مدیران خودروعصر اعتبار

شرایط خرید اعتباری «طرح مسکن برای همه» دولت هند

ساخت خانه های قابل خرید برای عموم شرط موفقیت طرح مسکن دولت هند

عصر ساختمان- موفقیت طرح مسکن برای همه دولت هند در گرو ساخت منازل ارزان قیمت و قابل خرید برای عموم مردم است. با اینحال دولت هند طرح های خرید اعتباری برای افرادی که خانه ای ندارند در نظر گرفته است.

ساخت خانه های قابل خرید برای عموم شرط موفقیت طرح مسکن دولت هند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد مقاومتی, مشکل کمبود مسکن در سال های اخیر همواره یکی از مشکلاتی اصلی کشور هند بوده و دولت های مختلف این کشور تدابیر مختلفی برای حل این معضل اندیشیده اند. دولت نراندرا مودی نیز که از سال 2014 میلادی کار خود را آغاز کرد، از سال 2015 میلادی ایده با عنوان طرح مسکن برای همه به منظور ساخت و فروش 50 میلیون مسکن در عرض 7 سال برای رفع مشکل مسکن هند در نظر گرفته است.

    طبق طرح مسکن برای همه دولت هند قرار است 30 میلیون مسکن برای بخش های روستایی و 20 میلیون مسکن برای بخش های فقیرتر شهرهای کشور هند ساخته شود. این درحالیست که طبق پیش بینی های انجام شده در حال حاضر میزان کمبود مسکن در شهرهای کشور هند دست کم 18 میلیون ارزیابی شده که در طول سال های آینده بر میزان آن افزوده خواهد شد.

    اما در کنار کمبود مسکن دولت هند با مشکل دیگری نیز برای حل مشکلات حوزه مسکن این کشور مواجه است. یکی از مشکلات اساسی دولت هند عدم قدرت خرید بخش قابل توجهی از مردم در خرید مسکن است. این مشکل موجب میشود که از طرفی بخشی از تأمین مالی ساخت مسکن با مشکل مواجه شود و از طرف دیگر در صورت ساخت و موجود بودن مسکن نیز مردم قدرت خرید آن را نداشته باشند.

    طبق پیش بینی های انجام شده در کشور هند در حال حاضر 90 درصد از مردمی که از کمبود مسکن رنج میبرند، جزء قشر ضعیف تر از نظر اقتصادی هستند و توان مالی خرید مسکن را ندارند و تنها 10 درصد از مردم به دلیل کمبود مسکن مناسب از خرید مسکن محروم مانده اند.

    این مسئله موجب شده است کارشناسان موفقیت طرح مسکن برای همه دولت هند را در گرو ساخت منازل ارزان قیمت و قابل خرید برای عموم مردم بدانند. از طرف دیگر دولت هند برای افزایش قدرت خرید مسکن مردم، برای افرادی که صاحب مسکن نیستند شرایط خرید اعتباری مناسبی را در طرح مسکن برای همه در نظر گرفته است تا بتوانند با شرایط بهتری از این طرح بهره مند شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو