مدیران خودروعصر اعتبار

همزمان با هفته وقف صورت می‌گیرد

ثبت ۳ موقوفه در طارم

عصر ساختمان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم از ثبت ۳ موقوفه جدید در این شهرستان همزمان با هفته وقف خبر داد.

ثبت ۳ موقوفه در طارم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حبیب ابراهیمی اظهار کرد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم همزمان با هفته وقف برنامه‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

    وی با اشاره به عناوین مختلف همه وقف که شامل وقف و بانوان، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و خانواده و ... است، اضافه کرد: وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع)، وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف و بقاع متبرکه و زیارت و وقف و حوزه‌های علمیه، وقف و محدودیت‌زدایی، وقف و سلامت، وقف و علم و فنآوری نیز از دیگر عناوین هفته وقف است.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با بیان اینکه برنامه‌های اوقاف نیز متناسب با نامگذاری صورت گرفته اجرایی خواهد شد، گفت: برگزاری نشست‌های صنفی، نواختن زنگ وقف، دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، از برنامه‌هایی است که طی این هفته اجرایی خواهد شد.

    ابراهیمی در ادامه از برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم در شهرستان خبر داد و افزود: این برنامه نیز به منظور ترویج سنت حسنه وقف اجرایی خواهد شد.

    وی با اشاره به اینکه در نتیجه فعالیت‌های صورت گرفته در شهرستان از آغاز هفته وقف تا کنون سه موقوفه در شهرستان ثبت شده است، اضافه کرد: یکی از این موقوفات زمین مزروعی به مساحت 700 مترمربع بوده که به نیت عزاداری سیدالشهدا(ع) وقف شده است.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به اینکه این موقوفه توسط وارث واقف خیراندیش مرحوم غنچه اشتری وقف شده است، افزود: این موقوفه در خیمه معرفت شهرستان طارم به ثبت رسید.

    ابراهیمی همچنین از ثبت دو وقف جدید در شهرستان نیز خبر داد و گفت: ارزش ریالی یکی از موقوفه‌ها 150 میلیون ریال و موقوفه دوم نیز 30 میلیون ریال است.

    وی ادامه داد: این موقوفات در قالب اهدای 20 اصله زیتون توسط عیسی رجبی در شهر آببر برای توسعه عمرانی مسجد امام حسین(ع) ثبت شده است.

    رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان طارم با اشاره به اینکه در حال حاضر قریب به 400 موقوفه در شهرستان طارم وجود دارد، افزود: در تلاش برای افزایش موقوفات با استفاده از ظرفیت روحانیون هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار