مدیران خودروعصر اعتبار

دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی:

شهرها را با تراکم‌فروشی نمی‌توان اداره کرد

عصر ساختمان- دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی با اشاره به اجرای سندهای توسعه شهری در ۴۰۰ شهر جهان اظهار کرد: کسب درآمد پایدار به منظور مدیریت شهرها مسئله مهمی است. نمی‌توان برای اداره شهرها به شهر فروشی و تراکم فروشی روی آورد. لازم است یک نسخه استاندارد متناسب با ویژگی‌های بومی برای مدیریت شهرها داشته باشیم.

شهرها را با تراکم‌فروشی نمی‌توان اداره کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، سجاد محمد یارزاده در حاشیه برگزاری کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار در جمع خبرنگاران افزود: در سال 2016 گزارش وضعیت شهرهای اسلامی جهان از سوی رئیس مجمع شهرهای اسلامی ترجمه و منتشر شد.

    وی افزود: تلاش‌های بین‌المللی بر آن است که سندهای توسعه شهری در سطح 400 شهر جهان اجرا شود. متاسفانه در کشور ما شهرهای مختلف با چالش‌های توسعه‌ای روبرو هستند. زهوار دررفتگی در شهرهای مختلف به‌ویژه در تهران رخ می‌دهد.

    دبیرکل مجمع جهانی شهرهای اسلامی با تاکید بر ضرورت ساماندهی وضعیت توسعه شهری اظهار کرد: سازمان ملل در این زمینه ورود کرده است و سعی می‌شود سازماندهی شهرها از طریق امکانات و پتانسیل‌های شهری محقق شود. در گزارش وضعیت شهرهای اسلامی نیز به این موضوع پرداخته شده است.

    وی با اشاره به شاخص‌های شکوفایی شهری اظهار کرد: سندهای توسعه شهری می‌توانند مطابق با استانداردهای جهانی باشند که سازمان ملل در زمینه ترویج آن وظایفی دارد. نماینده ایران در موضوع توسعه شهری در سازمان ملل ،نصرتی رئیس مجمع شهرهای اسلامی و شهردار قزوین است. از این طریق تلاش می‌شود شهرهای ایران طبق شاخص‌های شکوفایی شهری توسعه یابند.

    دبیر مجمع جهانی شهرهای اسلامی اظهار کرد: مجمع جهانی شهرهای اسلامی 400 عضو دارد. در این مجمع به استانداردهای توسعه شهری توجه و سعی می‌شود از طریق به کارگیری پتانسیل‌ها و امکانات شهری، توسعه شهرها محقق شود.

    وی افزود: نبود اطلاعات و داده‌های مربوط به شهرها یکی از مشکلات مهم برای حل معضلات آنهاست زیرا تا زمانی که مشکلات هر شهر شناسایی نشود امکان حل آن‌ها وجود ندارد بنابراین لازم است مدیریت متمرکز در شهرها محقق شود.

    یارزاده در پایان تاکید کرد: اجرای برنامه‌های مقابله با گرد و غبار نیاز به اطلاعات دقیق از وضعیت شهرها دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو