مدیران خودروعصر اعتبار

قیمت نجومی آپارتمان‌های لوکس اصفهان

قیمت‌ مسکن در اصفهان به تهران رسید!

عصر ساختمان- قیمت آپارتمان‌های نوساز اصفهان از متری ۱۰میلیون تومان شروع می‌‌شود و به متری ۱۲۰میلیون تومان نیز می‌رسد.

قیمت‌ مسکن در اصفهان به تهران رسید!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از اقتصادآنلاین، اصفهان یکی از شهرهای تاریخی در ایران است که سومین شهر بزرگ کشور از لحاظ جمعیتی و همچنین وسعتی محسوب می‌شود. قیمت مسکن در این شهر باتوجه به محله، سن و... متغیر است؛ در این بین قیمت‌های بسیار بالای آپارتمان در برخی از محله‌های این شهر قابل توجه است. قیمت مسکن در این شهر برای واحدهای نوساز از متری 10میلیون تومان شروع شده و تا متری 120میلیون تومان نیز می‌رسد.

    اصفهان از طریق زاینده رود به دو بخش تقسیم می‌شود. نکته جالب در خصوص قیمت مسکن در اصفهان این است که محله‌های جنوبی آن از محله‌های شمالی گران‌تر است. آب عاملی اصلی در تعیین قیمت مسکن در شهر اصفهان است؛ هرچه از پل شهرستان به سمت پل خواجه، سی و سه پل و... می‌رویم، قیمت واحدها افزایش می‌یابد و هرچه به سمت پل شهرستان، آب پایین دست و ... برویم، ارزان‌تر خواهد شد. سمت راست و شرق آب، قیمت مسکن ارزان‌تر از سمت غرب آب است.

    قیمت مسکن در مردوایج اصفهان
    مردوایج یکی از محله‌های گران قیمت اصفهان در جنوب این شهر است. به گفته یک کارشناس مشاور املاک که در این محله فعالیت دارد، قیمت مسکن برای واحدهای نوساز در مردوایج از متری 30 الی 35میلیون  تومان شروع می‌شود. به گفته وی یک واحد آپارتمان 120متری در این محله متری 48میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت واحدی 200متری و نوساز در این محله 60میلیون تومان در هر متر مربع اعلام شده است.

    ملاصدرا نیز از دیگر محله‌های گران و اعیان‌نشین در اصفهان است. یک کارشناس مشاور املاک در این محله در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین گفت: قیمت مسکن در ملاصدرا برای واحدهای نوساز از متری 40میلیون تومان شروع می‌شود. یک واحد آپارتمان 193متری و 5سال ساخت در این محله متری 70میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین برای خرید یک خانه 180متری و یک سال ساخت در این محله باید 11میلیارد و 700میلیون تومان هزینه پرداخت کرد.

    قیمت مسکن در مهرآباد اصفهان
    مهرآباد یکی از محله‌های آرام اصفهان است که قیمت مسکن در آن نیز نجومی است. باتوجه به گفته یک کارشناس مشاور املاک در این محله، قیمت مسکن برای واحدهای نوساز مهرآباد از متری 45میلیون تومان شروع می‌شود و باتوجه به عوامل مختلف بالا می‌رود. یک واحد آپارتمان 400متری در این محله متری 80میلیون تومان و مجموعا 32میلیارد تومان قیمت خورده است. همچنین قیمت هر متر مربع یک واحد 300متری و نوساز در این محله 70میلیون تومان است.

    قیمت مسکن در چهارباغ اصفهان
    یکی دیگر از محله‌های معروف و تاریخی اصفهان، چهار باغ است. قیمت مسکن در این محله در بازه قیمتی متنوعی قرار دارد. برای مثال واحدی 90متری و 3سال ساخت در این محله 2میلیارد و 300میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. همچنین قیمت واحدی 150متری و نوساز در چهارباغ خواجو 7میلیارد و 200میلیون تومان است. برای خرید واحدی 300متری و یک سال ساخت در چهار باغ بالا نیز باید 21میلیارد تومان هزینه پرداخت.

    قیمت مسکن در سایر محله‌های اصفهان
    واحدی 190متری و نوساز در خیابان مفتح متری 10میلیون تومان، واحدی 120متری و 19سال ساخت در خیابان آل محمد متری 12میلیون تومان، یک خانه 260متری و 5سال ساخت در خیابان بزرگمهر متری 23میلیون تومان، یک آپارتمان 83متری و 10سال ساخت در باغ زیار متری 20میلیون تومان و یک واحد آپارتمان 75متری و 4سال ساخت در شهریار جنوبی متری 17میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

    نکاتی برای خرید واحد در اصفهان
    مرداویج، چهارباغ، ملاصدرا، دروازه شیراز و... ازمحله‌های گران قیمت اصفهان است و اگر به نقشه نگاه بیاندازید، آپارتمان‌ها در خیابان‌هایی  که در آن سمت آب است و این محله‌ها در آن قرار دارد، گران‌تر است. خیابان جلفا، حبیب، خاقانی و... از خیابان‌های گران قیمت اصفهان در حوزه مسکن است.

    شهرک نشینی در اصفهان رواج پیدا کرده است و شهرک‌های زیادی در اطراف اصفهان در دست ساخت است تا مردم بتوانند در آن‌ها واحد خریداری کنند. همچنین یکی دیگر از عواملی که تاثیر جدی بر قیمت مسکن اصفهان می‌گذارد، مترو است. اخیرا مترو تاثیر زیادی بر قیمت مسکن در اصفهان داشته است. یکی دیگر از نکات جالب در مسکن اصفهان، مدیرت ارتباطات از طریق مجتمع و شهرک‌سازی است و هر قشری به ساخت شهرک و مجتمع مخصوص خود پرداخته است. برای مثال مجتمع فرهنگیان 8بلوک است که فقط فرهنگیان می‌توانند از آن خریداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار