مدیران خودروعصر اعتبار

رشد ۴۱ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از نوسازی حدود ۱۴۷هزار واحد در بافت فرسوده خبر دادم گفت: در ۵ ماه امسال صدور پروانه ساختمانی نسبت به مدت سال قبل ۴۱ درصد رشد داشته است.

رشد ۴۱ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، محمد آیینی در خصوص افتتاح‌های هفته دولت مربوط به عملکرد نوسازی بافت‌های فرسوده شهری، اظهار کرد: هم‌زمان با هفته دولت با حضور رییس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی، بیش از 100 هزار واحد نهضت ملی مسکن در سراسر کشور به بهره‌برداری رسید که بخشی از این واحدها به تعداد 19 هزار و 189 واحد مربوط به مسکن نوسازی شده و احداثی در بافت‌های فرسوده شهری بود.

    وی با اشاره به اینکه در چند سایت نمونه در محله نظام‌آباد شهر تهران و دیگری در محله سیس‌اباد در حاشیه شهر مشهد و در شهرهای شیراز، بندرعباس، یاسوج و بوشهر به عنوان سایت‌های نمونه نوسازی بافت‌های فرسوده افتتاح شد، یادآور شد: نزدیک به یک پنجم افتتاح‌های هفته دولت مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده بود که تلاش می‌کنیم تا در سال‌های آینده این رقم افزایش یابد.

    وی تصریح کرد: در زمان حاضر، ساخت مسکن در بافت فرسوده به 146 هزار و 700 واحد رسیده که این تعداد واحدهای شامل 40 هزار و 522 پروژه در 373 شهر است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی  صدور پروانه ساختمانی در شهر تهران در مرداد امسال را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در 127 شهر را افزایشی  اعلام کرد و گفت: در مجموع رشد صدور پروانه ساختمانی در 5 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41 درصد رشد داشته است.

    آئینی آمار صدور پروانه ساختمانی را برای شهر تهران در مردادماه معادل 115 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته عنوان کرد و گفت: برای شهر تهران در 5 ماه نخست امسال رشد 142 درصدی ثبت شد.

    وی با قدردانی از استانداران تمامی استان‌ها و شهرداران 373 شهر که در نوسازی بافت فرسوده همراهی می‌کنند، گفت: بیش از 70 درصد پروانه‌ها در بافت فرسوده به واحدهای یک تا 3 طبقه تعلق گرفته است و این‌ها حاکی است که در بافت فرسوده، نگاه‌ها به سمت تراکم کم است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو