مدیران خودروعصر اعتبار

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف:

ثبت ۱۲۰۰ وقف جدید

بیشترین موقوفات کشور با نیات اجتماعی است

عصر ساختمان- شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: بیشترین موقوفات در حوزه اجتماعی و به صورت خاص مربوط به وقف در زمینه اهل بیت (ع) است.

ثبت ۱۲۰۰ وقف جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف گفت: تاکنون  مشخصات 170 هزار موقوفه کشور در سامانه جامع موقوفات  به ثبت رسیده که برخی از آنها منفعتی و درآمدزا و بقیه انتفاعی و عام المنفعه  است.

    وی با اشاره به اینکه  از کل این موقوفه ها، 90 هزار وقف انتفاعی و مابقی منفعتی است افزود:منفعتی به وقف هایی گفته می شود که درآمد دارند و از نمونه های آن می توان به موقوفات در بخش های تجاری، مسکونی و کشاورزی اشاره کرد و انتفاعی به مواردی همچون مدارس و...  که به نوعی باید برای آن هزینه کرد  می گویند.

    وی اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور از سال 89 طرح جامع توسعه وترویج  فرهنگ وقف را به اجرا گذاشت و اسناد بالادستی آن تهیه و چشم اندازهای مربوطه نیز تبیین شده است.

    وی گفت: از سوی دیگر اجرای نیت واقف تاثیر بسزائی در گرایش بیشتر مردم به وقف دارد و باید از ظرفیت مبلغین در این زمینه استفاده کنیم که طی همین مدت ایستگاه های 'همه واقف باشیم' با این رویکرد در اماکن و بقاع متبرکه راه اندازی شد و تاثیر بسزائی در احیای فریضه وقف داشت.

    معاون سازمان اوقاف و امور خیریه همچنین افزود: از ابتدای انقلاب تا سال 89 بطور متوسط سالانه در کشور 198 مورد وقف ثبت می شد، اما در سال های اخیر ارتقای قابل توجهی در این بخش داشتیم و پارسال با برنامه ریزی های انجام شده 2800 مورد وقف به ثبت رسید.

    وی تصریح کرد: این آمارها نشان می دهد که با اجرای طرح جامع فرهنگ وقف، به خوبی از ظرفیت مردمی استفاده شد و تاثیرگذاری خوبی داشته و وقف های مناسبی انجام شده است.

    به گفته وی؛ در پنج ماه نخست سال جاری یکهزار و 200 وقف در کشور به ثبت رسید و موقوفات بیشتر به سمت و سوی نیازهای مردمی رفته و در این بخش ظرفیت ها شناسائی و سرفصل های مهم نیز احصاء شده است.

    وی یادآورشد: براساس این ظرفیت های شناسائی شده و سرفصل ها؛ موقوفات قرآنی، حوزه آموزشی و علمی، دارو و درمان، حوزه علمیه، امر ازدواج و کمک به نیازمندان و ایتام مهمترین موارد است ..

    معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف افزود: بیشترین موقوفات در حوزه اجتماعی می باشد که به صورت خاص مربوط به وقف در زمینه اهل بیت (ع) است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار