مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت موزه آستان حرم مطهر علوی برای نمایش آثار ارزشمند هنر ایرانی

عصر ساختمان- جانشین فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در طرح توسعه حرم مطهر علوی از تکمیل سازه و پیشرفت مراحل نازک‌کاری مجموعه موزه صحن حضرت زهرا (س ) خبر داد.

ساخت موزه آستان حرم مطهر علوی برای نمایش آثار ارزشمند هنر ایرانی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، حامد امیری درباره آخرین برنامه‌های اجرایی صحن حضرت زهرا(س) اظهار کرد: برای نخستین بار موزه حرم مطهر علوی با فضایی گسترده در طرح صحن و شبستان حضرت زهرا(س)، جانمایی و طراحی شده و به دست متخصصان ایرانی در حال ساخت است.

    وی افزود: گنجینه آستان مقدس علوی واقع  در صحن و شبستان حضرت زهرا (س) در زمینی به وسعت 3 هزار و 100 متر مربع و با زیر‌بنایی به مساحت 18 هزار متر‌مربع  در پنج  طبقه شامل سرای ورودی تالار، نمایش آثار و اشیاء، تالار نجف اشرف، مخزن کارگاه مرمت و آماده‌سازی دفاتر کارشناسی،  تالارهای سخنرانی، حراست،  اداری، نمازخانه، خدمات پشتیبانی، محل استراحت زائران و … است.

    جانشین فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در طرح توسعه حرم مطهر علوی تصریح کرد: آثار و اشیاء نفیس تاریخی مربوط به فرهنگ و هنر ایرانی در حرم مطهر علوی وجود دارد که مربوط به دوره عضد الدوله دیلمی تا عصر معاصر است.

    به گفته امیری، آخرین هدایای گرانبهای سلاطین ایرانی به آستان امیرالمومنین که به این مجموعه اضافه شده است مربوط به زمان قاجار و  حدود 180 سال پیش است.

    وی ادامه داد: اشیاء ارزشمند تاریخی که بسیاری از آنها  در جهان منحصر به  فرد است، هم‌اکنون در سردابی که به همین منظور تعبیه شده محافظت می‌شود و با تکمیل مجموعه صحن حضرت زهرا(س) و گشایش موزه آستان مطهر علوی به این مکان منتقل خواهد شد.

    جانشین فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در طرح توسعه حرم مطهر علوی گفت: همواره در طول تاریخ  بیم آن می‌رفت که این آثار ارزشمند در معرض آسیب قرار گیرد که با انتقال آنها به موزه آستان، امکان بازدید برای عموم و محافظت مطلوب‌تر از آنها فراهم خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی