مدیران خودروعصر اعتبار

چیدمان فرش در دکوراسیون منزل

عصر ساختمان- همه ما خانه های بسیاری را دیده ایم که سرتاسر کف آنها را موکت پوشانده است. این در حالی است که بسیاری از افراد دوست دارند تنها قسمتی از کف زمین منزل خود را پوشش دهند. آنها ترجیح می دهند که پاهایشان گاهی کف زمین را نیز احساس کند.

چیدمان فرش در دکوراسیون منزل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از چیدانه، همه ما خانه های بسیاری را دیده ایم که سرتاسر کف آنها را موکت پوشانده است. این در حالی است که بسیاری از افراد دوست دارند تنها قسمتی از کف زمین منزل خود را پوشش دهند. آنها ترجیح می دهند که پاهایشان گاهی کف زمین را نیز احساس کند.

    بسیاری از افراد زمانی که به سراغ خرید فرش می روند همه جزئیاتی اعم از جنس، طول عمر، دوام و ... را در نظر می گیرند. این در حالی است که برای بسیاری از افراد نحوه استفاده و فرش کردن زمین اهمیت کمی پیدا می کند؛ در واقع آنها نمی دانند که فرش هایشان را با چه ابعاد و در چه فضاهایی می توانند چیدمان کنند.

     

    بسیاری از ما افرادی را دیده ایم که علاقه بسیاری به جمع آوری و کلکسیون فرش های عتیقه و قدیمی دارند. دلیل آن هم روشن است؛ فرش همیشه یادآور زیبایی و اصالت فرهنگ ایران زمین است.

    یکی از انواع بسیار زیبا و خیره کننده از فرش هایی که امروزه نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده است، فرشی است که از تکه های فرش های قدیمی و اتصال آنها به یکدیگر ساخته شده است.

    شستشوی فرش

    در زمان انتخاب فرش و خرید آن برای دکوراسیون منزل خود، لازم است به مسئله شستشوی آن نیز توجه کنید. اگر فرزند کوچکی دارید و یا حیوان خانگی دوست داشتنی خود را در منزل خود نگهداری می کنید بهتر است به سراغ فرش هایی بروید که یا دیرتر کثیف شوند و یا بعد از کثیف شدن به خوبی و به راحتی قابل شستشو باشند.

    انتخاب فرش مناسب برای دکوراسیون منزل و سبک زندگی شما

    در زمان انتخاب فرش و خرید آن می توانید به مصالح به کار رفته در منزل و یا دکوراسیون منزل خود توجه فرمایید؛ برای مثال شاید اگر بیشتر وسایل به کار رفته در دکوراسیون منزل شما از جنس چوب باشد، بخواهید فرشی را انتخاب کنید که با چوب، ترکیب زیباتری ایجاد کند.

     

    در رابطه با انتخاب فرش مدرن و یا سنتی نیز باید در ابتدا در رابطه با سبک دکوراسیون منزل خود به اتفاق نظر برسید.

    برای دکوراسیون اتاق نشیمن و یا دکوراسیون اتاق خواب می توانید به سراغ فرش هایی بروید که پرز بیشتری دارند، چرا که این نوع از فرش ها راحتی و امنیت بیشتری را برای این فضاها مهیا می کند.

    بسیاری از افراد ترجیح می دهند که در زمان انتخاب و خرید فرش خود به سراغ فرش هایی لوکس تر بروند و به قول خودمان دکوراسیون لاکچری را بیشتر دوست دارند! خوشبختانه گستردگی در انواع فرش و تنوع بسیار در آن باعث می شود که تمامی سلیقه ها بتوانند به راحتی به خواسته خودشان دست پیدا کنند.

    شاید لازم باشد به این نکته نیز اشاره کنیم که اگر در منزل شما رفت و آمد بسیاری وجود دارد و مهمانان زیادی به خانه‌تان می آیند بهتر است از خریدن فرش های ساده و حتی با رنگ روشن اجتناب کنید و به سراغ فرش هایی با طرح های شلوغ و یا گلدار بروید. این کار باعث می شود که آلودگی کمتری را نشان دهد.

    در زمان انتخاب و حتی پهن کردن فرش خود باید مراقب باشید که پایه های میز و صندلی بر آنها قرار نگیرد و یا از جنسی باشد که در این شرایط دچار له شدگی نشود.

    لازم است که در زمان خرید فرش به این سه نکته توجه کنید:

            چه چیزی را دوست دارید؟
            می خواهید آن را در کجا قرار دهید؟
            چگونه می توانید از آن مراقبت کنید؟


    چیدمان فرش در دکوراسیون منزل
     

    در رابطه با نحوه چیدمان و پهن کردن فرش در دکوراسیون منزل، نظرات و البته سلیقه های متفاوتی وجود دارد؛ برای مثال بسیاری از افراد دوست دارند که تمامی مبلمان و پایه های میز آنها بر روی محیط فرش قرار بگیرد و به شکلی باشد که فرش تمام آنها را در احاطه خود قرار دهد. این در حالی است که بسیاری دیگر نیز ترجیح می دهند که فرششان تنها در مرکزیت وسایل و مبلمان قرار بگیرد.

    استفاده از فرش در دکوراسیون منزل به چه کار می آید؟!

    یکی دیگر از مسائلی که در زمان انتخاب فرش و خرید آن باید مدنظر داشته باشید این است که نقش فرش در دکوراسیون منزل شما چگونه خواهد بود؟ آیا از آن دسته از افرادی هستید که فرش صرفا حکم یک وسیله دکوری را برایتان دارد و یا عادت دارید بر روی آن نشسته و یا حتی دراز بکشید که در این صورت اگر از دسته دوم هستید باید به سراغ فرشی بروید که ضخامت بیشتری داشته و نرم تر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار