقتصادی ساخت وساز در بافت فرسوده بالا رفته و انگیزه‌ بیشتری برای مالکین و سازندگان برای استفاده از این طرح ایجاد خواهد شد.

افزایش انگیزه برای سازندگان و مالکان ساختما‌ن‌ها با تصویب بسته تشویقی احیای بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، اقبال شاکری؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی پیرامون احیای بافت فرسوده اظهار کرد: علی‌رغم وسعت بافت فرسوده و نیاز آن به کار دائمی و مستمر است، در بعضی نقاط مثل نفرآباد اتفاقات خوبی افتاده است.

    وی با اشاره به اینکه درمورد بافت فرسوده باید تصمیم جامع و کلان گرفته شود تا مالکین بافت فرسوده با توجه به دریافت سود در این زمینه همکاری کنند، تصریح کرد: بسته تشویقی جدیدی از طرف شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ شده، اما هنوز در بافت فرسوده تثبیت نشده و مردم اطلاع کافی از این طرح ندارند.

    شاکری ادامه داد: سازندگان و شهرداری‌ها هنوز به گرمی از این طرح استقبال نکردند. باید روی طرح تشویقی شورای عالی معماری و شهرسازی برای احیای بافت فرسوده کار شود.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که بسته تشویقی احیای بافت فرسوده در کمیسیون تلفیق و صحن مجلس تصویب شد، ادامه داد: شورای نگهبان در حال بررسی طرح است و هفته آینده این طرح به مجلس می‌آید. در صورت تصویب این طرح صرف اقتصادی ساخت‌وساز در بافت فرسوده بالا رفته و انگیزه‌  بیشتری برای مالکین و سازندگان برای استفاده از این طرح ایجاد خواهد شد.

        بیشتر بخوانید

            فروش متری مسکن در تهران به‌زودی آغاز خواهد شد/ فرودگاه مهرآباد به محدوده گردشگری تبدیل می‌شود

    وی اضافه کرد: امیدواریم با این دو بسته تشویقی مالکین بافت‌های فرسوده انگیزه کافی پیدا کنند و در جهت نوسازی بافت فرسوده همکاری کنند. شهرداری تهران باید در حوزه اطلاع‌رسانی و تسریع فرآیند اخذ مجوز و اعمال بسته تشویقی با سرعت بیشتری فعالیت کند. در صورت پیشرفت در این زمینه، سالیانه حدود 100 تا 150 هزار واحد جدید در بافت فرسوده ساخته می‌شود که در مقابل زلزله مقاوم خواهند بود.

    شاکری با بیان اینکه عملکرد شهرداری تهران در محله نفرآباد موفق بوده است، تاکید کرد: شهرداری تهران باید در مورد بسته‌های تشویقی اطلاع‌رسانی کرده و انگیزه را برای مالکین بافت‌ فرسوده در جهت نوسازی آن افزایش دهد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بعضی از نقاط بافت فرسوده مثل محله‌های شوش و هرندی، فرسوده بودن، ساختار محلی را با آسیب‌های اجتماعی همراه کرده است. هر قدر بتوانیم بافت فرسوده را احیا و نوسازی کنیم، مردم را در مقابله زلزله ایمن کرده و محله ایمن‌تر خواهد شد.

    وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی گسترده به ساکنین بافت فرسوده و سازندگان که در این راستا فعالیت می‌کنند از مشوق‌ها و طرح‌های تشویقی و  تسریع در صدور پروانه بسیار مهم‌تر است.

    بر اساس این گزارش، پیشتر، سید مهدی هدایت؛ مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه ضمن نوسازی 1300 واحد مسکونی در نفرآباد، سرانه‌های خدماتی از جمله پارکینگ، سرای محله، زائرسرا، توانمندسازی بانوان، بازارچه و ... دیده شده است، گفت: با مشارکت بیشتر دستگاه‌های خدمات‌رسان و اصلاح برخی از طرح‌ها شاهد مشارکت بیشتر مردم در نوسازی نفرآباد خواهیم بود. اقدامات مختلفی در نفرآباد انجام شده که از جمله این اقدامات می‌توان به پیگیری افزایش بافت فرسوده از 2هکتار به بیش از 9هکتار، تعریف و تهیه طرح بازآفرینی محله الگو با معماری ایرانی ـ اسلامی برای 13 هکتار، اخذ مجوز کمیسیون ماده 5 ، تدوین و اجرای برنامه اقدام مشترک دولت و شهرداری ویژه محله نفرآباد، اخذ مجوز انتشار اوراق مشارکت نام برد.

    همچنین پیشتر جعفر بندی شربیانی؛ عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اقدامات صورت گرفته در محله نفرآباد را از افتخارات دوره ششم شهرداری تهران دانسته بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو