مدیران خودروعصر اعتبار

معاون استاندار:

زمین‌های اوقاف برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن در کرمانشاه اختصاص یابد

عصر ساختمان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: دولت با اجرای طرح اقدام ملی مسکن قصد خانه‌دار شدن مردم با قیمت پایین دارد لذا می‌توانیم با استفاده از زمین‌های اوقاف در این جهت حرکت کنیم که در نهایت ارزش افزوده هم برای قشر ضعیف جامعه و هم برای شهر کرمانشاه ایجاد شود.

زمین‌های اوقاف برای اجرای طرح ملی اقدام مسکن در کرمانشاه اختصاص یابد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «مهرداد سالاری» روز شنبه در نشست بررسی استفاده از زمین اوقاف برای طرح اقدام ملی مسکن در استانداری کرمانشاه، افزود: باید از زمین اوقاف به عنوان یک کار خیر برای مردم استفاده کنیم و از اوقاف می خواهیم که در این زمینه برنامه ها و طرح های خود را برای خیر رساندن به مردم را ارائه کند.

    او گفت: طرح اقدام ملی مسکن با رویکرد فراهم نمودن شرایطی آسان برای خانه دار شدن اقشار ضعیف پیش بینی شده و همه باید برای تسریع در اجرای این طرح خیرخواهانه تلاش دوچندان داشته باشیم.

    وی اظهار داشت: هنر ما باید ساختن مسکن با قیمت مناسبتر و بهتر برای مردمی باشد که برای خانه دار شدن با مشکلات و مسائل مالی روبرو هستند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه استان نیاز به ساخت مسکن دارد، گفت: از هر گونه همکاری و همراهی نهادهای مختلف برای اجرای تفاهم نامه به منظور خانه دار شدن عموم مردم استقبال می کنیم.

    سالاری گفت: ما باید تلاش کنیم که با اجرای پروژه های مسکن برای قشر ضعیف جامعه خیر رسانده شود و با استفاده از اجرای طرح اقدام ملی مسکن می توان در این راستا حرکت کرد.

    وی بیان داشت: آماده انعقاد تفاهم نامه با اداره اوقاف به منظور استفاده از زمین های این نهاد به منظور مسکن دار شدن افراد ضعیف جامعه هستیم و در این زمینه از اوقاف می خواهیم که برنامه های اجرایی خود را ارائه کند.

    در این جلسه مقرر شد اوقاف با راه و شهرسازی استان یک طرح جامع و دقیق را به منظور بهرمندی مردم از زمین های اوقاف در جهت خانه دار شدن تدوین نمایند.

    ثبت نام هزار و 799 نفر در طرح اقدام ملی مسکن

    به گزارش ایرنا، هزار و 799 نفر در مجموع در استان کرمانشاه برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند که 26 هزار و 700 نفر آنها متعلق به مرکز استان است؛ از مجموع افراد ثبت نامی 18 هزار و 452 نفر واجد شرایط شناخته شدند که 11 هزار و 400 نفر آنها در شهر کرمانشاه بودند.

    در طرح اقدام ملی مسکن قرار است 400 هزار واحد مسکونی شامل 200 هزار واحد در شهرهای جدید، 100 هزار واحد در شهرهای زیر 50 هزار نفر از سوی بنیاد مسکن و 100 هزار واحد در بافت های فرسوده احداث شود.

    در استان کرمانشاه این طرح در شهرهای کرمانشاه، اسلام آبادغرب، پاوه، تازه آباد، جوانرود، روانسر، سنقر، صحنه، قصرشیرین، کنگاور و گیلانغرب اجرا می شود و سهمیه‌ای برای سایر شهرها در نظر گرفته نشده است.

    به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه در طرح اقدام ملی، پروژه های تولید مسکن در قالب مشارکتی، واگذاری اراضی به متقاضیان، تکمیل واحدهای نیمه تمام و استفاده از تسهیلات بانکی و توجه به بافت های ناکارآمد از طریق بسته های حمایتی مدنظر است.

    استان کرمانشاه 2 میلیون جمعیت ساکن در 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا دارد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو