مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده از دهه فجر

عصر ساختمان- معاون اقتصادی رئیس‌جمهور از آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده از دهه فجر خبر داد.

آغاز نوسازی بافت‌های فرسوده از دهه فجر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور روز سه‌شنبه در دیدار استانداران سراسر کشور و شهرداران مراکز استان‌ها، اظهار داشت: اشتغال مولد و فقرزدایی به عنوان دو اولویت اصلی دولت دوازدهم، تعیین شده و تمام توان مجموعه دولت در طول  سالهای آینده برای تحقق این اولویت‌ها بسیج خواهد شد, ضمن اینکه این اهداف در لایحه بودجه و در تبصره‌های 18 و 19 نیز گنجانده شده و بی تردید با تصویب آن، سرعت دولت در این مسیر بیشتر خواهد شد.
    بیشتر بخوانید:جهانگیری: 12 میلیارد دلار قرارداد فاینانس از دستاورد‌های برجام است
    معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: دولت مصمم است در نخستین دهه فجر دولت دوازدهم، گام‌های عملی در مسیر تحقق اولویت‌های تعیین شده ، برداشته شود.
    نهاوندیان با بیان اینکه در ستاد اقتصادی دولت، طرح‌های مختلفی برای ایجاد اشتغال مولد و فقر‌زدایی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: نوسازی بافت‌های فرسوده و نوسازی ناوگان جاده‌ای و حمل‌ و‌ نقل عمومی از جمله تصمیماتی است که در این راستا اتخاذ شده و استانداران به عنوان نمایندگان سیاسی دولت در استان‌ها بایستی بر حسن اجرا و تسریع در عملیاتی شدن این پروژه‌ها نظارت کامل داشته باشند.
    معاون اقتصادی رئیس جمهور توجه به بافت‌های فرسوده را در راستای اهتمام دولت دوازدهم به محرومیت‌زدایی و بهبود شرایط زندگی برای اقشار کم درآمد توصیف کرد و ادامه داد: زلزله اخیر گواه روشنی بر اولویت‌دار بودن مقاوم‌سازی شهری بود و دولت مصمم است نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کند و اجرای این طرح می‌تواند ضمن اشتغال‌زایی در حوزه مسکن و ساخت‌وساز، در محرومیت‌زدایی و ایمن‌سازی واحدهای مسکونی در مقابل خطرات ناشی از حوادث طبیعی بسیار مؤثر باشد.
    نهاوندیان افزود: قرار است در ایام دهه فجر در قطعات شناسایی شده‌ای در سطح استان تهران و برخی از استان‌ها، عملیات اجرایی نوسازی بافت‌های فرسوده آغاز شود.
    وی در ادامه به طرح جدید دولت برای نوسازی ناوگان جاده‌ای و حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح نیز در ایام دهه فجر کلید خواهد خورد و با اجرای کامل در طول سه سال آینده، کل ناوگان فرسوده حمل و نقل عمومی جاده‌ای و درون شهری، با استفاده از حداکثر توان داخلی بازسازی شود و از جمله اهداف اجرای این طرح می‌توان اشتغال‌زایی در بخش خودروسازی، رونق بخش ترانزیت و حمل و نقل جاده‌ای و مقابله با آلودگی هوا اشاره کرد.
    دکتر نهاوندیان توجه به اشتغال روستایی و اشتغال دانش بنیان و نیز اشتغال در تولید صادرات‌گرا را از دیگر برنامه‌های دولت برای ایجاد اشتغال مولد و فقرزدایی دانست و تصریح کرد: عزم دولت این‌ است که با حمایت و پشتیبانی همه جانبه از اجرایی شدن تصمیمات اتخاذ شده برای ایجاد اشتغال و فقرزدایی، روحیه امید و نشاط اجتماعی را در سطح جامعه بگستراند و رویکرد دولت دوازدهم، نوسازی در همه ابعاد اقتصادی و استقبال از نوآوری و شکوفایی ابتکارها است.
    در این جلسه مهندس ترکان «مشاور رئیس‌جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری»، نیز در سخنانی، گزارشی درباره  اهداف و چگونگی نوسازی بافت‌های فرسوده ارائه کرد و همچنین تعدادی از استانداران و شهرداران مراکز استان‌ها در سخنان جداگانه‌ای پیشنهادها و نظرات خود را درجهت تسریع و تسهیل در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی پایدار بیان کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو