مدیران خودروعصر اعتبار

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید:

کرسی‌های شورای شهرهای جدید تخصصی شوند

نگاه به اداره شهرهای جدید باید متفاوت باشد

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید با بیان اینکه کاندیداهای شوراهای شهرهای جدید می بایست از تخصص لازم برخوردار و نگاه شان به اداره شهرهای جدید متفاوت باشد تاکید کرد: باتوجه به اینکه نظام شهرسازی در شهرهای جدید با نظام رایج سایرشهرها متفاوت است، ازاین روز افرادی باید روانه شورای شهراین شهرها شوند که ازبینش و نگاه متفاوتی برخوردار باشند و نوع نگاهشان به اداره این شهرها متفاوت باشد.

کرسی‌های شورای شهرهای جدید تخصصی شوند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از صما ، حبیب الله طاهرخانی ضمن بیان مطلب فوق اظهارکرد: اگرافراد فاقد تخصص به بدنه شورای شهرشهرهای جدید راه پیدا کنند این امر باعث می شود که مدیریت واداره این شهرها مخدوش شود،چرا که افراد فاقد دانش معمولا نگاه خاصی به این شهرها و نسبت به اهداف بوجود آورنده این شهرها و راهبردهای آن اطلاع چندانی ندارند واین نقیصه باعث میشود که اداره به این شهرها با چالش مواجه شود.
    وی افزود: بنابراین برای جلوگیری از رخ دادن این اتفاق لازم است که حتما رای دهندگان ملاک رای دادن را تخصص و دانش افراد کاندیداها قرار دهد تا ازاین رهگذر زمینه ای شکل گیری شورایی کارآمد ومتخصص درشهرهای جدید فراهم شود.

    عضو هیات مدیره شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید درادامه اظهارات خود با بیان اینکه البته شورای شهر از جمله نهادهایی است که نمی توان برای ورود رشته های متنوع و تخصص های غیرمرتبط محدودیت ایجاد کرد اما درعین حال لازم است که افراد ازدیدگاه تخصصی درمدیریت واداره شهربرخوردار باشند.

    وی گفت:درکشورهای پیشرفته با توجه به اینکه ساختاراداره شهرها ضابطه مند است ازاین رو شورای شهر به مثابه پارلمان شهری صرفا اولویت های شهررا دنبال می کند اما درکشورما با توجه به اینکه این رویه حاکم نیست، نیاز به شورای کارآمد وتوانمند بیش ازپیش است و لازمه افزایش توان شوراها نیز اساسا درگروحضور افراد توانمند و متخصص دراداره شهرها است.

    طاهرخانی تاکید کرد : بدون شک حضور افراد متخصص دربدنه شورای شهر باعث می شود که اثرگذاری شورای شهرها به مراتب نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو