مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار تهران در اولین نشست خبری:

تراکم فروشی خط قرمز شهرداری است

عصر ساختمان- شهردار تهران گفت: تراکم فروشی نمی‌کنیم و این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم و تا به امروز هم این کار را انجام نداده ایم.

تراکم فروشی خط قرمز شهرداری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران صبح امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت) در اولین نشست خود با اصحاب رسانه گفت: ما در آستانه تغییر و تحول بزرگ هستیم و شعارهای انقلاب در سطح جهانی با استقلال رو به رو شده است و بر همین اساس امروز نیازمند الگویی انقلاب برای شکل گیری تمدن اسلامی هستیم.

    وی ادامه داد: تمام تلاشی که دشمنان انقلاب در این سال‌ها انجام دادند برای این بود که نگذارند مسیر انقلاب استمرار یابد و امروز می‌خواهند انقلاب را در مقام حرف خلاصه کنند.

    زاکانی با بیان اینکه تغییر و تحول ضرورتی اساسی است، گفت: هرکسی به این ساختن کمک کند تلاشش در جهت توسعه و ساخت تمدن نوین خواهد بود و هرکسی سنگ اندازی کند عملاً آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

    شهردار تهران با بیان اینکه در ایران اسلامی تلاش ما ساختن الگویی درست است گفت: بر همین اساس تمام تلاش دشمن معطوف به این است که جنگی را مبنی بر ناکارآمدی ایجاد کند و امید را در جامعه و بین مردم خشک کند و به دنبال این است که به موازات ماحصل این یاس آفرینی که انجام می‌دهد مردم را مقابل انقلاب قرار دهد.

    وی ادامه داد: توجه به کارآفرینی و ایجاد امید در جامعه وظیفه همه ما است و هر فردی که به ایران و انقلاب علاقه دارد باید امید را در جامعه احیا کند و بداند که هر نقد و سخن او باید برای تقویت انقلاب باشد.

    زاکانی تصریح کرد: اگر ایران را دوست داریم و به مردم علاقه‌مند هستیم و می‌خواهیم آنها را در آرامش ببینیم باید کمک کنیم تا تحول بزرگ در کشور رقم بخورد.

    کشور در حال جراحی اقتصادی است

    وی با بیان اینکه کشور در حال جراحی اقتصادی است، گفت: امروز این دولت انقلابی می‌خواهد این کار را انجام دهد و کمک به قوای سه‌گانه امری قهری و قطعی هم برای ما مدیران شهری هم برای شما اصحاب رسانه است.

    شهردار تهران اظهار کرد: مسئولان باید از نقد و گفتگو بهره ببرند و شما نیز باید بدون سویه و نگاه‌های رقابت مآبانه دنبال کنید ایران بر دوش همه مردم ساخته می‌شود و همه ما باید به درک بالایی برسیم و بدانیم رقابت بین جریانات نباید مانع ما شود.

    وی ادامه داد: امروز اقدام شجاعانه دولت و مجلس و قوه قضائیه باید پاس داشته شود.

    زاکانی با اشاره به شهر تهران گفت: تهران با یک پیشینه و کهن چند صد ساله مواجه است و بیش از 200 سال است که پایتخت است و بر همین اساس بزرگترین کلانشهر غرب آسیا است و زمینه جدی کار و تلاش در آن فراهم است.

    وی با بیان اینکه شهر، شهروند و مدیریت شهری سه جزئی هستند که باهم معنا پیدا می‌کنند گفت: همه تلاش ما در ساخت شهر برای خدمت به مردم و آبادی شهر است و در این مسیر توفیق داشته ایم 8 ماه و 8 روز در خدمت مردم باشیم.

    اجرای برنامه‌های کوتاه مدت در سال جاری

    زاکانی ادامه داد: 6 ماهه اول ما برای استقرار مدیریت شهری انتخاب کردیم و امسال کارهای کوتاه مدت را انجام می‌دهیم و در سال بعد اقدامات میان مدت خود را انجام می‌دهیم و بر همین اساس 12 سیاست و 90 پروژه کلان را دنبال می‌کنیم و 485 پروژه را در دستور کار قرار داده ایم.

    زاکانی اظهار کرد: تلاش ما این است که در سال جاری تمام این پروژه‌ها را فعال کنیم و بخشی از آنها را امسال افتتاح کنیم.

    شهردار تهران با بیان اینکه تمام تلاش ما کمک به مردم است گفت: بر همین اساس خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند هم ما را نقد کنند و هم اتفاقات به وقوع پیوسته را برای مردم تبیین کنند زیرا چشم انداز ما گفتمان شهرداری خدمت و پیشرفت است و شعار ما تهران شهر، زندگی و سرزندگی است و جنس مدیریتی که انتخاب کرده‌ایم مشارکتی است.

    زاکانی گفت: در راستای مدیریت مشارکتی، می‌خواهیم مشکلات را با کمک مردم برطرف کنیم درست است که در تهران مشکلاتی وجود دارد اما هیچ یک از این مشکلات امید ما را ناامید نکرده است.

    وی گفت: به دنبال تأسیس خانه خبرنگاران هستیم تا مسیری را برای آینده فراهم کنیم بنده سال‌ها نشریه داشتم و انشاالله در آینده نیز با یکدیگر همکاری داشته باشیم.

    تراکم فروشی نمی‌کنیم و آن را خط قرمز خود می‌دانیم

    شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در تهران شاهد ساخت و سازهای بلند مرتبه هستیم و شهرداری گفته است که این اقدام انجام نمی‌شود گفت: ما تراکم فروشی نمی‌کنیم و این موضوع را خط قرمز خود می‌دانیم و تا به امروز هم این کار را انجام نداده ایم.

    وی ادامه داد: البته به دنبال ساخت و ساز هستیم و اگر ساخت و ساز را رونق ندهیم تهران به مشکل می‌خورد و بر همین اساس اعلام کردیم سالیانه 180 هزار واحد می‌سازیم و این هم براساس تعهد قانونی است که به شهرداری داده شده است.

    زاکانی گفت: ما به دنبال انجام مسئولیت خود هستیم و اما اینکه در شهر بلند مرتبه سازی وجود دارد مربوط به قبل هستند البته بلند مرتبه سازی در تهران ممنوع نیست.

    وی ادامه داد: ما تراکم فروشی نمی‌کنیم اما به شدت به دنبال نوسازی شهر هستیم زیرا مسکن تبدیل به بلای جان مردم شده است و شهروندان باید هزینه زیادی را برای خرید و اجاره مسکن بدهند اما شهرداری به دنبال نقش آفرینی جدی است.

    67 درصد درآمد شهرداری در حوزه ساخت و سازها است

    زاکانی با بیان اینکه 67 درصد درآمد شهرداری در حوزه ساخت و سازها بوده است گفت: به دنبال تغییر این درآمد به سمت درآمد پایدار هستیم.

    شهردار تهران در پاسخ به سوالی در رابطه با مشکلات موجود و شلوغی شهر و کمبود حمل و نقل عمومی گفت: در این راستا کار کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت در حال تدوین است و می‌خواهیم در کوتاه مدت تاکسی‌ها را توسعه ببخشیم و در میان مدت به حوزه مترو توجه داشته باشیم.

    وی ادامه داد: 7 خط مترو در تهران وجود دارد و نیازمند تکمیل هستند و دو سوم واگن‌های تهران نیازمند بازسازی هستند و در این 7 خط، هزار واگن کمبود وجود دارد.

    زاکانی با اشاره به خطوط مترو گفت: بنای ما این است که تا سال 1420 کار خود را انجام دهیم زیرا 2 کلان پروژه ما مربوط به مترو است و اولویت ما تکمیل خطوط مترو است و انجام این کار به 70 هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد.

    شهردار تهران ادامه داد: مطالعات 4 خط دیگر مترو کلید خورده است و تلاش ما این است که سقف تردد 10 میلیون مسافر را زودتر از موعد مقرر انجام دهیم.

    زاکانی گفت: می‌خواهیم هم شهر را ساماندهی کنیم و هم خدمات خود را افزایش دهیم بخشی از منابع ما از طریق طلبی که از دولت داریم و بخشی از طریق سرمایه گذاری تأمین می‌شود.

    قرار داد 2 هزار میلیاردی برای بازسازی 700 واگن

    وی با اشاره به واگن‌های مترو گفت: قرارداد 2 هزار میلیارد تومانی برای بازسازی 700 واگن در حال انعقاد است و برای تأمین این واگن‌ها تمهیدات لازم را انجام داده ایم و قرارداد 800 میلیاردی را بانک شهر انجام دادیم و کاری را با کارگزاری شهرداری انجام داده ایم و بر همین اساس چرخ‌های مترو اکنون از مترو ترخیص شده اند.

    وی ادامه داد: دولت مکلف بود که سهم خود را پرداخت کند و از طریق تهاتر برخی منابع خارج شدند و برای تعدادی واگن ملی وارد عمل شدیم و قرار بر این است که دولت مبلغی را پرداخت کند.

    زاکانی گفت: زمانی که وارد شهرداری شدم 2 هزار و 225 اتوبوس به شهرداری تحویل داده شد اما تعدادی از آنها مشکل داشت و بر همین اساس طی قرارداد با ایران‌خودرو 125 دستگاه اتوبوس وارد تهران شدند و اما این عدد کفایت لازم را برای حمل و نقل تهران ندارد و قرار است 3 هزار و 200 دستگاه اتوبوس را امسال وارد تهران کنیم.

    زاکانی گفت: 2 هزار دستگاه را وزارت کشور قرارداد بسته است که 900 دستگاه متعلق به تهران است و هزار دستگاه بازسازی خواهد شد و بخشی را قرار است وارد کنیم.

    شهردار تهران درباره نوسازی تاکسی‌ها گفت: تعداد زیادی از تاکسی‌های تهران فرسوده هستند و به شدت دنبال بازسازی این خودروها هستیم.

    زاکانی گفت: پیشنهاد شناور شدن ساعت حضور کارکنان را مطرح کردیم و بر همین اساس از ماه آینده شهرداری تهران 3 شیفته می‌شود.

    وی درباره دستگیری دو تن از شهرداران تهران در مدیریت شهری سابق و آخرین وضعیت پرونده آنها گفت: مفاسد در حال بررسی است.

    شهردار تهران در خصوص اصلاح روند صدور پروانه‌های ساختمانی اظهار کرد: در سال 1371 تصویب شد که پروانه‌های ساختمانی یک هفته‌ای صادر شود اما اکنون برای انجام این کار 120 مرحله وجود دارد و همین فرایند در مدت یک هفته زمانی ممکن می‌شود که تمامی دستگاه‌ها وارد عمل شوند.

    وی ادامه داد: به دنبال روان سازی امکانات شهرداری هستیم تا بر اساس آن خدمات خود را تسریع کنیم و وعده داده ایم که تا پایان خرداد ماه زمان صدور پروانه به 2 ماه برسد همزمان با انجام این کار می‌خواهیم کار را تسریع ببخشیم تا گلوگاه‌های موجود را کم کنیم.

    شفاف سازی در امور شهرداری تهران

    زاکانی با اشاره به شفافیت در شهرداری گفت: تمام امور خود را به سمت شفافیت سوق می‌دهیم تا امضای طلایی در شهرداری صفر شود و این کار با مجموعه سامانه‌ای گسترده‌ای که در ابتدای خرداد ماه افتتاح می‌شود محقق می‌شود.

    شهردار تهران درباره پرونده رسا تجارت بیان کرد: در این خصوص شکایتی مطرح شده بود و باز پس گرفته شده بود اما مجدداً آن را به جریان انداختیم و سیر قضائی خود را دنبال می‌کند.

    وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم تا طلب و حق و حقوق شهر را بگیریم و اقدامات کارشناسی این امر در حال انجام است و به زودی خبرهای خوشی در رابطه با استیفای حقوق شهر خواهیم داشت.

    وی درباره پرونده فساد مدیران سابق شهرداری تهران گفت: شهردار این اختیار را دارد تا از چند طریق به تخلفات رسیدگی کند تعدادی پرونده از دوره‌های سابق وجود داشت و عمده آنها شکلی بودند و بر همین اساس قرار بر این شد این پرونده‌ها تعیین تکلیف شوند و حدود 400 پرونده بسته شد.

    زاکانی گفت: ما مدافع مدیران خود هستیم و همانطور که فساد خط قرمز در شهرداری است از طرفی هم گرفتن جرأت از مدیر هم خط قرمز ماست.

    تعهد برای ساخت 180 هزار واحد مسکونی در تهران

    شهردار تهران درباره تعداد مسکن‌های تحویلی شهرداری تهران گفت: تعهد ما ساخت 180 هزار واحد سالانه است اما مسکن در یک سال ساخته نمی‌شود و 117 هزار واحد مسکن در قاعده جهش مسکن و بافت فرسوده است و بر همین اساس قرارگاهی در این حوزه تشکیل شده است.

    وی ادامه داد: ما به دنبال فعال شدن و قبول مسئولیت هستیم اینکه چقدر از آن استیجاری و چقدر ملکی است بستگی به قدرالسهم ما دارد زمین و پروانه از شهرداری است و ساخت با بنیاد مسکن است و پس از تعیین قدرالسهم برای نقش آفرینی در حوزه مسکن بهره می‌بریم.

    وی با اشاره به ساختمان‌های نا ایمن گفت: این موضوع را به شدت دنبال می‌کنیم و مسئولیت بالایی در این حوزه داریم در دوره آقای قالیباف یک طبقه از ساختمان علاالدین تخریب شد در دوره بعد از وی مجوز دو طبقه ساخت برای این ساختمان گرفته شد و اکنون در این دوره رأی این ساختمان لغو شد.

    زاکانی ادامه داد: در این چند ماه موفق به احقاق حقوق شده ایم.

    شهردار تهران با اشاره به برج میلاد گفت: این برج 5 لکه قابل ساخت دارد کارگروه‌های این پروژه فعال هستند و قرار است حداکثر بهره مندی را از این مجموعه داشته باشیم و با پیگیری این طرح‌ها برج میلاد به بهترین نحو در خدمت مردم باشد.

    زاکانی در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت بررسی تخلفات املاک نجومی و هلدینگ یاس گفت: وظیفه ما شکایت در این موضوع بود که این کار را انجام دادیم و استیفای حقوق شهروندان را نیز خود شخصاً دنبال می‌کنم.

    رسیدگی به املاک نجومی توسط دستگاه قضائی

    وی ادامه داد: املاک نجومی توسط دستگاه قضائی رسیدگی شد در حوزه مدیریتی نیز 1400 نفر وارد شهرداری شده بودند اما تعدادی در آزمون ورودی نمره بسیار پایینی گرفته بودند و تمامی این افرادی که جذب نشدند 40 نفر هستند و مابقی در حال فعالیت هستند.

    وی با اشاره به میادین میوه و تره بار گفت: طراحی ما اضافه شدن 31 بازارچه بود که نقش آفرینی آنرا مشاهده کردیم.

    وی با اشاره به قرارگاه اجتماعی و جمع آوری کودکان کار اظهار کرد: مدیریت ما مشارکتی است و یک جنس از این مدیریت، شکل گیری قرارگاه است و آسیب‌های اجتماعی در تهران زیبنده شهر نیست. یکی از این آسیب‌ها معتادان متجاهر بود، تعدادی از معتادان جمع آوری شدند و به کمپ منتقل شدند و مابقی نیز در حال جمع آوری هستند.

    وی ادامه داد: در مدیریت شهری قبلی گفته می‌شد معتادان، زیستی مخصوص به خود را دارند و باید رها شوند و همین موضوع باعث ایجاد خانه‌های قرمز و افزایش تعداد معتادان شد و ما رویکرد را تغییر دادیم.

    زاکانی با اشاره به دستگاه‌های حاضر در قرارگاه اجتماعی گفت: در این قرارگاه استانداری، فرمانداری، بهزیستی، ناجا، کمیته امداد، سازمان زندان‌ها و… حضور دارند و کارگاه کودکان کار تأسیس می‌شود و کارگروهی برای خانواده معتادان و زندانیان نیز تشکیل می‌شود و ظرف دو هفته پیش نویس اولیه آن تعیین خواهد شد.

    شهردار تهران با اشاره به قرارگاه جمعیت گفت: تهران را با هویت خانواده دنبال می‌کنیم و شرایط کشور در حوزه جمعیت ویژه است.

    وی با اشاره به اصلاح عوارض فرمول دریافت عوارض گفت: این موضوع انجام شده و در برخی از مناطق صفر است و در برخی مناطق تا 40 درصد افزایش یافته است و میانگین آن 20 درصد است.

    بی عدالتی در شهر موج میزند

    زاکانی ادامه داد: برای کاهش شمال و جنوب به دنبال تغییر چهره شهر هستیم بی عدالتی در شهر موج میزد و به دنبال تغییر آن هستیم.

    شهردار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های شهرداری چقدر محقق شده است گفت: فراتر از برنامه‌هایی که به شورای شهر داده ایم را دنبال می‌کنیم و دوستان ما در شورای شهر از برنامه‌های جدید استقبال کردند در ذیل 90 پروژه کلان 400 پروژه دیگر مطرح شده اند و به صورت هفتگی رصد می‌شوند.

    وی ادامه داد: برای مثال پروژه شهید شوشتری 1 و نیم درصد از کل ترافیک تهران و 5 درصد از ترافیک شرق تهران را کاهش می‌دهد و وظایف هریک از دستگاه‌ها مشخص است و تمامی اقدامات به صورت هفتگی رصد می‌شود.

    وی با بیان اینکه سال گذشته تحقق شهرداری تهران بی نظیر بوده است گفت: این به معنای اقدام تمامی مجموعه‌ها است تعهد ما به شورا اصل اما اقداماتمان در حال تکمیل شدن است.

    مصوبه دولت برای نوسازی و واردات خودرو

    زاکانی با اشاره به حضور در هیأت دولت گفت: حضور در هیأت دولت مؤثر است و پیشنهاد ما برای نوسازی و واردات خودرو روز گذشته در هیأت دولت تصویب شد ما وظیفه صیانت از حقوق شهرداری و مردم را برعهده داریم.

    شهردار تهران با اشاره به اقدامات زیرساختی شهر گفت: ادامه اتوبان یادگار امام و بروجردی امسال انجام می‌شود و همچنین 98 تقاطع نیز اصلاح می‌شوند و این کار 700 کیلومتر از مسیر را کوتاه می‌کند.

    وی با اشاره به پروژه آب‌های سطحی گفت: 530 کیلومتر جمع آوری آب‌های سطحی داریم که 170 کیلومتر در آن کم داریم و پروژه‌ای در منطقه 22 تهران برای آن ایجاد شده است.

    زاکانی گفت: تأمین آسفالت و تبدیل ظرفیت 2 میلیون تن از جمله اقدامات ما است.

    شهردار تهران با اشاره به پروژه متوسلیان گفت: این پروژه ادامه اتوبان صیاد را به اتوبان آزادگان متصل می‌کند و طراحی آن صورت گرفته است و این اولین طراحی به شیوه جدید در غرب آسیا است و منابع آن از طریق مجموعه‌های خصوصی دنبال می‌شود و در مدت 3 سال تکمیل می‌شود و دارای توجیه اقتصادی بسیار است.

    استیفای 5 هزار میلیارد تومان از حقوق مردم

    وی درباره مبارزه با فساد در شهرداری تهران گفت: ما متولی و مسئول شهر هستیم و همیشه به سراغ گردن کلفت‌ها رفته ام و به دنبال استیفای حقوق مردم بوده ام نیازی نیست مصاحبه کنم و از مبازره با فساد بگویم بلکه باید با آن برخورد کنم امسال 5 هزار میلیارد تومان از حقوق مردم را استیفا کردیم.

    وی ادامه داد: شهروند در گذشته به قیمت اندکی ارزش گذاری شده بود اما اکنون این موضوع در حال بررسی است و با هیچ فسادی اغماض نمی‌کنیم و فساد ستیزی وظیفه ما است.

    زاکانی با اشاره به قراردادهای شهرداری تهران با سپاه گفت: از پیش از دوره مدیریت آقای قالیباف قرارداد با سپاه و قرارگاه خاتم انجام می‌گرفت و در حال حاضر با بسیاری از کشورها در حال انعقاد است.

    وی با اشاره به حقوق پایه کارگران شهرداری گفت: برخی از پیمانکاران ما، حق و حقوق کارگران را نمی‌دهند در حال حاضر پرداخت مستقیم در دستور کار است و با انجام این کار 30 میلیارد در هزینه‌ها صرفه جویی شد.

    شهردار تهران با اشاره به خانه‌های خالی گفت: آنچه در این مورد به ذهن می‌خورد خانه‌های خالی مناطق بالای شهر و بزرگ مقیاس هستند. برخی از سازه‌ها رها شده یا در مرحله ساخت رها شده اند که این موضوع برعهده شهرداری نیست.

    شنسایی 300 پلاک قرمز در تهران

    وی ادامه داد: 300 خانه پلاک قرمز در تهران شناسایی شد و در قرارگاه اجتماعی آنها نشانه گذاری شدند و در مجموعه‌های دادگستری موضوع دنبال شد تا هویت آنها مشخص شود و عمده این هویت‌ها در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفت تا برای آن حکم صادر شود.

    زاکانی تصریح کرد: همین امروز مجموعه جنگ افزار سازی پیروزی را تفاهم کردیم و در شورای شهرسازی با عدد 34 و 66 تفاهم صورت گرفت و قدرالسهم شهرداری 11 هکتار است که تبدیل به فضای سبز می‌شود.

    هویت شهرسازی در تهران گم شده است

    شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با برنامه شهرداری برای تغییر چهره شهر و هویت بخشی به آن گفت: تهران جز هویت پایتختی هویت ثانویه ندارد و هویت شهرسازی در تهران گم شده است و هویت فرهنگی و اجتماعی و زیست در تهران قادر و برتر نیست.

    وی با بیان اینکه برای نوسازی و ایجاد هویت از چند جهت حرکت می‌کنیم تا ساخت و سازهای شهر با هویت درست باشد گفت: انجام این کار چهره شهر را تغییر می‌دهد ما از طریق نوسازی پیرامون فضاهای ایستگاه مترو می‌توانیم نقاط جدیدی را در شهر ایجاد کنیم همچنین می‌توان با نوسازی شهری در محلات الگوهای جدیدی را در شهر بسازیم.

    زاکانی با اشاره به هویت معماری شهر تهران گفت: تغییرات در سازمان زیبا سازی متجلی کننده هویت‌های متعدد شهری است.

    اقدامات جدی برای ساماندهی دست فروشان

    شهردار تهران با اشاره به جمع آوری دست فروشان گفت: برای ساماندهی دست فروشان اقدامات جدی را انجام می‌دهیم و در این میان میادین شهر و غرفه‌ها در حال ساماندهی هستند و به دنبال این هستیم که دست فروشان بتوانند فعالیت خود را انجام دهند.

    وی با اشاره به سامانه شفافیت گفت: سامانه‌ای در حال راه اندازی است و در این مسیر در حال حرکت هستیم.

    زاکانی با اشاره به نقش تحریم‌ها گفت: در حال حاضر با توجه به گشایش‌های اقتصادی معتقد هستم که تحریم‌ها 20 درصد در شهر و فعالیت‌های ما نقش دارند.

    وی ادامه داد: 250 پله برقی در تهران از مدار خارج شده است و 100 مورد آن در گذشته و 100 مورد دیگه تا یک ماه آینده به مدار بازمی‌گردد این پله برقی‌ها خارجی است و در اقلام آنها به ما ظلم می‌شود اما با افتخار میگویم تحریم مانع کار ما نیست بلکه ظلم است.

    زاکانی ادامه داد: تحریم‌ها کار ما را کند می‌کنند زمانی که بنده مدیریت را تحویل گرفتم چندین انبار مترو خالی بودند پشت سر من صحبت زیاد است اما مردم متوجه کار هستند و باید عینک سیاسی را برداشت زیرا مردم مهم هستند.

    شهردار تهران درباره سرقت‌های شهری گفت: سرقت لوازم و امکانات شهری پدیده‌ای شوم است یک نمونه سرقت در یکی از پل‌ها داشتیم که توسط خود پیمانکار صورت گرفته بود و ما خودمان باید فعال باشیم تا از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم.

    استفاده از موتور و خودروهای برقی راه کاهش آلودگی هوا

    وی در رابطه با وضعیت آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا موضوعی ملی است و 23 دستگاه در آن مسئول هستند این آلودگی‌ها بخشی گازی و مربوط به حمل و نقل هستند اما برای کاهش آلودگی باید به سمت استفاده از موتور و خودروهای برقی برویم.

    وی با بیان اینکه مشکل عمده تهران ذرات معلق هستند گفت: این ذرات آلودگی اصلی تهران را تشکیل می‌دهند البته در این رابطه تحقیقات در حال انجام است و ما به روش‌های مختلف در حال کاهش این مشکل جدی هستیم.

    زاکانی با اشاره به آزادسازی حریم‌ها گفت: صیانت از حریم شهرها برعهده شهرداری است اما مداخلاتی در این میان وجود دارد و این موضوع سبب گم شدن حریم و تضییع حقوق مردم می‌شود و البته حریم تهران در سطوح بالایی در حال بررسی است.

    70 هزار پرونده ماده 100 در تهران وجود دارد

    وی با اشاره به پرونده‌های ماده 100 گفت: در تهران 65 تا 70 هزار پرونده ماده 100 وجود دارد و پس از کرونا 25 درصد این پرونده‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و کارگروهی در شهرداری تهران تشکیل‌شده است.

    شهردار تهران با اشاره به پرونده‌های کیفری در تهران گفت: بخش حقوقی شهرداری تهران فعال شده است و بسته‌ای از فعالیت‌ها تدوین شده و امیدوار هستیم تعداد پرونده‌های کیفری را کاهش دهیم و تخلفات را از بین ببریم.

    زاکانی با اشاره به حفظ محیط زیست و فضای سبز شهری گفت: توسعه سرانه فضای سبز جز برنامه‌های شهرداری است و و اصل بر توسعه فضای سبز است.

    وی با اشاره به جا به جایی درختان گفت: این کار نفی سرانه فضای سبز نیست بلکه گاهی مجبور هستیم برای صیانت از فضای سبز درختان را جا به جا کنیم در محدوده خیابان ولی عصر گاهی اوقات درختان آفت می‌زند و مجبور هستیم درختان را جا به جا کنیم.

    شهردار تهران تصریح کرد: برنامه ما حرکت در جهت اصلاح شهر است و بر همین اساس در راستای تغییر چهره شهر حرکت کرده ایم یکی از این موارد کودکان کاری هستند که در چهار راه‌ها وجود دارند و دسته‌ای دیگر کودکان زباله گرد هستند که برای هرکدام از این موارد برنامه ریزی ها در حال انجام است.

    وی درباره حضورش به عنوان رئیس جمهور گفت: در حال حاضر نیز بنده به پاستور می‌روم و مابقی خواب و خیال است و گمانه زنی‌ها باعث جلوگیری از انجام کار می‌شود در حال حاضر رئیس جمهور انقلابی در حال کار است.

    اضافه شدن 3250 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی

    زاکانی با اشاره به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: امسال 3 هزار و 250 دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اضافه خواهد شد.

    وی ادامه داد: ما اهل جنجال نیستیم اما به ما ظلم می‌شود مهم نیست با کدام سلیقه سیاسی هستیم، مهم است پارک‌های بانوان فرامنطقه ای داشته باشیم درحال حاضر 5 پارک بانوان دیگر در حال تأسیس است و بیش از 3 هزار پارک در تهران وجود دارد و به دنبال این هستیم که در یک بخش از پارک‌ها قضائی برای مادران و کودکان ایجاد کنیم.

    زاکانی با اشاره به برخی از خبرسازی‌ها درباره پارک‌های مادران و کودکان گفت: مطرح کردن برخی از خبرها خوب نیست زمانه تغییر کرده است.

    شهردار تهران گفت: انجام نشدن برخی از کارها بی عرضگی محض بوده است تحریم ما را از انجام کارها دور می‌کند اما رها کردن اقدامات ظلم است من نوکر، نوکر مردم هستم و باید برای آنها کارکنم.

    زاکانی باتوجه به اظهارات همتی درباره توسعه اقتصادی گفت: من حرف‌هایم را با سند زدم و موجود است.

    وی افزود: دست ما همه جا باز نیست اما بن بست هم نداریم و کارها با فضای مناسبی پیش می‌رود.

    توسعه دکه‌های روزنامه فروشی ممنوع است

    شهردار تهران درباره برنامه شهرداری برای توسعه دکه‌های روزنامه گفت: توسعه دکه‌ها ممنوع است اما خدمت رسانی به آنها وظیفه ما است و برای بازسازی این دکه‌ها ایده‌هایی مطرح است.

    زاکانی درباره شایعات خروجش از شهرداری و حضور در دولت گفت: من این شایعات را نشنیده ام و نوکر مردم در تهران هستم.

    ثبت معاملات در بورس گفت: قبل از عید خریدهای سیمان و قیر انجام شد و انجام این کار به نفع شهرداری است و به دنبال این بودیم تا عرضه را نیز در بورس انجام دهیم اما بورس به زیرساخت‌هایی احتیاج داشت و 200 ملک را آماده کرده ایم تا وارد بورس شود.

    زاکانی با بیان اینکه عرضه در بورس اشکالاتی داشت گفت: یکی از این موارد شماره پلاک بود که سبب دست اندازی به املاک ما می‌شد و قرار شد تا این مشکل حل شود زیرا ما بسیار مشتاق هستیم تا املاک را در بورس عرضه کنیم.

    وی ادامه داد: ما به دنبال اشتراک گذاشتن اطلاعات املاک خود هستیم و انجام این کار بسیار بزرگ است املاک شهرداری مانند چاه نفت است و به هیچ وجه نمی‌خواهیم آن را خام بفروشیم انشاالله این کار را از طریق بورس پیش ببریم زیرا مسیر ما شفاف است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار