مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط ویژه ترکیه‌ برای فروش مسکن به ایرانی‌ها

عصر ساختمان- سومین نمایشگاه املاک و مستغلات در نمایشگاه بین‌‌المللی تهران در حال برگزاری است که در‌ آن فعالان ساخت‌وساز کشورهای دیگر هم حضور دارند.

شرایط ویژه ترکیه‌ برای فروش مسکن به ایرانی‌ها
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اقتصاد نیوز ، یکی از  حاضران در این نمایشگاه از شرایط ویژه ترکیه برای جذب سرمایه ایرانی‌ها سخن گفت. به گفته او، ترکیه‌ای‌ها حاضرند یک تور رایگان یک هفته‌ای برای متقاضیان خرید مسکن در ترکیه برگزار کنند که البته اگر این متقاضیان موفق به خرید نشوند باید هزینه آن تور را پرداخت کنند.

    یلمان اصلان،  فعال و انبوه‌ساز اهل ترکیه با بیان این مطلب که با تغییر سیاست دولت ترکیه در جذب سرمایه‌های خارجی، امکان انتقال سند به اشخاص حقیقی ایرانی میسر شده است گفت: سیاست‌های تشویقی دیگری نیز برای خریداران مسکن در ترکیه، از جمله اخذ اقامت البته با شرایط خاص تعیین شده است.تاکنون نیز مقصر اصلی ضرر و زیان‌های متعدد ایرانی‌ها در چند سال اخیر در بازار ملک ترکیه، دلالان و واسطه گران دوجانبه ایرانی- ترک بودند.متأسفانه مردم ایرانی شناخت کافی به قوانین و مقررات کشور ترکیه نداشته و در این مورد به‌واسطه تبلیغات غیرقانونی اقدام به خرید کرده‌اند.

    وی در این مورد تأکید کرد: خرید ملک از دلالان و واسطه‌گران بزرگ‌ترین اشتباه ایرانی‌ها است. مردم ایران تنها باید از طریق سازنده و مورد تائید دولت ترکیه املاک را خریداری کنند.

    او با بیان این مطلب که کشورهایی مانند ترکیه و ایران قوانین محکمی برای اموال از جمله مستغلات دارند اظهار کرد: بسیاری از ایرانی‌ها در چند سال اخیر توانسته‌اند بدون کوچک‌ترین مشکلی ملک خود را در هرکجای ترکیه خریداری کرده و استفاده یا آن را رهن و اجاره بدهند. البته برخی از ایرانی‌ها قسمتی از پول ملک خود را توسط همین اجاره و رهن به دست آورده‌اند.

    اصلان ادامه داد: به تمام املاک خریداری‌شده توسط سازنده ترک در هر جای ترکیه، بعد از سه روز کاری سند معتبر و قانونی اعطا می‌شود.

    وی با اشاره به این موضوع که اگر مردم ایران به‌قصد سرمایه‌گذاری وارد حیطه خریدوفروش ملک در ترکیه شوند بدون تردید ضرر خواهند کرد، یادآور شد: ملک در ترکیه کاملاً مصرفی بوده و به علت داشتن اقتصاد نرمال به‌هیچ‌عنوان جهش نداشته و نخواهد داشت.

    وی در پاسخ به این سؤال که باوجود تنش‌های منطقه‌ای آیا هنوز هم مردم جهان راغب خرید ملک در ترکیه هستند؟ گفت: تنش‌های موجود در مرز ترکیه سابقه 100 ساله دارد و این تنش‌های هیچ تأثیری در امنیت و آرامش ترکیه ندارد. ما موافق خرید ملک به‌صورت صوری در ترکیه نیستیم. متقاضیان خرید مسکن در ترکیه می‌توانند از برنامه رایگان  تورهای بازدید املاک در ترکیه استفاده کنند و تا زمانی که املاک موردنظر خود را نیافته‌اند بازدید روزانه از ویلاها ، آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری با مترجم گروه و با اتومبیل‌های شرکت ادامه پیدا خواهد کرد.

    این فعال ساخت‌وساز اهل ترکیه در این مورد تصریح کرد: البته اگر بعد از یک هفته خریدی صورت نگیرید تمام هزینه‌های تور از افراد مختلف اخذ خواهد شد.

    اصلان در نهایت در مورد قیمت‌های املاک آلانیا گفت: قیمت یک واحد یک خوابِ مبله با برندهای معروف جهان مانند زیمنس از 200 میلیون تومان به بالا است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو