مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر راه و شهرسازی:

اساسنامه فرودگاه پیام در جلسه هیئت دولت اصلاح می‌شود

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مباحث حقوقی فرودگاه پیام برای صلاحیتِ داشتن خدمات هوایی، گفت: اساسنامه این فرودگاه در جلسه هیئت دولت اصلاح می‌شود.

اساسنامه فرودگاه پیام در جلسه هیئت دولت اصلاح می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد اسلامی صبح سه شنبه در جریان بازدید از فرودگاه بین المللی پیام که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه است، اظهار کرد: وزارت ارتباطات از این فرودگاه حمایت ویژه ای دارد به طوری که توسعه فرودگاه رقم خورده است.

    وی اضافه کرد: طبق آخرین گزارش سازمان هواپیمایی کشوری برخی نواقص ثبت شد و این سازمان ملاحظاتی داشت که باید مطابق استانداردهای ملی و بین المللی رفع می‌شد.

    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نواقص فرودگاه بین المللی پیام برطرف شده است، گفت: مقرر است وضعیت فعلی این فرودگاه طی گزارشی مکتوب به سازمان هواپیمایی کشور ارسال شود.

    اسلامی گفت: سازمان هواپیمایی کشور طبق قوانین و مقررات بین المللی درخواست فرودگاه پیام را کنترل می کند و جواز بهره برداری را ارائه خواهد کرد.

    وی در بخش دیگری به مباحث حقوقی فرودگاه پیام در خصوص صلاحیت برای داشتن خدمات هوایی اشاره کرد و گفت: این مهم نیازمند اصلاحاتی در اساسنامه است که این مهم با پیگیری نمایندگان استان البرز در مجلس شورای اسلامی در جلسات هیئت دولت تعیین تکلیف خواهد شد.

    وزیر راه و شهرسازی افزود: پس از طرح این موضوع در جلسه هیئت دولت اصلاحیه اساسنامه فرودگاه پیام انجام خواهد شد تا از نظر حقوقی نیز موانع برداشته شود.

    اسلامی ادامه داد: با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور موضوع حضور ایرلاین ها در فرودگاه پیام برای از سر گیری پروازهای مسافری بررسی شده است.

    وی ضمن ابراز امیدواری برای از سر گیری پروازهای مسافربری فرودگاه پیام، گفت: با همت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور رادار منطقه ای پروازی تهران در «کوشک بزم» افتتاح شد، این رادار با بُردی که دارد پروازها را از روی باند منطقه تهران تشخیص و مانیتور می کند تا ضریب ایمنی پوشش داده شود.

    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری به نزدیکی باند پرواز دو فرودگاه پیام و فتح نیز اشاره کرد و گفت: این مسئله بررسی و با نشانه گذاری روی باند اقدامات مهمی انجام می شود تا تداخلی در فرود پروازها صورت نگیرد، استانداردهای و ضوابط ایمنی لحاظ می شود تا این موارد برطرف شود.

    اسلامی با اشاره به اینکه فرودگاه پیام ثروتی بزرگ برای استان البرز است، گفت: امید است با رفع موانع شاهد شکوفایی این ظرفیت باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو