مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت مسکن کمتر از یک سال با توسعه افقی شهرها امکان پذیر است

عصر ساختمان- کارشناس مسکن گفت: از مهم ترین مزایای ساخت پروژه ها به صورت ویلایی و در قالب توسعه افقی، ارزان سازی و افزایش سرعت ساخت است که تمامی متقاضیان از این شرایط راضی هستند.

ساخت مسکن کمتر از یک سال با توسعه افقی شهرها امکان پذیر است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسن موسوی فرد کارشناس مسکن  گفت: اخیرا بازدیدی از واحدهای مسکونی در اطراف  شهر یزد داشته ایم که بخشی از این واحدها در قالب شهرک سازی به صورت ویلایی ساخته شده بود و تعدادی از واحدها هم با پیمانکاری بنیاد مسکن با صورت آپارتمانی در حال ساخت بود.

    به گفته  این کارشناس مسکن،  واحدهای که به صورت شهرک های یک طبقه ساخته شده بود کمتر از یک سال به متقاضیان تحویل داده شده بود ولی هنوز پروژه های آپارتمانی بعد از گذشت 8 سال و از سال 93 تحویل داده نشده است.

    او ادامه داد: از مهم ترین مزایای ساخت پروژه به صورت ویلایی و در قالب توسعه افقی ارزان سازی ، افزایش سرعت ساخت است که تمامی متقاضیان از این شرایط راضی هستند چراکه مدت زمان ساخت پروژه در قالب بلند مرتبه سازی علاوه بر طولانی بودن باعث می شود که اثرات اقتصادی و تورم بر قیمت تمام پروژه هم اثر می‌گذارد.

    موسوی فرد اظهار کرد: تفاوت توسعه افقی و توسعه عمومی در آن است که در ساخت پروژه یک طبقه ما شاهد یک زندگی باکیفیت و ارزان و سریع هستیم اما در توسعه عمودی یک زندگی گران و طولانی برای مردم به ارمغان می آوریم.

    این کارشناس مسکن افزود: طبق تحقیقات انجام شده از سازندگان و پیمانکاران اعلام شد که در پروژه نهضت ملی مسکن، واحدها زیر 2.5سال به کسی تعلق نمی گیرد که حدود 150 درصد تورم به متقاضیان تحمیل می شود.

    او تصریح کرد:  در این شرایط قیمت تمام شده پروژه های نهضت ملی مسکن در صورتی که به طور مثال با 10 میلیون تومان شروع می شود بعد از گذشت 2سال ونیم قیمت آن به متری 25 میلیون تومان می رسد اما ساخت پروژه به صورت یک طبقه و ویلایی حدود 7تا 8 میلیون تومان می شود.

    موسوی فرد اظهار کرد: رهبر انقلاب تاکید دارند که دولت تصدی گری نکند چون بلد نیست دولت باید از پروژه های که حضور داشته و به صورت بلند مرتبه ساخته شده درس بگیرد و دخالت نکند چراکه با واگذاری زمین به مردم و پرداخت تسهیلات ما شاهد تسریع در روند ساخت پروژه و ارزان سازی آنها هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی