مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر گروه مرمت اشیاء و آثار باستانی گروه SPA ایتالیا:

معرفی اصفهان به جهان وابسته به حفظ آثار تاریخی است

عصر ساختمان- مدیر گروه مرمت اشیاء و آثار باستانی گروه SPA ایتالیا گفت: معرفی ایران و اصفهان به جهان بسیار وابسته این موضوع است که تا چه اندازه مدیران ایران بتوانند آثار و بقایای تاریخی این تمدن را حفظ و نگهداری کنند.

معرفی اصفهان به جهان وابسته به حفظ آثار تاریخی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان»به نقل ازایسنا، آلساندرو زنینی در سمینار بین المللی حفاظت و مرمت تزئینات وابسته به معماری اظهار کرد: ارتباط تاریخی و فرهنگی ایران و ایتالیا به خصوص ارتباط با شهر اصفهان هرگز در تاریخ قطع نشده است و حتی در دوران سیاه جنگ، ایتالیایی ها در مرمت آثار ایران نقش داشته اند.

    وی ادامه داد: فرهنگ مجرای اصلی ارتباط ایران و ایتالیا است و در شرایط بعد از تحریم های ایران که اجازه ارتباط با ایران به جوامع دنیا داده شد اولین ارتباط ایتالیا و ایران در سال 2015 و در سفر آقای روحانی از مسیر فرهنگی شروع شد.

    مدیر گروه مرمت اشیاء و آثار باستانی گروه SPA ایتالیا خاطرنشان کرد: فرهنگ می تواند زبان مشترک و کلیدی برای برقراری رابطه بین کشورهای جهان باشد و باعث می شود کشورهایی ریشه دار همچون ایران و ایتالیا بتوانند از تکنولوژی یکدیگر برای مرمت آثار تاریخی خود استفاده کنند.

    زنینی ادامه داد: ایران و ایتالیا هر دو پیشینه هایی دارند که باید به نسل های آتی منتقل شود و نگهداری و مرمت این آثار از اهمیت بالایی برخوردار است.

    وی گفت: تحقیق و اجرا در زمینه مرمت باید به صورت موازی و همزمان حرکت کند و همکاران من از ایتالیا اینجا هستند تا اطلاعات خود را در اختیار متخصصان ایرانی قرار دهند و در مقابل از تجارب متخصصان ایرانی استفاده کنیم.

    مدیر گروه مرمت اشیاء و آثار باستانی گروه SPA ایتالیا افزود: معرفی ایران و اصفهان به جهان بسیار وابسته این موضوع است که تا چه اندازه مدیران ایران بتوانند آثار و بقایای تاریخی این تمدن را حفظ و نگهداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی