مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای طرح هادی در بیش از ۲۱ هزار روستای کشور

عصر ساختمان- معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری از اجرای طرح هادی در ۲۱ هزارو ۸۸۸ روستای کشور خبر داد.

اجرای طرح هادی در بیش از ۲۱ هزار روستای کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا؛ سید امیر حسین مدنی در تشریح اجرای 16 طرح ملی با مشارکت دولت و گروه‌های مردمی در ذیل جهاد سازندگی گفت: 16 طرح ملی با مشارکت دولت و گروه‌های مردمی ذیل شورایعالی جهاد سازندگی در قالب جهاد تولید، جهاد پیشرفت منطقه‌ای، جهاد خدمت رسانی، نوآوری اجتماعی، جهاد تبیین و جهاد فرهنگی انجام خواهد شد. این طرح‌ها شامل طرح‌های نهضت احیای واحدهای اقتصادی است که در حقیقت احیا، نوسازی و فعال‌سازی واحدهای اقتصادی غیرفعال و نیمه فعال را شامل می‌شود.

    به گفته وی احداث 550 هزار نیروگاه کوچک خورشیدی، ایجاد اشتغال خرد و پایدار و توانمندسازی اقشار کم توان روستاها و حاشیه شهرها برای 550 هزار خانوار را درپی خواهد داشت و نقش مهمی در اقتصاد خانوارها دارد.

    معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری ادامه داد: رویداد ملی مدار نیز حمایت از کسب وکارهای مولد، دانش بنیان و اشتغال‌زای روستایی با مشارکت 597 شرکت دانش بنیان شناسایی شده در 15 استان را امکان پذیر می‌کند. همچنین منظومه‌های گلخانه‌ای روستایی برای تسهیلگری در صدور مجوز، آموزش، تسهیلات و فروش محصولات در قالب طرح "هر خانه یک گلخانه" با محوریت زنان خانه دار روستایی در 113 روستا اجرا شده است.

    وی افزود: طرح صنایع خلاق فرهنگی و پویش همه حاضر نیز اجرا خواهد شد. در این طرخ توسعه صنایع خلاق فرهنگی و تولید و توزیع  نوشت افزار تولید داخل در بین دانش آموزان مناطق محروم با شناسایی و مشارکت بیش از 1500 هسته مردمی انجام می‌شود.

    مدنی با اشاره به طرح نهضت مردمی کاشت درختان مثمر نیز گفت:‌این طرح الگوی مردمی در ترویج کاشت درخت مثمر است که تحت سامانه درختیاران با کمک حدود دو هزار عضو فعال مردمی و 54 گروه همکار مردمی اجرا می‌شود.

    به گفته وی پیشرفت و محرومیت زدایی مناطق هدف درشهرستان‌های بشاگرد و اندیکا، منطقه احمدفداله، حاشیه نشینی چابهار و شهرستان طالقان  و 31 نقطه محروم سفر دور دوم ریاست جمهوری با مشارکت 500 گروه جهادی و حلقه میانی اجرایی می‌شود. همچنین طرح زیرساخت تولید راه – قنات با مشارکت 500 گروه جهادی و حدود 10 هزار نفر، شتابدهی حرکت‌های جهادی با بسترسازی نقش آفرینی جمعی مردم در حل مسائل کشور با تمرکز بر حاشیه شهرها نیز ذیل طرح های جهاد سازندگی اجرایی خواهد شد.

    معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور درباره طرح های هادی اجرا شده روستاهای کشور نیز تاکید کرد: تا پایان سال 1401 در 21 هزارو 888 روستا کشور طرح هادی اجرا شده و اهالی این روستاها از خدمات طرح هادی بهره‌مند شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو