مدیران خودروعصر اعتبار

معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان خبرداد؛

اعطای زمین یا مسکن به خانوارهای اصفهانی دارای ۳ فرزند

عصر ساختمان- معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان جزئیات طرح واگذاری زمین یا مسکن به اصفهانی‌ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را تشریح کرد.

اعطای زمین یا مسکن به خانوارهای اصفهانی دارای ۳ فرزند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، محمد کیانی  درخصوص شرایط اعطای زمین یا واحد مسکونی به خانوارهای دارای فرزند سوم یا بیشتر اظهار داشت: مطابق با ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به منظور تحقق بند چ ماده 102 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران دولت مکلف است یک قطعه زمین یا واحد مسکونی حداکثر به میزان 200 متر مربع منطبق با ضوابط و شرایط مشخص شده به این افراد واگذار کند.

    وی افزود: براین اساس مردم استان اصفهان که تاریخ تولد فرزند سوم یا بیشتر آنها بعد از 24 آبان ماه 1400 باشد می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

    معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: خانوارهایی که فرزند سوم یا بیشتر آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد شده باشد اما دارای فرم «ج» قرمز بوده و یا مالکیت دارند نیز می‌توانند صرفاً برای بار دوم از امکانات دولتی در این خصوص استفاده کنند، اما فقط یکبار امکان استفاده از مزایای مندرج در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت وجود دارد.

    به گفته کیانی افرادی که مشمول قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت می‌شوند در صورتی که در شهرهای کمتر از 500 هزار نفر جمعیت سکونت داشته باشند می‌توانند 200 متر زمین دریافت کنند و کسانی که در شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهرهای مجاور و یا شهرهایی که امکان تأمین زمین وجود دارد (به شرطی که کمتر از 500 هزار نفر جمعیت داشته باشد) واحد مسکونی یا 200 متر زمین دریافت و در آنجا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

    وی ادامه داد: زمین به قیمت تمام شده (قیمت تمام شده با قیمت‌های آماده سازی زمین در نظر گرفته می‌شود) به متقاضیان واگذار می‌شود و حداکثر ظرف 8 سال پس از انقضای دوره تنفس دو ساله، پرداخت بهای قانونی در تعهد متقاضیان است.

    کیانی تصریح کرد: متقاضیان باید حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از تحویل زمین نسبت به اخذ پروانه ساختمانی و شروع عملیات اقدام نمایند و حداکثر ظرف مدت 2 سال پس از آن برای اتمام 100 درصد عملیات اجرایی و ارائه پایان‌کار اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو