مدیران خودروعصر اعتبار

ماجرای که به دلیل تصمیم وزارت امورخارجه رخ داد;

بستن درهای میدان مشق

عصر ساختمان- یک مسئول میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: درهای ورودی به محوطه میدان مشق تهران از سوی وزارت امورخارجه و بدون اطلاع و هماهنگی با میراث‌فرهنگی بسته شده است.

بستن درهای میدان مشق
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، رجبعلی خسروآبادی - مدیرکل میراث‌فرهنگی استان تهران، در این باره اظهار داشت: وزارت امورخارجه بعد از حوادث تروریستی 17 خرداد در تهران، به‌منظور تأمین امنیت هر چه بیشتر، درهای ورودی به محوطه تاریخی میدان مشق را بسته است که این کار بدون اطلاع و هماهنگی با میراث‌فرهنگی انجام شده است.

    وی افزود: میدان مشق یکی از میدان‌های زیبا و تاریخی در پایتخت است که سالانه ده‌ها هزار گردشگر داخلی و خارجی از آن بازدید می‌کنند، اما اکنون وزارت امورخارجه در اقدامی تأمل‌برانگیز درهای ورودی به این میدان تاریخی را بسته است.

    خسروآبادی، با بیان اینکه هر گونه تغییر در میدان مشق تهران می‌تواند در گردشگری این کلان‌شهر تأثیرگذار باشد، افزود: وزارت امور خارجه درهای ضلع شرقی و غربی میدان را بسته است و فقط یک در، در خیابان امام خمینی(ره)، برای عبور و مرور باز است که این در نیز در روزهای پنجشنبه و جمعه بسته می‌شود و گردشگران و تورهای گردشگری که برای بازدید از میدان مشق به آن مراجعه می‌کنند با درهای بسته ورودی به این میدان تاریخی و زیبا روبه‌رو می‌شوند.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تهران در ادامه گفت: پیشنهاد مشخص ما این است که وزارت امورخارجه، به‌جای بستن درهای ورودی، با گذاشتن کیوسک و استفاده از نیروهای انتظامی امنیت میدان را تأمین کند.

    وی با بیان اینکه تاکنون وزارت امورخارجه پاسخی به پیگیری‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان تهران نداده است خاطر‌نشان کرد: آمادگی داریم با برگزاری یک جلسه مشترک به راهکاری مناسب در این خصوص دست یابیم.

    میدان مشق یکی از میادین زیبا و تاریخی در قلب تهران است که با استناد به اصل 138 قانون اساسی، در سال 1382 ، طرح «سامان‌دهی میدان مشق» و تبدیل آن به قطب تاریخی‌فرهنگی تهران به‌تصویب هیئت‌دولت رسید، اما این طرح هیچ‌گاه اجرایی نشد و اکنون این میدان تاریخی با مشکلات دیگری ازسوی دستگاه‌های مختلف روبه‌رو شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو