مدیران خودروعصر اعتبار

میراث فرهنگی اصفهان پرداخت می کند ؛

تسهیلات بانکی و روستایی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی به رشد و توسعه اقتصادی، اشتغال و درآمدزایی شهرستان گلپایگان کمک کرده و سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی تسهیلات بانکی و روستایی پرداخت می‌کند.

تسهیلات بانکی و روستایی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریدون اللهیاری  امروز در مراسم افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی خانه سیفی و نمایشگاه سنگ‌نگاره‌ها در منطقه غرقاب گلپایگان اظهار کرد: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در مناطق روستایی و شهری که دارای بافت تاریخی و طبیعی هستند در دستور کار میراث فرهنگی استان اصفهان قرار دارد.

    وی با بیان این‌که در استان اصفهان 270 اقامتگاه بوم گردی وجود دارد، افزود: استان اصفهان نخستین استان کشور از لحاظ تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: یکی از اتفاقات مهم در حوزه گردشگری توسعه اقامتگاه‌های بوم گردی در مناطق مختلف استان و شهرستان گلپایگان است.

    وی با بیان این‌که نوروز سال گذشته نخستین اقامتگاه بوم گردی در منطقه حسن حافظ  گلپایگان ایجاد شد، خاطرنشان کرد: در سال جاری خانه شجاع نظام در شهر گلپایگان، خانه مجیدی در روستای غرقاب ایجاد شد و امروز چهارمین اقامتگاه بوم گردی به نام خانه سیفی در روستای سعیدآباد گلپایگان افتتاح شد.

    اللهیاری اذعان داشت: ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی به رشد و توسعه اقتصادی، اشتغال و درآمدزایی شهرستان کمک کرده و سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی تسهیلات بانکی و روستایی پرداخت می‌کند.

    وی تصریح کرد: بیشترین سنگ‌نگاره‌های فلات مرکزی ایران که از لحاظ تنوع جزو آثار ارزشمند تاریخی هستند، در شهرستان گلپایگان قرار داشته و مهم‌ترین و شاخص‌ترین حوزه فرهنگی و تمدنی در حوزه سنگ نگاره‌های کشور محسوب می‌شوند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان یادآور شد: صدور مجوز، استانداردسازی و نظارت بر ایجاد خانه‌های بوم‌گردی و ارائه تسهیلات بر عهده میراث فرهنگی است.

    وی تأکید کرد: سنگ‌نگاره‌های منطقه سد کوچری در معرض نابودی قرار داشت که با  با پیگیری‌های انجام شده از زیر آب نجابت پیدا کردند و با تأسیس یک مرکز و یا  پایگاه پژوهشی باید  از این سنگ‌نگاره‌ها حفاظت شود.

    اللهیاری بیان داشت: شاخص مهم در حوزه گردشگری برندسازی و رویدادسازی در شهرستان‌هاست، برای شناسایی ظرفیت‌ها لازم که رویدادها را ایجاد کنیم و براساس این رویدادها این برندها و ظرفیت‌ها را معرفی شود.

    وی اضافه کرد: کباب گلپایگان یک شهرت خاص در کل کشور داشت اما هیچ‌گاه به عنوان یک ظرفیت مهم برای توسعه گردشگری از آن استفاده نشده بود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان متذکر شد: کباب گلپایگان در حوزه میراث فرهنگی به عنوان یک میراث ناملموس در فهرست آثار ملی ایران به ثبت باید برسد، کباب گلپایگان در حوزه گردشگری می‌تواند به عنوان یک خوراک در حوزه گردشگری گلپایگان برای جذب گردشگر استفاده شود.

    وی ادامه داد: تعداد ادارات میراث فرهنگی طی دو سال اخیر در استان اصفهان از عدد 2 به عدد 13 رسیده و تعداد ثبت آثار تاریخی و ملی و توسعه گردشگری و اقامتگاه‌ها در گلپایگان افزایش داشته است؛ از شاخصه‌های مهمی که به ارتقای دفتر نمایندگی میراث فرهنگی گلپایگان به ساختار سازمانی کمک می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی