مدیران خودروعصر اعتبار

نوسازی بیش از ۴۱ هزار واحد مسکن در محلات هدف استان تهران

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی اظهارکرد: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون نوسازی بیش از ۴۱ هزار واحد مسکن در محلات فرسوده استان تهران شروع شده است.

نوسازی بیش از ۴۱ هزار واحد مسکن در محلات هدف استان تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان تهران که با حضور استاندار تهران و اعضای ستاد در محل استانداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون نوسازی بیش از 41 هزار واحد مسکن در محلات فرسوده استان تهران شروع شده است، گفت: از این تعداد 37 هزار واحد متعلق به شهر تهران است.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: سال گذشته میزان نوسازی فقط در شهر تهران 95 درصد از کل پروانه‌های صادره در استان تهران بود که امسال به 92 درصد رسیده است و این نشان از رشد آمار نوسازی در شهرهای اطراف شهر تهران است. انتظار بر این است که سهم نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده در شهرهای اقماری استان تهران در حوزه بازآفرینی به رشد 20 درصد برسد.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: شهرستان‌های قدس‌، بهارستان، اسلامشهر و شهریار در استان تهران نیز به ترتیب با صدور پروانه برای 1155 ‌، 689 ، 601 و 436 واحد مسکونی در رتبه‌های دوم تا پنجم محلات هدف بازآفرینی شهری هستند.

    دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به این که شهرداری تهران بسته تشویقی کالبدی خود را زودتر از سایر شهرها متناسب با شهر تهران تصویب و اجرای آن را آغاز کرده است، اظهارکرد: صدور پروانه ساختمانی در محلات فرسوده شهر تهران در شش ماهه اول سال جاری در حدود 125 درصد رشد داشته است.

    آئینی با بیان این که با اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده در 130 شهر، رشد 140 درصدی یافت، از شهرداران شهرهای استان تهران خواست در خصوص تشکیل ستادهای بازافرینی شهری پایدار به صورت ماهانه و یا حتی هر دو هفته یکبار به جهت تسهیل در امور و بررسی مشکلات و رفع موانع در حوزه بازآفرینی اهتمام جدی داشته باشند.

    وی با اشاره به این که باید موانع و مشکلات‌ از سر راه مالکان‌، سازندگان‌، توسعه‌گران و سرمایه‌گذاران در محلات فرسوده برداشته شود، از آمادگی کلیه بانک‌های کشور در رابطه با اعطای تسهیلات نوسازی در بافت‌های فرسوده خبر داد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره اینکه باید جهاد سند دار کردن املاک بدون سند در شهرهای اطراف استان تهران اتفاق بیافتد، بیان کرد: با استفاده از ظرفیت ماده 9 قانون حمایت از احیاء‌، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و بند (میم) تبصره (11) قانون بودجه سال 1402 و قانون تعیین وضعیت املاک می‌توان املاک بدون سند را در جهت نوسازی بناهای ناپایدار سنددار کرد.

    آئینی با بیان اینکه با پیگیری مجدانه وزیر راه و شهرسازی و توجه مجلس مشکل هزینه بیمه پروانه‌های ساختمانی در محلات فرسوده حل شد، تصریح کرد: هزینه بیمه پروانه برای نهضت ملی و بافت فرسوده هم همان 15 درصد سال گذشته است.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت‌: شهرستان بهارستان در راستای انجام پروژه‌های اقدام مشترک در حوزه بازآفرینی شهری می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر شهرهای استان باشد.

    مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از شهرداران شهرهای استان تهران خواست متناسب با نوسازی شهرهای خود بسته تشویقی تعریف و با تصویب آن در کمیسیون ماده 5 استان اجرا کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تقدیر از شهرداران شهرهای استان در خصوص ساماندهی معابر خاکی محلات فرسوده که موجب ارتقاء کیفیت زندگی شهری و ایجاد امید و نشاط در ساکنین شریف محلات هدف شده، از آنان خواست تا در این رابطه اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند.

    در پایان جلسه از فرمانداران و شهرداران به عنوان روسا و دبیران ستاد بازآفرینی شهری پایدار شهرهای موفق در حوزه بازآفرینی شهری توسط دبیرستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار و استاندار تهران تقدیر شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو