مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی خبرداد:

تهیه طرح هادی برای ۸۴۸ روستای خراسان جنوبی

عصر ساختمان:مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی از تهیه طرح هادی روستایی برای ۸۴۸ روستای این استان خبرداد.

تهیه طرح هادی برای ۸۴۸ روستای خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، علی اصغر آسمانی مقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: 58 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی و 90 روز پس از استقرار نظام اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاسیس و در کنار آن حساب 100 امام در تمامی شعب بانک ملی بازگشایی شد.

    وی تصریح کرد: هدف امام از تأسیس بنیاد مسکن و حساب 100 این بوده که افرادی که در زمان رژیم شاهنشاهی سرپناه و مسکنی نداشتند بتوانند با این حرکت انقلابی صاحب خانه شوند.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در کنار حساب 100 امام فعالیت‌های زیاد دیگری به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شد تا خدمات شایانی به مردم ارائه دهد.

    آسمانی مقدم با بیان اینکه تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن بوده که تاکنون در این راستا کارهای خوبی انجام گرفته و این امر سبب شده است تا روستائیان احساس حقارت در این زمینه که دولت توجهی به روستاها ندارد، نداشته باشند، افزود: در خراسان جنوبی 904 روستای بالای 20 خانوار وجود دارد که از این تعداد 898 روستا قابلیت اجرای طرح هادی را دارند.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: خراسان جنوبی از محدود استان‌های کشور بوده که برای تمامی روستاهای بالی 20 خانوار تهیه طرح هادی صورت گرفته است.

    آسمانی مقدم با بیان اینکه در سال گذشته 202 طرح هادی در کمیته تصویب استان بازنگری و به تصویب رسیده است، یادآور شد: همچنین در این مدت 9 طرح در این کمیته مورد بازنگری قرار گرفته است.

    وی اضافه کرد: مبلغی که برای 848 روستا در راستای تهیه طرح هادی در استان هزینه شده است 8 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: برای 43 روستای زیر 20 خانوار تعیین محدوده روستایی شده و در طول مدت استان شدن 72 روستا که افق طرح آنها به اتمام رسیده بود مجدد بازنگری شده است.

    این مسئول به اهداف اجرای طرح هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: ایمن‌سازی و کاهش خطر سوانح، اولویت‌بندی پروژه‌های زیست محیطی، اجتماعی و خدماتی ـ رفاهی، ارائه طرح اصلاح معابر و ایجاد فضاهای نوسازی و بهسازی از جمله این اهداف است.

    وی با بیان اینکه قبل از تفکیک استان تنها در 28 روستای خراسان جنوبی اجرای طرح هادی صورت گرفته است، تصریح کرد: اما تا پایان سال گذشته طرح هادی در 389 روستای استان اجرا شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: اعتباری که در این راستا هزینه شده بالغ بر 46 میلیارد تومان بوده است.

    آسمانی مقدم با بیان اینکه در سال گذشته مجموع اعتباراتی که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان داشته 13 میلیارد تومان بود که شامل 7 میلیارد و 290 میلیون تومان اعتبار تملک و دارایی، 3 میلیارد و 349 میلیون تومان اعتبار ماده 180 و 21 میلیون و 400 هزار تومان سایر اعتبارات بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتبارات ملی که برای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده بود 100 درصد تخصیص یافت اما اعتبارات تملک و دارایی و ماده 180 تنها 34 درصد تخصیص یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار