مدیران خودروعصر اعتبار

بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه هدف بازآفرینی شهری در استان‌های محروم

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران بخش عمده فعالیت‌های شرکت را در سال ۱۴۰۱ شامل مرمت تاریخی ۲۱۲ محله در ۱۹۶ شهر، بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه هدف بازآفرینی شهری در استان‌های محروم و تکمیل و تسویه مطالباتی سنواتی ۵۸۵ پروژه برشمرد.

بهره‌برداری از ۱۱۷ پروژه هدف بازآفرینی شهری در استان‌های محروم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محمد آئینی از برنامه تکمیل 315 پروژه نیمه‌تمام محلات هدف بازآفرینی شهری در سال جدید خبر داد.

    وی محرومیت‌زدایی کالبدی محلات فرسوده و ناکارآمد شهری و تامین خدمات زیربنایی و روبنایی این مناطق را یکی از برنامه‌های اساسی شرکت بازآفرینی شهری در سال 1401 برای رسیدن سرانه‌های خدمات محلات بازآفرینی به سطح متوسط سرانه‌های همان شهر در اجرای سند ملی راهبردی احیا بهسازی نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری برشمرد.

    مرمت تاریخی در 212 محله و 196 شهر

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: در سال 1401 پیشرفت فیزیکی و مالی 585 پروژه زیر بنایی، روبنایی، فضای شهری و مرمت تاریخی در 212 محله و 196 شهر به 100 درصد رسید که از این میان 117 پروژه در هفته دولت (به تعداد 45 پروژه) و دهه فجر (به تعداد 72 پروژه) مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این پروژه‌ها بر اساس نیازسنجی‌های کارشناسی شده و مصوب ستادهای بازآفرینی شهری در استان‌ها برای محلات همچون اماکن آموزشی، انتظامی، پارک و فضای سبز خدمات زیر بنایی، درمانی، ساماندهی فضای شهری، فرهنگی ورزشی در شهرهای مختلف سراسر کشور بوده است.

    بهره‌برداری از 117 پروژه هدف بازآفرینی در استان‌های محروم

    معاون وزیر راه و شهرسازی توجه به استان‌های مرزی و محروم را از دیگر سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت بازآفرینی بر اساس تاکید رییس‌جمهور برشمرد و افزود: در طی سال 1401، با هدف توجه به استان‌های مرزی 11 پروژه در استان سیستان و بلوچستان، 8 پروژه در استان خراسان رضوی، و در استان‌های کرمانشاه، خراسان جنوبی، بوشهر و اردبیل هر کدام 6 پروژه در جامعه هدف محرومان این استان‌ها به بهره‌برداری رسید.

    وی پروژه‌های هدف بازآفرینی شهری را در استان‌های محروم و پیرو دستور رییس‌جمهور در مجموع 117 پروژه برشمرد و اعلام کرد: این پروژه‌ها در استان‌های محروم در طی سال در دست اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

    تکمیل و تسویه مطالباتی سنواتی 585 پروژه

    آیینی همچنین از تکمیل و تسویه مطالباتی سنواتی 585 پروژه در طی سال 1401 خبر داد و گفت: در طول سال 1401 برای تکمیل و تسویه مطالبات سنواتی 585 پروژه مذکور و در مجموع بیش از 5150 میلیارد ریال اعتبار جذب شد.

    پیگیری اجرای 1300 پروژه تامین خدمات زیربنایی، روبنایی و تامین فضای شهری

    علاوه بر این پروژه‌های مستقیم خود شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی شهری ضمن حمایت از 70 پروژه سایر دستگاه‌ها، تحقق برنامه اقدام مشترک سایر دستگاه‌ها و شهرداری‌ها نیز مورد پیگیری قرار داده و بر اساس گزارش‌های دریافتی بیش از 1300 پروژه با تامین خدمات زیر بنایی و روبنایی و تامین فضای شهری و بهسازی معابر توسط شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های دولتی به اجرا رسیده است.

    برنامه تکمیل 315 پروژه نیمه‌تمام برای سال 1402

    وی تصریح کرد: برای سال آینده 315 پروژه نیمه‌تمام دیگر در دستور کار شرکت بازآفرینی قرار دارد و مقرر شده است تا عمده این پروژه‌ها در سال آتی به اتمام رسیده و در اختیار هموطنان ساکن در این محلات قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار