مدیران خودروعصر اعتبار

پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت سیستم سرمایش و گرمایش صحن حضرت زهرا(س) در نجف

عصر ساختمان- معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات از پیشرفت حدود ۷۰ درصدی ساخت مجموعه موتورخانه و سیستم گرمایش و سرمایش طرح توسعه حرم مطهر علوی با هدف افزایش رفاه حال زائران خبر داد.

پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت سیستم سرمایش و گرمایش صحن حضرت زهرا(س) در نجف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از تسنیم، سید حسن خوشرو در جریان بازدید سید نزار حبل المتین تولیت آستان مقدس علوی از روند پیشرفت طرح صحن و شبستان حضرت زهرا(س) گفت: با توجه به اختلاف دمای 60 درجه‌ای شهر نجف در فصول مختلف سال، پروژه ایجاد فضای مناسب موتورخانه مرکزی و نصب تاسیسات سیستم گرمایش و سرمایش حرم مطهر در دستور کار ستاد بازسازی عتبات قرار گرفت.

    وی افزود: با توجه به وجود تجهیزات پراکنده در اطراف حرم و بر روی سقف بافت قدیم و نزدیک گنبد حرم  مطهر، لزوم ایجاد فضای جدیدی جهت جلوگیری از آسیبهای احتمالی بنای قدیم و متمرکز شدن تجهیزات احساس می‌شد.

    معاون فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات تصریح کرد: از این رو کار ساخت تاسیسات موتورخانه مرکزی صحن حضرت زهرا (س) از سه سال قبل  در دو طبقه و با زیربنای 6 هزار متر مربع در منطقه‌ای خارج از فضای صحن آغاز شد که اکنون نزدیک به 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    خشرو افزود: این موتور خانه برای رفاه حال زائران با ظرفیت تامین بالغ بر یک هزار تن هوای سرد در فصول گرم، 20 میلیون کیلوکالری جهت تأمین گرمایش در فصول سرد و تأمین آب گرم  1300 چشمه حمام و سرویس بهداشتی و همچنین  یک  پمپخانه جهت پمپاژ آب برای تأمین آب سیستم تهویه ، آب مصرفی ، آب خوراکی و سیستم آتش نشانی با ظرفیت 7 هزار متر مکعب بر ساعت، طراحی و در حال ساخت است.

    حامد امیری  جانشین  فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در پروژه صحن حضر ت زهرا(س) درباره آخرین وضعیت این پروژه گفت: کار ساخت این صحن عظیم با تحویل بخشی از قسمت زیارتی به حرم مطهر علوی در فروردین سال 95 وارد فاز تکمیلی شده و عوامل این کار با سرعت بالایی مشغول فعالیت جهت اتمام این مکان مقدس تا پایان امسال هستند.

    وی خاطرنشان کرد: ستاد بازسازی عتبات با استفاده از فناوری روز و با در نظر گرفتن شرایط محیطی، به‌دنبال ایجاد مجموعه‌ زیارتی بی‌نظیر و مدرن جهت رفاه حال تمامی زائران به‌ویژه هموطنانی است که به اعتاب مقدسه مشرف می‌شوند.

    براساس این گزارش، خیرین و هموطنان عزیزی که تمایل دارند در فیض توسعه حرم مطهر علوی مشارکت کنند می توانند جهت پرداخت نذورات و کمکهای نقدی از طریق درگاه پرداخت الکترونیک ستاد بازسازی عتبات عالیات به نشانی www.atabat.org   اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی