مدیران خودروعصر اعتبار

تامین زمین برای ساخت ۲.۴ میلیون مسکن تا پایان سال

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین برای ساخت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از ۳ میلیون واحد شهری که در دستور کار است، تا پایان سال آماده خواهد شد.

تامین زمین برای ساخت ۲.۴ میلیون مسکن تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری فارس، رستم قاسمی، در ارتباط تصویری با بخش خبری 21 شبکه یک سیما ضمن اشاره به برنامه دولت برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 4 سال گفت: همزمان با شروع ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال به برنامه چهار میلیون تا پایان دولت سیزدهم نمی‌رسیم، چون ساخت مسکن در کشور حدود یک و نیم تا دو سال زمان می‌برد، بر این مبنا برنامه ما برای ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در 2 بخش 2 میلیونی است تا شرایط عمل به این تعهد مهیا شود و تا انتهای دولت سیزدهم مسکن به مردم تحویل شود.

    قاسمی در بیان آمار عملکرد دولت در زمینه نهضت ملی مسکن گفت: هم اکنون عملیات اجرایی ساخت 2 میلیون از 4 میلیون مسکن آغاز شده است.

    *جزئیات عملکرد وزارت راه در نهضت ملی مسکن

    وزیر راه و شهرسازی در تشریح اینکه روز پنجشنبه در استان مرکزی با برنامه ساخت 60 هزار واحد مسکونی طی چهار سال، عملیات اجرایی 28 هزار واحد شهری و روستایی آغاز شد، گفت: تقریباً 50 درصد کل سهم استان مرکزی تاکنون کلنگ خورده و مقرر شد، در سفر رئیس جمهور که حدود یک تا دو ماه آینده به این استان انجام می‌شود نیز باقی مانده سهم واحد مسکونی استان در دستور کار قرار گیرد.

    وی افزود: بخش زیادی از زمین در استان مرکزی پیش بینی شده است و در شهر‌های جدید امیرکبیر و شهر‌های پیش بینی شده دیگر باید بتوانیم سهم استان را شروع کنیم، البته امروز عملیات اجرایی سهم دو ساله این استان شروع شد.

    قاسمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ساخت مسکن در گلستان اشاره کرد و گفت: در استان گلستان هم فردا عملیات اجرایی بیش از 20 هزار واحد مسکونی آغاز خواهد شد و برنامه ریزی برای حداقل 50 درصد تعیین شده برای استان را انجام خواهیم داد.

    وزیر راه و شهرسازی در بیان محدودیت‌های نهضت ملی مسکن تاکید کرد: در استان‌های شمالی یکی از محدودیت ها، مشکلات زمین است که با روش‌های مختلف سعی در تامین بخشی از این زمین‌ها داریم و برای تأمین باقی مانده زمین‌ها نیز پیگیری لازم به عمل خواهد آمد.

    وی در بیان عملکرد آماده‌سازی زیرساخت در برخی از استان‌های کشور ادامه داد: در بسیاری از استان‌ها زیرساخت‌ها آماده شده است و عملیات اجرایی در آنجا شروع می‌شود، برای مثال در استان آذربایجان شرقی بخش زیادی از زیرساخت‌ها برای شروع عملیات آماده شد و مسئله مذکور در همدان هم در حال انجام است.

    عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه در استان کرمانشاه عملیات اجرایی حدود 20 هزار واحد مسکونی در کل استان و حدود 10 هزار واحد در شهر کرمانشاه شروع شد؛ گفت: زمین تا پایان سال برای حدود 2 میلیون و 400 هزار واحد از 3 میلیون واحد شهری که در دستور کار است آماده خواهد شد.

    قاسمی تاکید کرد: همه استان‌ها را به طور مرتب پیگیری می‌کنیم تا عملیات اجرایی در آنجا به موقع شروع شود.

    *پرداخت تسهیلات ساخت مسکن در حال انجام است

    وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از اظهارات خود به توافق با شورای پول و اعتبار اشاره کرد و گفت: بر اساس این توافق سهم هر واحد مسکونی و استان به لحاظ سقف  تسهیلات ساخت مسکن را اعلام کردیم که بر این اساس در تهران 450 میلیون تومان، مراکز استان‌ها 400 میلیون تومان و در روستا هم 200 میلیون تومان تعیین شد.

    وی ادامه داد: بانک‌ها در حال حاضر تامین مالی عملیات اجرایی ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن را شروع کردند و این تسهیلات ساخت را با اقساط 20 ساله ارائه می‌دهند.

    وزیر راه و شهرسازی در پایان با اشاره به تسهیلات ودیعه مسکن گفت: در حال حاضر سایت وزارت راه و شهرسازی ثبت نام متقاضیان تسهیلات ودیعه را انجام می‌دهد اما در بودجه بر اساس آن چه که تا کنون در کمیسیون تلفیق تصویب شده است، 40 هزار میلیارد تومان برای ودیعه مسکن در اختیار خواهیم داشت که بر اساس ثبت نام، مردم می‌توانند از آن استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار