مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری خبر داد؛

ظرفیت تولید ۵۰۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی دولتی

عصر ساختمان- سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده با رویکرد محله محور از شهریور ماه سال آینده عملیاتی خواهد شد گفت: ظرفیت تولید ۵۰۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی دولتی وجود دارد بنابراین از اراضی خود شروع کنیم.

ظرفیت تولید ۵۰۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی دولتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، هوشنگ عشایری درباره جزئیات عملیات نوسازی بافت های فرسوده گفت: برای تحقق برنامه ملی بازآفرینی برای هر محله باید حدود صد میلیارد تومان هزینه کنیم تا به میانگین آن شهر برسد که در طول 5 سال برای هزار و 334 محله، صد و بیست و پنج هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که سالی 25 هزار میلیارد تومان برای 270 محله برآورد می شود که میانگین برای هر محله تقریبا صد میلیارد تومان بودجه لازم است.

    ما طبق قانون باید سالی 270 محله را دستور کار قرار دهیم که وزارت راه و شهرسازی، دولت، وزارت کشور و دولت در این امر همکاری خواهند داشت. در پی این موضوع رئیس جمهور تاکید داشتند که این برنامه سریع عملیاتی شود و برای عملیاتی کردن این موضوع نوسازی بافت های فرسوده در لایحه 97 پیشنهاد داده شد که به مجلس نیز ارائه شد.

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری افزود: برای تحقق این امر برای هر محله باید حدود صد میلیارد تومان هزینه کنیم تا به میانگین آن شهر برسد که در طول 5 سال برای هزار و 334 محله، صد و بیست و پنج هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است که سالی 25 هزار میلیارد تومان برای 270 محله برآورد می شود که میانگین برای هر محله تقریبا صد میلیارد تومان بودجه لازم است.

    وی افزود: مبتنی بر این تصمیمات برنامه ارائه شد بنابراین اگر لایحه مصوب شود و به تصویب برسد و بخواهیم با رویکرد محله محور شروع کنیم، از شهریور ماه سال آینده این امر عملا عملیاتی خواهد شد.
    عشایری گفت: حسب دستور رئیس جمهور؛ مجموع تیم اقتصادی دولت، شهرداری تهران و ما و وزارت کشور که تکلیف قانون داشتیم، در جلساتی که داشتیم قرار شد از اراضی خودمان شروع کنیم.

    *ظرفیت تولید 5000 هزار واحد در اراضی دولتی

    سرپرست شرکت عمران و بهسازی شهری افزود: دولت و شهرداری ها که مدیریت شهری را به عهده دارند اگر اراضی دارند به عنوان پشتوانه برای تحقق پذیری نوسازی بافت های فرسوده در اختیار قرار گیرد که به این نتیجه رسیدیم، تقریبا در بیش از 30 شهر کشور، مشخص شد ظرفیت تولید 5000 هزار واحد در اراضی دولتی وجود دارد ؛ قرار شد با کسر بخشی اراضی که به فضاهای عمومی شهری و خدمات شهری و روبنایی واگذار می شود، ظرفیت زمین های موجود ما 5 هزار واحد است.

    وی درباره سهم استان ها گفت: بیشترین سهم را استان تهران دارد و ما در 23 استان نیز اراضی دارد و شهرداری نیز در برخی شهرها اراضی ناکارآمد دارد که تامین این امر در همه استان ها خواهد بود. طبق قانون همه اراضی ناکارآمد شهری ملزم هستند که به صورت رایگان در اختیار طرح قرار دهند. در تهران از محله سیروس شروع کرده ایم و استمرار آن از دهه فجر خواهد بود؛ در شهر تهران شهرداری هم برای اراضی خودش و سازمان ها فراخوان زده است. در شهرهای دیگر نیز هماهنگی ها برای ارائه ظرفیت ها انجام شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار