مدیران خودروعصر اعتبار

معاون خدمات شهری شهردار تهران خبر داد

آمادگی اسکان ۵ هزار دانشجوی شهرستانی در نمایشگاه شهر آفتاب

عصر ساختمان:معاون خدمات شهری شهردار تهران گفت: شهرداری تهران آمادگی اسکان ۵ هزار دانشجوی شهرستانی را با پذیرایی صبحانه، ناهار ، شام در زمان برگزاری نمایشگاه دارد.

آمادگی اسکان ۵ هزار دانشجوی شهرستانی در نمایشگاه شهر آفتاب
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم،‌ مجتبی عبدالهی در حاشیه بازدید از نمایشگاه شهر آفتاب، با بیان اینکه این نمایشگاه نقشی اساسی در تولید صادرات، ایجاد فرهنگ صحیح مصرف شناسایی منابع و بهینه‌سازی تولید دارد، اظهار داشت: در حال حاضر که در شرایط  تحریم به سر می‌بریم، نقش نمایشگاه‌ها در برگزاری ارتباطات بین‌المللی حائز اهمیت است.

    وی ادامه داد: همجواری نمایشگاه با فرودگاه امام خمینی (ره)، اتوبان‌های تهران-قم، تهران-ساوه و مترو از موضوعاتی است که این نقطه را به شکل ویژه‌ای تبدیل می‌کند. این نمایشگاه بعد از افتتاح نمایشگاه کتاب به فعالیت‌های اقتصادی ملی و متعددی خواهد پرداخت به طریقی که نمایشگاه‌های گوناگونی در این مکان رزرو شده‌اند که تا پایان سال برگزار خواهند شد.

    عبداللهی تصریح کرد: این نمایشگاه در مساحت 163 هکتار بنا شده و شامل سه فاز است که در حال حاضر فاز نخست آن آماده بهره‌برداری شده که فازهای بعدی به طور مشترک و همزمان با یکدیگر پیش خواهند رفت. ابنیه این نمایشگاه در حال حاضر 200 هزار مترمربع است که شامل سالن‌ها، تأسیسات، تونل‌های زیرزمینی و موتورخانه‌ها خواهد بود.

    وی با اشاره به افق این نمایشگاه در سال 1404، گفت: 970 مترمربع یا به عبارتی دیگر یک میلیون مترمربع با 14 سالن برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده و هتل‌های 4 ستاره و 5 ستاره و سالن همایش، مسجد، سالن‌های اداری در مرکز تجارت بین‌المللی و سالن سمینارها که شامل 70 هزار متر مربع سالن مفید است به  همین منظور در نظرگرفته شده است.

    معاون خدمات شهری شهردار تهران با اشاره به وضعیت حمل و نقل نمایشگاه، گفت: ایستگاه شهرآفتاب در امتداد خط یک مترو واقع شده و سرفاصله حرکت قطارها در زمان برگزاری نمایشگاه به 3 تا 5 دقیقه خواهد رسید.

    وی با اشاره به استقرار اتوبوس در میادین اصلی شهر برای حرکت به سوی نمایشگاه شهر آفتاب، اظهار داشت: ون،‌ تاکسی و اتوبوس در محوطه نمایشگاه مستقر خواهند شد. علاوه بر این بیش از 20 هزار پارکینگ در غرب حرم امام خمینی(ره) یا شمال نمایشگاه و روبروی ایستگاه شاهد در فضای 40 هکتاری قراردارند. بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند از پارکینگ با خودروهای شاتل برقی رایگان به سمت نمایشگاه حرکت کنند.

    عبداللهی ادامه داد: به منظور حل مشکلات بازدیدکنندگان در این مجموعه ستادی در زمان برپایی نمایشگاه فعال خواهد بود. 53 غرفه غذاهای گرم و سرد با برندهای معروف در نمایشگاه مستقر خواهند شد. همچنین برای حضور بازدیدکنندگان شهرستانی برای محل استقرار اتوبوس‌ها برنامه‌ریزی شده این در حالی است که شهرداری تهران آمادگی اسکان 5 هزار دانشجوی شهرستانی را با پذیرایی صبحانه، ناهار ، شام در زمان برگزاری نمایشگاه دارد.

    وی افزود: نمازخانه و سرویس‌های بهداشتی پرتابل به همین منظور در نظر گرفته شده است. ایستگاه آتش نشانی 123 با نام شهدای مدافع حرم و با برنامه‌هایی همچون آموزش مسائل ایمنی به غرفه داران و استقرار 30 دستگاه خودروی آتش‌نشانی از دیگر موارد است.

    معاون شهردار تهران همچنین درباره عوارضی تهران-قم، گفت: در پی توافقات صورت گرفته زمان برگزاری نمایشگاه از بازدیدکنندگان عوارضی دریافت نمی‌شود و جابجایی  عوارضی نیز منتفی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار