مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل اتحادیه آرامستان کشور:

بالاترین قیمت قبر در تهران است

عصر ساختمان- مدیرعامل اتحادیه آرامستان کشور بالاترین قیمت قبر را مربوط به شهر تهران دانست و گفت: بیشترین قیمت قبر در تهران است که بستگی به مکان‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی تعیین می‌شود.

بالاترین قیمت قبر در تهران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، مهرداد سیاه پور در حاشیه همایش مجمع عمومی سالیانه مدیران آرامستان‌های کشور در همدان، با بیان اینکه در  برخی از شهرهای کوچک نیز قمیت قبرها نسبت به شهرهای بزرگ بالاتر است، عنوان کرد: همدان تنها شهری است آرامستانش توسط اوقاف اداره می‌شود و با توجه به اینکه مکان وقفی بوده و هزینه زمین دریافت نمی‌شود، قیمت‌ها نازل است.

    وی با بیان اینکه در این آرامستان تنها هزینه خدمات دریافت می‌شود که واقعا بسیار ناچیز است و قبرها نسبت به شهرهای دیگر حداقل قیمت را دارند، اظهار کرد: در حوزه قبرفروشی تخلفاتی گزارش می شود اما خوشبختانه با بازدیدهای صورت گرفته سعی کرده ایم نواقص را برطرف کنیم.

    سپاه پور با اشاره به اینکه برنامه سفر به استان‌های مختلف و آموزش غسال و غساله‌ها مورد توجه اتحادیه است، خاطرنشان کرد: شست وشوی میت یک واجب کفایی است بنابراین غسال و غساله‌ها باید تمام جوانب را برای دفن اموات رعایت کنند و اهمیت آن چنان است که اگر از لحاظ شرعی غسل درست انجام نشود، باطل بوده و باید نبش قبر و غسل مجدد صورت گیرد.

    وی با بیان اینکه برخی غساله‌ها معتقد بودند چندین سال است که در حوزه غسل میت فعالیت داشته‌اند اما تاکنون آموزش‌هایی را ندیده بودند،  یادآور شد: اتحادیه‌های کل کشور در سال 85 تأسیس شده و ارتباط‌ گیری با آرامستان ها را در برنامه دارد و ارائه آموزش‌های متعدد و رفع نیازها و کمبودهای آرامستان‌ها از طریق این اتحادیه پیگیری می‌شود.

    مدیرعامل اتحادیه آرامستان کشور با بیان اینکه خوشبختانه در آرامستان باغ بهشت همدان که توسط اوقاف اداره می‌شود، اقدامات خوبی در  حال انجام است، گفت: با بازدیدهایی که از این آرامستان داشته‌ایم، آنجا به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده و اقدامات خوبی در آن در حال انجام است به طوریکه آرامستانی شکیل و مدرن در شهر همدان ایجاد شده و طبق بازدیدی که داشتیم، همدان  از شهرهای خوب به شمار می‌آید و شرایط مطلوبی دارد و تخلفاتی مشاهده نکرده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی