مدیران خودروعصر اعتبار

نخستین هتل بزرگ کربلا افتتاح می شود

عصر ساختمان- رئیس سازمان حج و زیارت از افتتاح نخستین هتل بزرگ و استاندارد کربلا در هفته آینده خبر داد.

نخستین هتل بزرگ کربلا افتتاح می شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سعید اوحدی در همایش توجیهی زائران عتبات عالیات استان تهران که صبح امروز - جمعه هفتم آبان - با حضور جمعی از مسئولان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت و زائران و مدیران و عوامل کاروان های عتبات برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.
    وی با اشاره به جایگاه رفیع زائران امام حسین(ع) گفت: این اقدام درجهت توسعه زیر ساخت های خدماتی و رفاهی زائران در کشورعراق انجام خواهد شد.
    وی در خصوص تلاش های صورت گرفته در جهت توسعه زیر ساخت های خدماتی و رفاهی زائران در کشور عراق نیز گفت: پروژه بزرگترین هتل نجف اشرف نیز تاکنون پیشرفت 70 درصدی داشته است.
    رئیس سازمان حج و زیارت با توجه به شرایط منطقه توضیح داد، با تلاش های صورت گرفته طی دو سه سال گذشته مشکل امنیتی در مسیر زائران حسینی(ع) وجود نداشته و زائران بدون مشکل به زیارت خود پرداخته اند.

    * فقط کاروان های تحت نظر سازمان حج قرار داد امنیتی با عراق دارند
    وی با بیان این مطلب که تنها کاروان های تحت نظر سازمان حج قرارداد امنیتی با طرف عراقی دارند ، در خصوص گشت ها و بازرسی هایی که از زائران در فرودگاه ها و ورودی عراق صورت می گیرد، گفت: زائران در این خصوص حساسیت نداشته باشند بدلیل اینکه این اقدامات در راستای تأمین امنیت آنان در کشور میزبان صورت می گیرد و از آنان در مقابل خطرات احتمالی محافظت می کند.
    رئیس سازمان حج و زیارت زائران عتبات را به رعایت اخلاق این سفر معنوی، نوع دوستی و همچنین همراهی با مجموعه عوامل کاروان ها دعوت کرد و از زائران خواست در طول سفر هم کاروانی های مسن و ناتوان خود را همراهی و مساعدت کنند.

    * زائران احترام میزبانان مظلوم عراقی را نگه دارند
    وی در این همایش از زائران کاروان های عتبات خواست در سفر به عراق، به مردم مظلوم عراقی که طی این سال ها سختی های مقابله با گروه های تکفیری را متحمل شده اند و میزبان زائران هستند، احترام لازم را بگذارند و به عنوان سفیران معنوی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نهایت ارتباط فرهنگی و مناسب را با مردم کشور عراق داشته باشند.
    رئیس سازمان حج و زیارت در سخنانش با اشاره به ثبت نام بیش از نیم میلیون تن از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح، نسبت به اقدامات غیرقانونی مجموعه هایی که طی روزهای اخیر در خصوص صدور ویزای جعلی عراق برای زائران اربعین اقدام کرده اند که پلیس فتا نیز در این خصوص گزارشی ارائه کرده، هشدار داد.
    وی با اشاره به پیروزی های دولت و ارتش عراق و حشد الشعبی در مقابله با گروه های تکفیری و داعش به نقش زائران امام حسین(ع) در این پیروزی ها اشاره کرد و گفت: قطعا حضور زائران در عراق در این سال ها موجب دلگرمی برادران عراقی در مبارزه با گروه های تکفیری طی این سال ها شده است که امیدواریم در آینده نزدیک به پیروزی نهایی دست یابند.
    رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به جانفشانی های خالصانه مدافعین حرم افزود: هر روز شاهد شهادت جمعی از مدافعین حرم اهل بیت(ع) هستیم که با نیروی شرف و غیرت و ایمانشان از حریم اهل بیت(ع) دفاع کرده اند تا آتش فتنه دشمنان را خاموش کنند و همچنین زائران با امنیت به زیارتشان بپردازند.
    اوحدی با اشاره به آیات قرآن ضمن نکوداشت جایگاه شهدا گفت: بر اساس آیات قرآن شهدا زنده اند و مراحل رشد و کمال را طی می کنند و اگر توانستیم با این شهدا ارتباط بگیریم به ما بشارت می دهند.
    وی در این مراسم یاد و خاطره شهدای مظلوم فاجعه منا و حادثه مسجدالحرام در حج گذشته را گرامی داشت و گفت: در اربعین امسال 5 موکب در سه مرز کشور و شهرهای مقدس کربلا و نجف به نام شهدای مظلوم منا برپا خواهد شد و به زائران اربعین خدمات رسانی خواهد کرد.
    رئیس سازمان حج و زیارت در این همایش به شرایط امروز کشور عراق که نیروهای مردمی و ارتش این کشور با مجموعه های تکفیری و افراطی در حال مبارزه و مقابله هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب و نماینده محترم ایشان در امور حج و زیارت همواره بر خدمت صادقانه به زائران ابا عبدالله(ع) تأکید داشته اند و خادمان شما نیز تمام توان خود را برای ارائه بهترین خدمات ممکن بکار بسته اند و اگر مشکلی در خدمات و هتل ها وجود دارد مرتبط با شرایط موجود عراق است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو