مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز لرزه‌نگاری کرمانشاه:

هیچ زمین‌لرزه‌ای در کرمانشاه اتفاق نمی‌افتد

عصر ساختمان- رئیس مرکز لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: هیچ فعالیت لرزه‌ای در شهر کرمانشاه نداشته و نخواهیم داشت چون از نظر زمین‌شناسی لایه‌ای ضخیم، از ترک و شکستگی زمین جلوگیری می‌کند.

هیچ زمین‌لرزه‌ای در کرمانشاه اتفاق نمی‌افتد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، فرهاد فروزی کرمانشاه را متاثر از سایر گسل‌های استان دانست و افزود: دینور، صحنه، سرپل ذهاب، هلشی و چشمه سفید روی خطوط گسلی هستند و هر منطقه‌ای که روی گسل واقع شده باشد، حتما زلزله در آن اتفاق می‌افتد.

    وی گسل دینور را با 160 کیلومتر طول از گسل‌های خطرناک استان دانست و گفت: باتوجه به اینکه گسل دینور و صحنه در سالهای گذشته زلزله 6.7 ریشتری را تجربه کرده، در آینده هم شاهد زلزله در این منطقه خواهیم بود اما زمانش مشخص نیست.

    فروزی، مقایسه زلزله‌های ژاپن و میزان تلفات آن را با زلزله‌های ایران، فاقد اعتبار علمی عنوان کرد و افزود: زلزله‌های ژاپن در عمق 600 کیلومتر اتفاق می‌افتد اما مثلا زلزله ازگله در عمق 18 کیلومتری رخ داد و در عمق سه کیلومتری به سرپل‌ذهاب رسید.

    رئیس مرکز لرزه‌نگاری ادامه داد: هرچه قدر عمق زلزله بیشتر باشد در فواصل دورتر احساس می‌شود و هرچه عمق زلزله کمتر باشد، خرابی و تلفات در آن نقطه بیشتر است و در مناطق دورتر هم کمتر احساس می‌شود.

    فروزی، بدترین زمان زلزله را ساعت 2 بامداد تا 6 صبح عنوان کرد و گفت: تفاوتی بین وقوع زلزله در شب و روز وجود ندارد و حتی بیشتر زلزله‌ها در روز اتفاق افتاده است اما زلزله‌های باتلفات بیشتر در ذهن ماندگارترند.

    بر اساس این گزارش ، زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل‌ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

    البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو