مدیران خودروعصر اعتبار

استاندار کرمانشاه:

بازسازی ۱۷۷ مسجد مناطق زلزله‌زده به بنیاد مسکن واگذار شد

عصر ساختمان- استاندار کرمانشاه گفت: زلزله ۷.۳ ریشتری به ۱۷۷ مسجد این استان خسارت وارد کرد که بنیاد مسکن به صورت جدی تعمیر و بازسازی آن‌ها را برعهده گرفته است.

بازسازی ۱۷۷ مسجد مناطق زلزله‌زده به بنیاد مسکن واگذار شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، هوشنگ بازوند پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: بیانیه «گام دوم انقلاب» به عنوان یک راهبرد اساسی در دراز مدت برای امروز و فردای کشور است.

    استاندار کرمانشاه بیان کرد: این راهبرد اساسی باید عملیاتی شود و با عملیاتی کردن آن موفق خواهیم شد و موانع را از سر راه برداریم، سال 98 با همراهی گام دوم خیلی از مشکلات در خصوص جنگ روانی برطرف خواهد شد.

    وی با اشاره به نکته مهم امید به آینده در گام دوم، افزود: ما باید این امید را تقویت کنیم، زیرا یک جنگ اقتصادی تمام عیار و اتاق‌های فکر زیادی برای رصد منابع ایران توسط دشمنان در جریان است که گلوگاه این فشار تاثیر گذاشتن بر مسایل اقتصادی و ایجاد یاس و ناامیدی میان مردم است.

    بازوند تاکید کرد: ما منکر کمبودها و کاستی‌ها نیستیم و نکته اساسی این موضوع در گام دوم انعطاف‌پذیری جمهوری اسلامی ایران است که این کاستی‌ها را قبول و برنامه جامع برای رفع آن‌ها خواهد داشت تا با تکیه بر داشته‌های خود از ثروت‌ها استفاده کنیم.

    وی با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری «کرمانشاه سینه‌ستبر روزگار است»، افزود: باید یک برند برای کرمانشاه داشته باشیم تا این چهره زیبا و پرتوان را به مردم ایران معرفی کنیم.

    وی در ادامه به زلزله 7.3 ریشتری سال گذشته و خسارت‌های به جا مانده از آن و همچنین کمک و امدادرسانی مردم، جامعه روحانیت و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان اشاره کرد.

    مدیریت ارشد اجرایی استان کرمانشاه وحدت ملی شکل گرفته در این بحران را برگرفته از پیام صادر شده مقام معظم رهبری در راستای کمک همه‌جانبه به زلزله‌زدگان دانست و گفت:پیام معظم‌له بسیجی همگانی را روانه مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه کرد.

    آنگونه که بازوند می‌گوید، حدود 269 میلیارد تومانی کالا و کمک مردمی میان زلزله‌زدگان توزیع شد که و یک رویداد بی‌سابقه بود که در این بین کانال‌های معاند با مدیریت فضای مجازی سعی در ایجاد حس ناامیدی و تخریب کارکردها مردم و مسؤولان بودند.

    جامعه روحانیت پا به پای مردم در صحنه حضور و سنگ صبور مردم داغ دیده بودند که به گفته استاندار کرمانشاه، خیلی خوب در عرصه نقش‌آفرینی کردند.

    وی ادامه داد: زلزله استان کرمانشاه متفاوت‌تر از سایر زلزله‌های رخ داده در کشور بود به طوری که تاکنون بیش از 6 هزار و 800 پس لرزه در پی داشته که 750 مورد از آن قابل احساس بوده است.

    این مقام استانی با گله‌مندی از سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص بازسازی مساجد تخریبی به جامانده از زلزله، تصریح کرد: زلزله استان کرمانشاه به 177 مسجد خسارت وارد کرد که 141 مورد آن تعمیر و 36 مورد باید از نو بازسازی شود.

    بنا بر گفته بازوند، در ابتدا مسؤولیت بازسازی با سازمان تبلیعات اسلامی بود که به علت انصراف این نهاد اکنون به بنیاد مسکن سپرده و به صورت جدی در حال پیشرفت است.

    وی بیان کرد: یک‌هزار تن سیمان رایگان به مساجد خسارت دیده و مورد بازسازی تعلق می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو