مدیران خودروعصر اعتبار

نام «ری و تجریش» بر سردر بهشت حک می شود

عصر ساختمان- با وجود گذشت بیش از ۳ سال از مصوبه مجلس شورای اسلامی هنوز نام شورای اسلامی شهر تهران، به شورای اسلامی شهر تهران،ری و تجریش تغییر نیافته است.

نام «ری و تجریش» بر سردر بهشت حک می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی ذیل ماده 12 قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تبصره ای را با توجه به قرابت جغرافیایی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شهرهای تهران، ری و تجریش مصوب کردند تا در محدوده ی این سه شهر یک شورای شهر با نام شورای شهر «تهران، ری و تجریش» تشکیل شود.

    اکنون با گذشت بیش از سه سال از این مصوبه و ابلاغ آن از سوی وزارت کشور به شورای شهر تهران، این قانون روی زمین مانده و اجرا نشده است.

    در این خصوص فرماندار ویژه شهرستان ری، ششم تیرماه سال جاری با اشاره به ابلاغ قانون تغییر نام شورای شهر تهران به «شورای شهر تهران، ری و تجریش» تاکید کرد: امیدواریم شورای شهر پنجم با تغییر در سردر و سربرگ های شورا، مصوبه قانونی که وزیر کشور  آن را ابلاغ کرده اجرا و به قانون پایبند باشند.

    قطعا این سوال پیش خواهد آمد که اگر این موضوع مصوبه قانونی است و توسط وزیر کشور نیز ابلاغ شده چگونه ممکن است که از طرف نهاد مربوطه، اجرا نشده باشد.

    در همین خصوص محمد سالاری عضو شورای چهارم شهر تهران و منتخب شورای پنجم در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: چند بار طرح تغییر نام شورای شهر تهران به «شورای شهر تهران، ری و تجریش» در صحن شورا بررسی شد اما به سرانجام نرسید.

    وی ادامه داد: قانون تغییر نام شورا در مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط وزیر کشور نیز ابلاغ شده است، علاوه بر آن کاندیداهای شورای شهر و دوستان شورا در زمان انتخابات شورای شهر در برگه ای اسامی مورد نظر خود را ثبت کردند که در آن از حوزه «شهر تهران ری و تجریش» نام برده شده بود.

    سالاری افزود: بنابراین ما ملزم به رعایت و اجرای قانون هستیم، منتخبان شورای پنجم با این موضوع مشکلی ندارند و در جلسات غیر رسمی که داریم تغییر نام را مطرح کرده ایم.

    عضو شورای شهر تهران در خصوص انتخاب شهردار مستقل برای شهر ری و درخواست فرماندار ری در این خصوص، گفت: وقتی میگوییم «شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش» یعنی از یک حوزه نام می بریم و یک شهردار دارد، شهر ری در محدوده منطقه 20 تهران قرار دارد و شهردار آن منطقه توسط شهردار تهران، ری و تجریش منتصب می شود که این روالی منظم و قانونی است.

    امیدواریم منتخبان شورای پنجم شهر تهران تغییر نام شورای شهر را جزء اولین دستور جلسات و فعالیت خود قرار داده و التزام و اهتمام خود را نسبت به قانون و تعهد خود را نسبت به رای و اعتماد مردم به ویژه شهروندان شهر ری نشان بدهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو