مدیران خودروعصر اعتبار

در آذربایجان غربی؛

۷۱هزارهکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش طرح کاداستر قرار می گیرد

عصر ساختمان- ارومیه معاون مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز طرح کاداستر ۷۱ هزار و ۵۰۰ هکتار ازاراضی کشاورزی استان تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

۷۱هزارهکتار اراضی کشاورزی تحت پوشش طرح کاداستر قرار می گیرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، احمدنژاد در خصوص جزییات طرح کاداستر در اراضی کشاورزی ارومیه با بیان اینکه یکی از راهکارهای 27 گانه ستاد احیای دریاچه ارومیه، تهیه نقشه کاداستر اراضی کشاورزی است افزود: با اجرای کامل این طرح در استان با اولویت اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه می توانیم اطلاعات جامع و آمار دقیقی از وضعیت اراضی کشاورزی استان بدست بیاوریم.

    وی ادامه داد: مناطق مستعد اراضی کشاورزی جهت اجرای طرح کاداستر در سال جاری شناسایی و جانمایی شده است که در صورت تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای کامل این طرحها بیش از 71 هزارهکتار از اراضی تحت پوشش طرح قرار می گیرد.

    احمدنژاد افزود: طرح کاداستر اراضی کشاورزی که از سال 94 به صورت پایلوت اجرای آن در سطح سه هزار هکتار از اراضی آبی شهرستان پیرانشهر با استفاده از اعتبارات ملی توسط مدیریت امور اراضی استان آغاز شده با پیشرفت فیزیکی بیش از95 درصد رو به اتمام است.

    وی با بیان اینکه همچنین فاز دوم این طرح نیز در سطح 40 هزار هکتار از اراضی پیرانشهر با پیشرفت فیزیکی 75 درصد در حال اجرا است گفت: در صورت تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز برای اجرای کامل این طرحها از سال 94 تا پایان سال 95، این طرح در حدود 114هزار و 500 هکتار ازاراضی کشاورزی استان اجرایی می شود.

    احمدنژاد خاطر نشان کرد: این طرح زمینه مناسبی را برای اجرای سایر برنامه های احیایی دریاچه ارومیه در بخش کشاورزی از قبیل اصلاح الگوی کشت، تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری و آمایش سرزمینی را فراهم می کند.

    وی با بیان اینکه ورود جوامع محلی و مشارکت کلیه بهره برداران استان برای اجرای این طرح لازم و ضروری است افزود : تا کنون کشاورزان مشمول اجرای این طرح مخصوصا" شهرستان پیرانشهر در اجرای مطلوب این طرح مشارکت فعالی داشته اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار