مدیران خودروعصر اعتبار

در نشست خبری مطرح شد؛

لزوم اعلام اموال منقول و غیرمنقول ارگان‌ها از طرف سازمان میراث فرهنگی

عصر ساختمان- سازمان میراث فرهنگی پیگیر اعلام اموال منقول و غیرمنقول ارگان‌ها است.

لزوم اعلام اموال منقول و غیرمنقول ارگان‌ها از طرف سازمان میراث فرهنگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، در نشست خبری بررسی ادعای بنیاد مستضعفان برای تملک کاخ موزه‌های سعدآباد و نیاوران و سایر بناهای تاریخی تحت تملک که امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد؛ طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از پیگیری مصرانه سازمان میراث فرهنگی برای اعلام اموال منقول و غیرمنقول ارگان‌ها خبر داد و اظهار داشت: ما در همین راستا بخشنامه‌ای از جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور را داریم که به همه ارگان‌ها و نهادها ابلاغ شده البته تا به امروز برخی از ارگان‌ها بخشی از اموال خود را اعلام کرده‌اند اما نهادهای دیگر این کار را نکردند.

    وی افزود: هم اکنون نیز با رجوع به سازمان بازرسی اقدام به تدوین یک نامه مجدد کردیم که بر اساس آن اگر نتیجه‌ای نگرفتیم سازمان بازرسی پیگیر موضوع می‌شود.

    معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توقع ما این است که همه ارگان‌ها لیست اموال منقول و غیرمنقول خود را اعلام کنند تا ما بتوانیم از اموالشان نگهداری کنیم.

    طالبیان ادامه داد: مهم‌ترین درخواست ما این است که محاکم ویژه میراث فرهنگی شکل بگیرند.

    وی از تشکیل بانک اطلاعاتی خبر داد و گفت: این بانک اطلاعاتی با هدف جمع‌آوری اطلاعات مرتبط با خانه‌های تاریخی شناخته نشده شکل گرفته است.

    طالبیان در بخش دیگری از سخنانش با بیان این امر که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از جهت حفظ خانه ثابت پاسال راه‌ها را بسته است، گفت: از همان روز اول شناسایی این خانه، تصمیم بر آن شد که هیچ پروانه‌ای در محدوده این صادر نشود؛ هم اکنون نیز اداره سازمان میراث فرهنگی تهران توضیحات مرتبط با توافقنامه‌ای در خصوص نگهداری این خانه را به ما ارائه کرده که البته هنوز نهایی نشده است. این توافقنامه تأکید بر این دارد که بخشی از محدوده بنا تبدیل به هتل شود اما کسی که اقدام به تأسیس این هتل می‌کند در جهت نگهداری بخش دیگر آن اقدام کند و در این خصوص تعهد بدهد.

    طالبیان در بخشی از سخنانش گفت: ما در خصوص نگهداری میراث فرهنگی کشور ملاحظه هیچ کسی را نداریم.

    همچنین؛ فرهاد نظری، مدیر کل ثبت آثار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از این نشست از ثبت ملی ساختمان دفینه خبر داد و اظهار داشت: هم‌اکنون مقدمات ثبت ملی خانه ثابت پاسال فراهم شده است.

    وی افزود: در خصوص خانه‌هایی که اخیرا خبرساز شده‌اند کارشناسانی فرستادیم.

    همچنین؛ نعمت احمدی، حقوقدان در خصوص چگونگی تملک بر مجموعه‌های فرهنگی، تاریخی نیاوران و سعدآباد گفت: این مجموعه‌ها بر مبنای آنچه در تاریخ آمده، در زمره اموال خاندان پهلوی نبوده و ادعای بنیاد مستضعفان برای تملک این مجموعه‌ها درست نیست.

    وی افزود: بنیاد مستضعفان هم‌اکنون شعبه دادگاهی خاص خودش را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی