مدیران خودروعصر اعتبار

در نامه وزیر راه و شهرسازی تاکید شد؛

جزئیات ماموریت‌های جدید شورای‌عالی شهرسازی

عصر ساختمان- وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به معاون معماری و شهرسازی به آن معاونت ماموریت داد تا ضمن تنظیم سیاست انتقال طرح‌های توسعه صنایع سنگین و آلوده‌کننده مستقر در مناطقی که دچار بارگذاری مازاد بر توان اقلیمی شده‌اند با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، رسما از وزارت نیرو بخواهد تا طرح های انتقال آب را به شورای عالی معماری و شهرسازی، گزارش کند.

جزئیات ماموریت‌های جدید شورای‌عالی شهرسازی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وزارت راه و شهرسازی، متن نامه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به محمدسعید ایزدی معاون شهرسازی و معماری وزارتخانه بدین شرح است:

    در جلسه مورخ 1396.9.20 شورای‌عالی معماری و شهرسازی سیاست بسیار مهم ضرورت رعایت ظرفیت و توان اقلیمی مناطق و نواحی در توسعه سکونت‌گاه‌ها به ویژه توسعه شهری مورد تصویب قرار گرفت. هم‌چنین در جلسه مورخ 1396.10.4 این شورا مقرر گردید که آثار جابجایی جمعیت، رشد سریع سکونت‌گاه‌ها و آمایش ناموزون سرزمین که همراه با انتقال و جابجایی آب بین حوزه‌های آبریز مختلف محتمل است، پیش از هرگونه تصمیم‌گیری دراین ارتباط مورد ارزیابی قرار گیرد.

    نکته کلیدی آن‌که انتقال آب به تنهایی موجب ارتقای توان اقلیمی نواحی نمی‌شود. لذا، امکان دارد که پس از انتقال آب، به اتکای آن بارگذاری‌هایی در مناطق و نواحی مختلف صورت گیرد که خارج از ظرفیت و توان اقلیمی آن‌ها باشد. از این رو، شایسته است دفتر طرح‌های کالبدی با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاست انتقال طرح‌های توسعه صنایع سنگین و آلوده کننده مستقر در مناطقی که دچار بارگذاری مازاد بر توان اقلیمی آشده‌اند را تنظیم و به شورای‌عالی معماری و شهرسازی پیشنهاد دهد. متعاقب آن باید سیاهه صنایع مزبور تهیه و مراتب به آن‌ها ابلاغ گردد تا ظرف مدت مشخصی که بنگاه‌ها خود پیشنهاد و به آن‌ متعهد می‌شوند طرح‌های توسعه‌ای آن‌ها به کنار آب و یا مکان‌های مصوب جدید انتقال یابد. این برنامه به نحوی باید انجام شود که در عمل طی یک دوره ده تا بیست ساله کل فعالیت این بنگاه‌ها به مناطق جدید انتقال یابد.

    با توجه به اینکه اخیرا در رسانه‌ها سخن از انتقال آب بین حوزه‌های آبریز مختلف متداول است، رسما از وزارت نیرو بخواهید تا طرح‌های انتقال آب را به شورای‌عالی معماری و شهرسازی گزارش کنند تا مورد ارزیابی از منظر آزمایش سرزمین قرار گیرد.

    ضروری است در هر دو مورد حداکثر تا پایان سال گزارش لازم را برای طرح در شورای‌عالی آماده سازید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار