مدیران خودروعصر اعتبار

ایزدی در نشست با گروه معماری نظام مهندسی ساختمان کشور مطرح کرد؛

به دنبال تشکیل و راه‌اندازی شورای اعتلای معماری هستیم

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام راه‌اندازی کمیته مشترک معاونت معماری و شهرسازی و گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان از تشکیل شورای اعتلای معماری در وزارت راه و شهرسازی خبر داد و گفت: از ظرفیت‌ها و ابزار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای حل بحران‌ها و چالش‌های موجود در حوزه ساخت و ساز و شهرسازی، نهایت بهره را خواهیم برد.

به دنبال تشکیل و راه‌اندازی شورای اعتلای معماری هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه گروه معماری نظام مهندسی ساختمان کشور با معاونت معماری و شهرسازی به منظور ارایه اقدامات انجام شده توسط آن گروه و همچنین بررسی راهکارهایی برای تداوم جلسات مشترک به ریاست محمدسعید ایزدی معاون معماری و شهرسازی در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

    در ابتدای جلسه، گروه تخصصی معماری نظام مهندسی ساختمان کشور به ارایه اقدامات خود از زمان آغاز به کار - اردیبهشت سال جاری تاکنون - پرداخت.

    محمدسعید ایزدی معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه فوق ضمن استماع گزارش گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، گفت: در وزارت راه و شهرسازی در صدد تشکیل و راه اندازی شورای اعتلای معماری هستیم.

    ایزدی با اشاره به این مطلب که وزارت راه و شهرسازی در نقاط مختلف کشور، مستحداث، ساختمان‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و همچنین بیمارستان‌ها و درمانگاه‌هایی دارد که برخی از معماری آنها فاقد اصول معماری و قواعد زیبایی‌شناسی است، افزود: با تشکیل شورای اعتلای معماری در صدد کیفیت بخشیدن به ساختمان‌ها و مستحداثی هستیم که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و با این اقدام می‌خواهیم اولین گام‌ها برای کیفیت بخشیدن به معماری را از خود آغاز کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به وضعیت ساخت و سازهای فعلی و همچنین ساختمان‌های موجود و مساله تاب‌آور نبودن شهرها به نظر می‌رسد که در حوزه سیاستگذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها برای مسکن نیز نیازمند اصلاحاتی جدی هستیم.

    ایزدی با تاکید بر این مطلب که باید در موضوع ساخت و سازها به هم‌پیوندی با زمین توجه ویژه‌ای شود، تصریح کرد: باید مساله ساخت مسکن را حل کنیم و در این بین باید کیفیت بر کمیت برتری یابد.

    وی ضمن انتقاد از این که مقرراتی که در فرایند ساخت و ساز حاکم است کیفیت را مدنظر قرار نمی‌دهد، گفت: 3 سال دیگر تا پایان دولت دوازدهم زمان داریم که باید از این فرصت پیش‌رو استفاده کرده و تحولی در حوزه معماری ایجاد کنیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی بخشی از مشکلات و چالش‌های امروزی را به بخشی‌نگری فعالیت‌ها مرتبط دانست و تاکید کرد: هر کدام از ما، ما در وزارت راه و شهرسازی و شما در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، ظرفیت هایی و ابزارهایی داریم که می توانیم از آنها استفاده مناسبی داشته باشیم تا به پیشبرد اهداف مشترک‌مان دست یابیم.

    ایزدی همچنین یکی دیگر از مشکلات فعلی را میزان بالای فارغ التحصیلان رشته معماری و همچنین موسسات آموزشی که عمدتا فاقد استانداردهای لازم هستند، برشمرد و گفت: در حال حاضر در کشور علاوه بر دانشگاه ها، 860 موسسه آموزشی معماری در کشور وجود دارد که خود را ملزم به رعایت سرفصل‌های تدوین شده که در شورای تحول مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت، نمی‌دانند.

    وی همچنین یکی از اقدامات قابل توجه وزارت راه و شهرسازی را تشکیل ستاد بازافرینی شهر دانست و گفت: درخواست اول من این است که به سمت ایجاد شبکه همکاری برویم بدون آنکه بخواهیم به حوزه فعالیت دیگری تعدی کنیم. همچنین، تقویت آموزش از دیگر اقداماتی است که باید انجام دهیم.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه جلسات مشترک گروه‌های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاونت معماری و شهرسازی از نوع همکاری، فنی، کارشناسی و علمی است، از تشکیل کمیته مشترک معاونت معماری و شهرسازی و گوره معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد.

    وی ماموریت‌های کمیته مشترک را شامل احصای اولویت‌های معماری کشور، اطلاع‌رسانی و آموزش و تعریف برنامه‌های مشترک عنوان کرد و گفت: از ظرفیت‌ها و ابزار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برای حل بحران‌ها و چالش‌های موجود نهایت بهره را خواهیم برد و قطعا در ادامه راه، برای حل برخی از مسائل حوزه مسکن با همکاری معاونت مسکن و ساختمان جلسات مشترکی را برگزار خواهیم کرد.

    ایزدی در پایان یادآور شد: ما به عنوان نماینده وزارت راه و شهرسازی در کمیسیون زیربنایی دولت و کمیسیون کلانشهرها آمادگی داریم تا مسائل و موضوعات مهم را طرح کرده و مصوبات لازم را در مورد آنها اخذ کنیم و در عین حال، اقای رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان که در کمیسیون عمران مجلس حضور دارند می توانند از ظرفیت ها و ابزارهای خود برای حل چالش‌های موجود بهره ببرند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار