مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه شیشه و آئینه در گفت و گو با عصر ساختمان:

سالانه ۵۰۰ هزار مترمربع شیشه در کشور تولید می شود/بازار شیشه وضعیت خوبی دارد

عصر ساختمان- علی رغم وجود همه مشکلات، شیشه و آئینه از وضعیت خوبی برخوردار است و در زمینه تولید انواع شیشه ساختمانی،سکوریت،دو جداره ،خم و دیگر شیشه ها خودکفا هستیم.

سالانه ۵۰۰ هزار مترمربع شیشه در کشور تولید می شود/بازار شیشه وضعیت خوبی دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵:۰۰

    علی قنبری،رئیس اتحادیه شیشه و آئینه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری «عصر ساختمان» با بیان این که بازار شیشه و آئینه از وضعیت خوبی برخوردار است؛ گفت:علی رغم وجود همه مشکلات، شیشه و آئینه از وضعیت خوبی برخوردار است و در زمینه تولید انواع شیشه ساختمانی،سکوریت،دو جداره ،خم و دیگر شیشه ها خودکفا هستیم.
    قنبری با اشاره به این که میزان تولید شیشه مازاد بر نیاز داخل است؛تصریح کرد: در اوایل انقلاب حدود 70 درصد شیشه و آئینه از کشورهای مختلف وارد می کردیم  اما امروز این صنعت به قدری پیشرفت کرده که علاوه بر تامین نیاز داخل، سالانه حدود 40 درصد از تولیدات خود را به کشورهای اروپایی،خلیج فارس، آسیای میانه، ترکیه و کشورهای همسایه صادر می کنیم.
    وی در پاسخ به این که صنف تا چه اندازه توانسته خود را با تکنولوژی های نوین هماهنگ کند؛ اظهار داشت:متاسفانه یکسری از واحدها هستند که به عنوان واحدهای سنتی قلمداد می شوند و در سطح شهر فعالیت می کنند.از آن جا که اکنون شیشه بیشتر در کارخانجات در و پنجره سازی ساخته می شود؛ واحد های سنتی رو به تعطیلی گذاشته اند. البته واحدهای سنتی هنوز هم جوابگوی این نیاز هستند  و به شکل دستی تولید و نصب شیشه و آئینه را انجام می دهند اما از آن جا که این کار نیاز به دقت بسیاری دارد ؛ اکثرا واحدهای دارای مجوز در و پنجره و upvc این کار را انجام می دهند.
    وی در پاسخ به این که قبلا از وجود مشکلات با شهرداری صحبت کرده بودید؛ آیا این مشکلات حل شده است یا نه؛ تصریح کرد: شهرداری در یک دوره تاکید داشت که شیشه های ساختمان نباید بیش از 40 درصد باشد به این دلیل که هنگام زلزله می شکند.اما واقعیت این است که شیشه ساختمان در برابر زلزه مقاوم است و فقط انفجار باعث شکستن آن می شود.شهرداری دراین خصوص تجربه کافی ندارد.زیرا چنانچه شیشه ها سکوریت 10 درصد باشند در برابر زلزله مقاوم اند.
    قنبری با اشاره به این که 8 کارخانه تولید شیشه ساختمانی در کشور فعال اند؛ خاطرنشان کرد:این کارخانه ها روزانه 40 تا 50 هزار متر انواع شیشه دو جداره، سکوریت، خم، ضد گلوله و دیگر انواع شیشه تولید می کنند که در سال حدود 500 هزار متر می شود.
    رئیس اتحادیه شیشه و آئینه با بیان این که مواد اولیه این صنعت تماما در داخل تولید می شود؛ اظهار داشت:در گذشته کربنات لازم برای ساخت شیشه از خارج وارد می شد اما اکنون کارخانه تولید کربنات داریم و نیازی به واردات مواد اولیه نیست.همچنین واردات شیشه و آئینه نیز تقریبا در حد صفر است.اکنون شیشه سلوت آخرین پدیده صنعت شیشه است که در کشور با کیفیت بسیار مناسب تولید می شود.
    وی با بیان این که این صنعت نیاز به قیمت گذاری ندارد؛ گفت: به دلیل وجود رقابت شدید، این بازار نیازی به قیمت گذاری ندارد.البته به دلیل رکود اقتصادی و نیز رکود حاکم بر صنعت ساختمان همین که واحدهای تولیدی بتوانند محصولات خود را از کارخانه خارج کنند؛ برایشان موفقیت بزرگی است.کارخانجات شیشه و آئینه با مشکل تامین مالی مواجه اند و به لحاظ فروش هم مشکل دارند.البته این مشکل تمام واحدهای تولیدی کشور است و همان طور که گفتم وضعیت این صنعت در کشور مناسب است.
    قنبری خاطرنشان کرد:امیدوارم تا با باز شدن فضای اقتصادی کم کم رکود از اقتصاد کشور رخت بر بندد و واحدهای تولیدی بتوانند با تمام ظرفیت خود فعالیت کنند.خوشبختانه شیشه بازار خوبی دارد.علاوه بر ساختمان های شیشه ای، میزها، ایستگاه های اتوبوس و بسیاری از کالاها با استفاده از شیشه ساخته می شوند و در مجموع می توان گفت شیشه مصرف بالایی دارد و جایگزین بسیاری از کالاها می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو