مدیران خودروعصر اعتبار

مرحله دوم ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده از سیل سمیرم آغاز شد

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان روز جمعه در جلسه شورای اداری این شهرستان، خاطرنشان کرد: ۵۹۸ واحد آسیب دیده در این مرحله از کار تعمیر و ترمیم می شوند.

مرحله دوم ساخت و تعمیر واحدهای خسارت دیده از سیل سمیرم آغاز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از جماران، عبدالحسین خانی با اشاره به ارزیابی یکهزار و 137 واحد خسارتی در منطقه سمیرم اظهار داشت: 439 واحد شهری و 108 واحد ساختمانی روستایی در سیل ابتدای امسال خسارت عمده دیده اند که مشمول طرح احداثی هستند.

    به گفته وی، در بخش تعمیر و ترمیم واحدهای خسارت دیده نیز 398 واحد در شهر و 197 خانه تعمیری در روستاها شناسایی شد.

    وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از جابجایی و اختصاص واحدها از مجموعه 140 واحدی شهرک آبشار بنیاد مسکن سمیرم که املاک آن از طریق راه و شهرسازی به ما واگذار شده نیز در دست ساخت، تکمیل و اجرا است تا به مرور به خسارت دیدگان تحویل داده شود.

    خانی یادآور شد: بارش باران و جریان سیلاب ابتدای امسال به هشت هزار و 262 واحد مسکونی شهری و روستایی استان اصفهان خسارت وارد کرد که عمده آن مربوط به شهرستان سمیرم بود.

    مدیر شعب بانک کشاورزی استان اصفهان نیز در ادامه همین نشست اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون 938 فقره تسهیلات بانکی کشاورزان سمیرمی استمهال شده است.

    محمدرضا پویافرد مجموع اعتبار هزینه شده در این بخش را 199 میلیارد و 497 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: اعتبار کافی برای ادامه استمهال تسهیلات به شرط رعایت شرایط قانونی و محدوده زمانی مشخص شده از سوی دولت داریم.

    وی خاطر نشان کرد: این اعتبار از سوی معاونت امور عمرانی استانداری اصفهان و از طریق بند خ ماده 33 به منظور استمهال وام های بانکی کشاورزی اختصاص داده شده است.

    وی ادامه داد: سال گذشته نیز 6 هزار و 497 مورد استمهال وام به مبلغ 322 میلیارد و 712 میلیون ریال تنها در سمیرم داشتیم که از سوی دولت در اختیار بانک کشاورزی قرار گرفت و کشاورزان از این کمک بهره مند شدند.

    مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان هم با بیان اینکه تنها 4 روستای سمیرم از نعمت گاز بی بهره هستند تصریح کرد: موضوع مهمی که در این رابطه باید به آن توجه داشت عبور خط انتقال و حفاری لوله ها از روستای دشتبال در جنوب سمیرم است که زمین سستی دارد و مناسب کار نیست.

    سید مصطفی علوی افزود: اگر اداره راهداری جاده جدید دسترسی روستا را احداث کند می توان از مجاور همان جاده برای حفاری و خط انتقال گاز استفاده کرده و اهالی 3 روستای خفر، خینه و دیلی را هم از این نعمت بهره مند کرد.

    موضوع دیگری که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، ورود پساب تصفیه خانه فاضلاب شهر سمیرم به رودخانه پایین دست آن  بود که مدیرعامل آب و فاضلاب استان اصفهان در این خصوص اظهار داشت: اقدام هایی برای رفع این مشکل انجام شده اما کافی نیست.

    هاشم امینی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر سمیرم باید ارتقاء یابد و همین امروز افزون بر 30 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی و نوسازی نیاز دارد.

    کمبود قیر برای اجرای روکش آسفالت جاده ها، مشکلات پمپاژ آب در بخش برآفتاب شهر کُمه، نبود شبکه فاضلاب شهری در دو بافت فرسوده کوشک و قلعه سمیرم و رفع نقاط حادثه خیز جاده ای از دیگر مسایل طرح شده در جلسه شورای اداری سمیرم بود.

    بر همین اساس، مقرر شد برخی از این موارد با حضور سازمان های مرتبط با موضوع در جلسه ها و کارگروه هایی مشترک بررسی و تا حصول نتیجه نهایی پیگیری شده و به استاندار اصفهان اطلاع داده شود.

    سمیرم با حدود 150 روستا و آبادی، شش شهر و چهار بخش مرکزی، پادنای بزرگ، وردشت و پادنا، در 160 کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار