مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب

برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر تهران ممنوع است

عصر ساختمان- مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: بر اساس مصوبه شورا و توافق‌نامه‌ ای که صورت گرفته برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر تهران ممنوع است و باید این نمایشگاه‌ها در شهر آفتاب برگزار شود.

برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر تهران ممنوع است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، محمد رئوف‌قادری در جلسه توافق برای ایجاد مجتمع ایستگاهی در شهر آفتاب، اظهار داشت: با توجه به آلودگی هوا و مشکلات ترافیکی تصمیم گرفته شد نمایشگاهی بیرون از شهر احداث شود تا شاهد مشکلات حاشیه‌ای برگزاری نمایشگاه نباشیم.

    وی افزود: با توجه به اینکه دولت دراین خصوص مقداری کند حرکت کرد و شهرداری این وظیفه را بر عهده گرفت و نمایشگاه شهر آفتاب را که یکی از پروژه‌های مهم شهرداری تهران محسوب می‌شود و اگر در ردیف اول نباشد در ردیف دوم بعد از توسعه مترو قرار دارد افتتاح کرد البته بهره‌برداری از نمایشگاه شهر آفتاب خیلی زودتر از تکمیل آن اتفاق افتاد.

    رئوف‌قادری گفت:‌در حال حاضر تنها 20 درصد از نمایشگاه شهر آفتاب تا کنون ساخته شده است و 80 درصد دیگر در انتظار فاینانس و جذب سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی است.

    مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب افزود: در نمایشگاه شهر آفتاب سه استراتژی توسعه‌محور را در نظر گرفته‌ایم و در یک تفاهم‌نامه مشخص با وزارت صنعت و شهرداری تهران مشخص شد که نمایشگاه‌های بزرگ‌مقیاس در نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شود و موضوع نمایشگاه‌های بزرگ مورد موافقت قرار گرفت و امیدواریم با تکمیل سالن‌ها موضوع انتقال نمایشگاه‌های بزرگ به شهر آفتاب اتفاق بیفتد.

    وی افزود: ما به دنبال تبدیل کردن شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی هستیم که  عموما در کشورهای توسعه‌یافته چنین شهرهایی وجود دارد.

    مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: هنگامی که فردی به نمایشگاه مراجعه می‌کند باید خدمات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی لازم را دریافت کند و از امکانات و خدمات آن نمایشگاه بهره‌ ببرد.

    رئوف قادری افزود: امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که مجتمع‌های ایستگاهی شهر آفتاب باید احداث شود و یکی از نیازهای شهر نمایشگاهی است و در جهت تکمیل کردن شهر آفتاب به حل مشکلات این مجموعه نیز کمک خواهد شد.

    وی افزود: با این توافق‌نامه بزرگ‌ترین مجتمع ایستگاهی تهران تکمیل خواهد شد.

    مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: یکی دیگر از استراتژی‌های ما تبدیل کردن نمایشگاه شهر آفتاب به منطقه ویژه اقتصادی است که در اکثر نقاط جهان نمایشگاه‌ها دارای منطقه ویژه اقتصادی هستند.

    رئوف‌قادری افزود: در منطقه ویژه اقتصادی می‌توان فعالیت‌های تجاری انجام داد و از امکانات رفاهی تجاری آن نیز استفاده کرد.

    وی بیان داشت: تهران تنها به عنوان پایتخت سیاسی کشور محسوب نمی‌شود بلکه پایتخت اقتصادی نیز است و قطعاً چنین پروژه‌هایی برای شهر بسیار لازم است.

    مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا نمایشگاه‌های بزرگ در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود،‌گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر و توافقات صورت‌گرفته برگزاری نمایشگاه‌های بزرگ در شهر تهران ممنوع است و نمایشگاه‌های خودرو و کتاب در شهر آفتاب برگزار می‌شود به استثناء امسال که نمایشگاه کتاب به دلیل برخی مشکلات در مصلی تهران برگزار شد.

    رئوف‌قادری افزود: اینکه وزارت صنعت در مقابل واگذاری نمایشگاه‌های بزرگ مقاومت داشته باشد طبیعی است که البته با همکاری وزیر صنعت، معدن و تجارت این مشکلات نیز حل خواهد شد.

    وی افزود: در صورتی که نمایشگاه شهر آفتاب به طور کامل ساخته شود تبدیل به بزرگ‌ترین نمایشگاه خاورمیانه خواهد شد و در حال حاضر یک پنجم نمایشگاه ساخته شده و به دنبال جذب نمایشگاه‌های خارجی در این نمایشگاه هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار