مدیران خودروعصر اعتبار

مدیر کل اداره نظارت فنی معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف:

اجرای عملیات عمرانی در ۱۳۳۷ بقعه متبرکه

عصر ساختمان- مدیر کل اداره نظارت فنی معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف گفت: هم اکنون در قالب برنامه سال۹۶، در مجموع ۱۳۳۷ بقعه متبرکه و امامزاده دارای برنامه عمرانی اعم از ساخت و ساز و تکمیل و تجهیز هستند.

اجرای عملیات عمرانی در ۱۳۳۷ بقعه متبرکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس، امیر حسین روان با تبیین عملکرد این اداره کل در عرصه عمران وآبادانی موقوفات و بقاع متبرکه گفت: هم اکنون 1179 بقعه متبرکه در کشور دارای طرح جامع مصوب جهت احداث، تکمیل و بازسازی هستند و در برنامه عمرانی سال 96 هم از تعداد 1337 بقعه دارای برنامه، 368 بقعه دارای احداث جدید، 644 بقعه فعالیت‌های عمرانی شان نیمه تمام و  325 بقعه در حال عملیات بازسازی، تعمیر و مرمت و نگهداری هستند.

    روان تاکید کرد: تکمیل عملیات عمرانی تعداد 202 بقعه در سال جاری جزء تعهدات مدیران کل استان‌ها قرارداده شده است و آنها  موظف به تکمیل پروژه‌های مذکور تا پایان سال 96 هستند.

    مدیر کل اداره نظارت فنی بر موقوفات و بقاع متبرکه با اشاره به پیشرفت عملیات عمرانی در بقاع متبرکه افزود: پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها در بخش احداث‌های جدید در 3 ماهه اول سال جاری 5/68%، بازسازی و تعمیر و نگهداری 100% و احداث‌های بقاع فاقد درآمد 55% بوده است.

    وی با اشاره به ضرورت رفاه حال زائران در اماکن متبرکه تصریح کرد: همچنین به منظور رفاه حال زائرین در سراسر کشور در برنامه سال96 احداث، تکمیل و تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی بقاع و اماکن متبرکه در دستور کار استان‌ها قرار گرفته است و در این راستا مقرر شد 2776 چشمه سرویس بهداشتی احداث، 1156 چشمه تکمیل و 5432 چشمه تعمیر و تجهیز شود.

    وی ادامه داد: در 3 ماه اول سال 96 پیشرفت فیزیکی پیش بینی شده در این عرصه  محقق شده است.

    روان یکی از رویکردهای سازمان اوقاف را ارایه خدمات اسکان به زایران و مسافران دانست و افزود: همچنین در راستای رفاه حال زائرین، احداث، تکمیل و بازسازی 77 زائرسرا در کشور در برنامه سال 96 پیش بینی شده است که از این تعداد 27 زائرسرا جدید، 32 مورد تکمیل و 16 زائر سرا در حال بازسازی و تعمیر و نگهداری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو