مدیران خودروعصر اعتبار

۲۰۲۱ سالی سرنوشت‌ساز برای پل‌های لرستان

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از قرار گرفتن پل‌های تاریخی استان در لیست ثبت جهانی خبر داد.

۲۰۲۱ سالی سرنوشت‌ساز برای پل‌های لرستان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدامین قاسمی در همایش هفته میراث فرهنگی ضمن گرامی‌داشت سال‌روز فتح خرمشهر اظهار کرد: در تقویم کشور هر ساله از 28 اردیبهشت که مصادف با روز موزه است تا سوم خرداد هفته میراث فرهنگی عنوان شده است که برای گرامی‌داشت آن برنامه‌هایی پیگیری می‌شود.

    وی میراث فرهنگی را آینه زندگی گذشتگان عنوان کرد که شناخت آن بدون نگه‌داری و حفاظت امکان نخواهد داشت.

    این مسئول گفت: لرستان دارای پیشینه‌ای بسیار کهن بوده که از هزاره‌های دور جزو اولین سکونت‌گاه‌های بشر محسوب می‌شده است.

    قاسمی تصریح کرد: شناساندن این میراث عِرق ایرانی بودن را نشان می‌دهد و برنامه‌های این هفته باید متناسب با حفظ و حراست آثار تاریخی استان باشد تا ضمن ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی مورد حمایت نیز قرار گیرند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به وجود 5000 اثر تاریخی در استان گفت: فرهنگ حفاظت از آثار تاریخی باید نهادینه شود.

    وی با بیان این‌که پیگیر ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک، دره خرم‌آباد و پل‌های تاریخی استان هستیم، افزود: بیش از صد پل در لرستان شناسایی شده که 71 مورد به ثبت رسیده و برای ثبت 29 پل دیگر برنامه‌ریزی شده است.

    قاسمی از تشکیل کارگروه ثبت در استان خبر داد و گفت: طبق پیگیری‌های به عمل آمده طی سال 2021 قصد داریم پل‌های استان را در لیست ثبت جهانی قرار دهیم و در این رابطه موافقت کمیته پیگیری ثبت جهانی را کسب کرده‌ایم.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان یادآور شد: سال گذشته در برنامه‌ریزی که برای آزادسازی قلعه داشتیم بخشی از اراضی ارتش به تملک درآمد و قرار است سازمان برنامه‌ریزی اعتبار لازم ساماندهی را تامین کند. با این کار باری از دوش استان برداشته می‌شود.

    وی بیان کرد: در تلاشیم که امسال بخشی از مغازه‌های حریم قلعه و پل گپ را کارشناسی کرده تا این قسمت‌ها به ساخت قبلی خود بازگردانی شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار