مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهر‌سازی تهران:

رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی تهران با تأکید بر اینکه صدور پروانه ساختمانی رایگان در بافت‌های فرسوده برای تشویق سازنده‌ها یک سال است که از سوی شهرداری تهران انجام می‌شود، گفت: صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده ۴۰ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس،  نادر محمدزاده در خصوص اعطای بسته‌های تشویقی به سازنده‌های مسکن در بافت‌های فرسوده، گفت: صدور رایگان پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده یکی از گزینه‌های بسته تشویقی برای سازنده‌های مسکن در بافت فرسوده است.

    وی با اشاره به اینکه یک سال است که صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده برای تشویق سازنده‌ها به حضور در بافت فرسوده اجرا می‌شود، اظهار داشت: صدور پروانه ساختمانی در سایر شهرها به غیر از استان تهران 70 درصد است و هنوز به طور کامل رایگان نیست.

    محمدزاده خاطرنشان کرد: قطعاً سرعت در ساخت و ساز و بازسازی بافت‌های فرسوده یک هدف است، اما این بدین معنا نیست که کیفیت فدای سرعت شود و نباید واحدهایی ساخته شود که مقاومت لازم را نداشته باشند.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران اضافه کرد: اگر چه صدور پروانه ساختمانی در سایر مناطق غیر از بافت فرسوده رشد داشته، اما با قاطعیت می‌توان گفت که بسته‌های تشویقی و همین رایگان بودن صدور پروانه ساختمانی، باعث شده تا صدور پروانه ساختمانی در این بافت‌ها نسبت به سال گذشته 40 درصد رشد کند.

    *تلاش برای رایگان شدن خدمات نظام مهندسی و پرداخت مابه‌التفاوت هزینه انشعاب آب، برق و گاز

    به گفته محمدزاده، تلاش می‌شود تا خدمات نظام مهندسی و پرداخت مابه‌التفاوت هزینه انشعاب آب، برق و گاز نیز رایگان شود.

    وی با اشاره به اینکه در مجموع 14 هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در استان تهران وجود دارد، گفت: بالغ بر 4 میلیون و 200 هزار نفر در این بافت‌ها ساکن هستند که حدود 2 میلیون نفر آن مربوط به شهر تهران است، پس باید توجه ویژه‌ای به احیاء و بازآفرینی شهری صورت گیرد که خوشبختانه با تأکیدات رئیس‌‌جمهور این موضوع مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است.

    * انتصاب ترکان نشان از توجه به بازسازی بافت‌های فرسوده دارد

    محمدزاده در پاسخ به این سؤال که از سوی رئیس‌جمهور، اکبر ترکان به عنوان مشاور رئیس‌جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده شده‌اند،این اقدام چه تاثیری خواهد داشت، گفت: قطعاً منصوب شدن ترکان به سمت مشاور رئیس‌جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده با هدف ارتباط مستقیم با دولت و تسهیل در کارها بوده است.

    وی افزود: بسیاری از اقدامات از این پس با سرعت بهتری انجام خواهد شد و این پست نشان می‌دهد که دولت توجه ویژه‌ای به بازسازی بافت‌های فرسوده دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو