مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند:

۷۰ درصد شهر بیرجند تا سال ۹۹ ایمن می‌شود

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند گفت: با اجرای برنامه ۵ ساله سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند ۷۰ درصد شهر بیرجند تا سال ۹۹ ایمن می‌شود.

۷۰ درصد شهر بیرجند تا سال ۹۹ ایمن می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، موسی میرزایی اظهار داشت: خدمات مربوط به آتش‌نشانی، به دلیل ظهور و بروز سریع فناوری و پدیده‌های مربوطه که خطرات ویژه‌ای به همراه دارد نیازمند بهره‌گیری از فنون علمی و پیشرفته و به‌روز تجهیزات مدرن است.

    وی با بیان اینکه امروزه شیوه‌های سنتی مبنی بر تجربیات گذشته نمی‌تواند پاسخگوی نیاز‌های فعلی و آتی جامعه باشد، گفت: به همین منظور ارتقای سطح آگاهی‌ها، دانش و مهارت آتش‌نشانان و عموم مردم و تجهیز ناوگان آتش‌نشانی با توجه به نیاز جامعه اجتناب‌ناپذیر بوده و اگر غیر از این باشد دستیابی به اهداف عالیه سازمان آتش‌نشانی که همانا خدمات‌رسانی بهینه به شهروندان، کاهش حوادث ناشی از آن و همچنین امدادرسانی به موقع است، با چالش مواجه می‌شود.

    * تدوین برنامه‌ریزی‌های متعدد برنامه 5 ساله‌ در سه حوزه عملیات، آموزش و پیشگیری

    مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند برای نیل به این اهداف و به منظور پیشگیری و کاهش حوادث و به حداقل رساندن زمان رسیدن به محل حادثه با راه‌اندازی مرکز علمی کاربردی برای تربیت نیروهای کاردان و کارشناس در سازمان و ارتقاء سطح آمادگی و مهارت‌های ایمنی و آتش‌نشانی کارکنان، آموزش شهروندان برای ارتقای سطح فرهنگ ایمنی عمومی، ایمن‌سازی ساختار شهرسازی و ساخت و ساز شهر با ارائه مشاوره، دستورالعمل ایمنی و نظارت‌های مستمر و همچنین آموزش‌های پیشرفته تعدادی از شهروندان برای همکاری در حوادث توانسته است این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهد که با توفیق حق و همچنین توجه مسؤولان به موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه برسیم.

    میرزایی با بیان اینکه شهر بیرجند در یک نقطه حادثه‌خیز واقع شده است، افزود: سازمان آتش‌نشانی بیرجند بعد از کارشناسی‌ها و برنامه‌ریزی‌های متعدد برنامه 5 ساله‌ای را در سه حوزه عملیات، آموزش و پیشگیری تدوین و اجرا کرده است که اگر به خوبی اجرایی شود 70 درصد شهر بیرجند تا سال 99 ایمن می‌شود.

    وی با بیان اینکه نخستین نکته مهم و حیاتی در فرایند برنامه‌ریزی، تعیین هدف و اهداف است، اذعان داشت: اهداف، عنصر اصلی برنامه‌ریزی‌ها بوده و برنامه‌ها برای دست‌یابی به آن طراحی و سپس اجرا می‌‌شود.

    مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند با اشاره به اینکه تمام کارها و وظایف مدیران سازمان، اعم از برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری‌، سازماندهی و کنترل‌ به منظور دستیابی به این اهداف بوده است، تصریح کرد: این اهداف هستند که مبنای برنامه‌ریزی و هسته اصلی تمام وظایف و کارهای مدیران است و اهداف سازمانی به فعالیت‌ها، تلاش و حرکت سازمان جهت داده و آنها را در مسیر معین و مشخصی رهنمون می‌شوند.

    میرزایی با بیان اینکه هدف سازمان، رسیدن به نقطه مطلوب در زمینه فرهنگ‌سازی و داشتن یک شهر امن و بدون حادثه است، گفت: اگر هدف‌های سازمان مشخص نشود، مسیر حرکت سازمان روشن نخواهد شد و زمانی که مسیر حرکت سازمان و جهت فعالیت‌های آنها مشخص نباشد، ابهام و سر در گمی سازمان را فرا گرفته و کارکنان دچار بلاتکلیفی می‌شوند و بی‌تردید این مسأله کاهش میزان اثر بخشی سازمان را به دنبال دارد.

    * اجرای طرح خانه به خانه برای تمام مجتمع‌های مسکونی سطح شهر

    وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند بر آن شد تا برای رسیدن به هدف مطلوب سازمانی برنامه 5 ساله‌ای را با کمک مسؤولان و کارشناسان سازمان برای توسعه بیشتر و رضایت شهروندی تنظیم کند.

    مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی بیرجند با بیان اینکه شاخص‌های برنامه 5 ساله سازمان در سه حوزه عملیات، آموزش و پیشگیری است، گفت: حوزه عملیات شامل سطح‌بندی ایستگاه‌ها، توسعه و عمران ایستگاه‌ها، برآورد تجهیزات، نیروی انسانی مورد نیاز و سطح آمادگی جسمانی و آموزشی پرسنل می‌شود.

    میرزایی اضافه کرد: حوزه آموزش شامل دو بخش آموزش درون سازمانی و آموزش برون سازمانی می‌شود که آموزش‌های درون سازمانی شامل آموزش تخصصی پرسنل سازمان به صورت تئوری و عملی، آموزش تخصصی آتش‌نشانان جدید‌الورود و برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای تمامی شهرستان‌های استان می‌شود.

    وی ادامه داد: همچنین آموزش‌های برون استانی شامل آموزش ادارات و کارخانه‌جات دولتی و خصوصی، آموزش مدارس در تمام سطوح، آموزش بسیجیان و عموم مردم در مساجد و حسینیه‌ها، اجرای طرح خانه به خانه برای تمام مجتمع‌های مسکونی سطح شهر، اجرای طرح ایمن‌یار در همه مدارس سطح شهر و برگزاری دوره‌های آتش‌نشان داوطلب برای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند می‌شود.

    وی با بیان اینکه حوزه پیشگیری یکی از مهم‌ترین اهداف برنامه 5 ساله سازمان است، گفت: در سطح شهر به آسیب‌شناسی، صنوف، اماکن تجمعی، معابر ، ادارات و وضعیت مسکونی خواهیم پرداخت که این حوزه نیز شامل برنامه‌ریزی برای توان علمی و عملی کارشناسان علت‌یابی، شاخص‌ها و آیتم‌‌های زمانی برنامه‌های آموزشی ایمنی صدا و سیما، شاخص تهیه بانک‌های جامع اطلاعاتی، پیش‌بینی تعداد نصب شیرهای آتش‌نشانی، شاخص‌های ارتقاء وضعیت ایمنی بازار مرکزی بیرجند، شاخص‌های اجرایی طرح جامع ایمنی بیرجند، تجزیه و تحلیل حوادث و تصویب قوانین اجرایی و الزام‌آور برای رعایت ضوابط ایمنی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار