مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران:

منطقه ۲۲ از آشفته‌ترین مناطق شهر تهران است

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: منطقه ۲۲ قرار بود به الگوی توسعه پایدار شهری تبدیل شود اما در حال حاضر از آشفته‌ترین مناطق ۲۲ گانه شهر تهران محسوب می‌شود.

منطقه ۲۲ از آشفته‌ترین مناطق شهر تهران است
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران، ری و تجریش در نشست بررسی «بلندمرتبه سازی و طرح تفصیلی  منطقه 22 شهر تهران» از "سلسله نشست های تخصصی گفتمان شهر" گفت :تعیین تکلیف بلندمرتبه سازی و طرح تفصیلی منطقه 22 در ابتدای کار مجموعه مدیریت شهری جدیدالزامی است. منطقه 22 قرار بود به الگوی توسعه پایدار شهری تبدیل شود اما  متاسفانه در حال حاضر یکی از آشفته‌ترین مناطق 22 گانه شهر تهران محسوب می‌شود و به الگویی برای محدوده‌ای که ضوابط طرح جامع و تفصیلی در آن رعایت نشده، بدل شده است.

    وی ادامه داد: در این موضوع بنده به عنوان فردی که چهار سال در شورا چهارم حضور داشتم و الان هم در شورای پنجم هستم، مقصرم. مجموعه مدیران شهری و شورای عالی شهرسازی و معماری کشور و حتی نخبگان شهرسازی نیز در این موضوع مقصر هستند. چرا که باید این مشکلات را به دغدغه افکار عمومی تبدیل می‌کردیم تا مشکل حل می شد. بی‌تردید اکنون اداره شهر تهران بسیار مشکل شده و افکار عمومی نیز متوجه سختی آن شده‌اند و مسئولین نیز آن را مطرح کرده‌اند، امروز به وضوح مشاهده می‌شود.

    این عضو شورای شهر تهران گفت: در دهه 60 تصمیم گیری شد که شهرها خودکفا اداره شوند، مقرر بود که همزمان با خودکفایی شهرها لایحه درآمدهای پایدار نیز به تصویب برسد، اما این لایحه کنار گذاشته شد و خودکفایی اداره شهرها انجام شد. لذا کلانشهرها به ویژه تهران به تراکم فروشی و ساخت وساز که سهل الوصول ترین راه برای کسب درآمد بود روی آوردند و همین شیوه به الگویی برای سایر کلانشهرها تبدیل شد.

    وی با بیان این که امروز بودجه شهرداری تهران به 18 هزار میلیارد تومان رسیده است گفت :  این در شرایطی است که  شهرداری تهران هیچ گاه دغدغه‌ای به عنوان کسب درآمد نداشته و هیچ کارگروه و واحد تحقیق و توسعه ای برای کسب درآمد شکل نگرفته و  به این ترتیب مدیران شهرداری به مدیران هزینه تبدیل شده‌اند.

    سالاری اضافه کرد: در عین حال امروز 30 هزار میلیارد تومان بدهی و همچنین 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در شهر تهران وجود دارد که در کنار این بیش از 68 هزار پرسنل نیز در شهرداری تهران مشغول کار هستند. علاوه بر این مسائل تمامی کارها در شهرداری برون سپاری شده، اما متاسفانه نیروها به حدود چهار برابر افزایش پیدا کرده، در چنین شرایطی چه باید کرد؟

    وی  با اشاره به این که باید چالش‌ها و مشکلات عدیده شهر تهران بیان شود تا بر مبنای آنها تصمیم سازی درست صورت گیرد، گفت : اما تهران علی رغم همه چالش‌ها، ظرفیت‌های عظیمی نیز دارد و در این میان رسالت ما و شما نخبگان اعتمادسازی میان مردم و مدیریت شهری است که باید محقق شود. باید از مجموعه فساد و رانتی که در حوزه شهرسازی شکل گرفته، جلوگیری کنیم و از این مسیر، اعتمادسازی میان مردم و مدیریت شهری را محقق کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار