مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن خبر داد؛

۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد روستایی تحت پوشش طرح هادی

عصر ساختمان- شاملو گفت: تاکنون برای ۳۸ هزار و ۳۵۰ روستای کشور طرح هادی تهیه شده است و هم اکنون ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد روستایی تحت پوشش طرح هادی هستند.

۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد روستایی تحت پوشش طرح هادی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صدا و سیما، محمدرضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه براساس قانون سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور باید نوسازی و مقاوم سازی شود، اظهار کرد: تاکنون برای 38 هزار و 350 روستای کشور طرح هادی تهیه شده است و هم اکنون 19 میلیون و 500 هزار واحد روستایی تحت پوشش طرح هادی هستند.

    او با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در روستا‌ها نسبت به گذشته بیشتر شده است بیان کرد: با اجرای طرح هادی برخی از روستا‌ها مهاجرپذیر شدند و جمعیت برخی روستا‌های دیگر هم تثبیت شد. این امر نشان می‌دهد طرح هادی در رشد و پیشرفت روستا‌ها بسیار تاثیر گذار است.
    معاون عمران روستایی بنیاد مسکن گفت: از برنامه سوم تاکنون، 3 میلیون و 500 هزار واحد مسکونی روستایی سندار شدند؛ در شهر‌هایی با جمعیت زیر 25 هزار نفر هم بیش از 2 میلیون و 270 هزار خانه سند دار شد.
    اجرای مقاوم سازی روستا‌ها
    شاملو تصریح کرد: در جریان وقوع سیلی که در بهار امسال رخ داد، در بودجه جاری ردیف اعتباری برای مقاوم سازی روستا‌ها ایجاد شد و براین اساس، برای اولین بار طرح مقاوم سازی روستا صورت گرفت؛ اگر روستا‌ها مقاوم سازی نشود خانه‌هایی که جدید ساخته می‌شود دوباره در معرض خطر قرار می‌گیرد.

    او افزود: بیش از 95 درصد مقاوم سازی و نوسازی خانه‌های زلزله زده در کرمانشاه به اتمام رسید و تا پایان سال بازسازی خانه‌های روستایی در این منطقه به پایان می‌رسد.

    شاملو ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی در تامین قیر با محدودیت منابع مواجه شدند، سال گذشته سهم بنیاد مسکن 17 درصد بود که امسال به 19 درصد رسیده است.

    او بیان کرد: از سال 94 تاکنون در بیش از 11 هزار و 300 روستا کار‌های اجرایی و آسفالت انجام شد و در این مدت بیش از 93 میلیون متر مربع از معابر روستایی آسفالت شد.

    شاملو درباره طرح توسعه گردشگری خانه‌های روستایی گفت: 150 روستا جزء طرح گردشگری روستایی قرار گرفتند که این موضوع در اقتصاد روستا‌ها بسیار تاثیرگذار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو