مدیران خودروعصر اعتبار

بیست و دومین نمایشگاه تاسیسات تهران (۳۰)

تولید محصولاتی با ۲۵ درصد کاهش مصرف انرژی

عصر ساختمان- معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نخستین بار موفق به تولید محصولاتی شدیم که تا ۲۵ درصد مصرف انرژی را کاهش می‌دهد.

تولید محصولاتی با ۲۵ درصد کاهش مصرف انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از صداوسیما، محمد مهدی برادران در حاشیه نمایشگاه تاسیسات، سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع، افزود‌: طرح منسجمی در وزارت صنعت معدن تجارت دنبال می‌شود که هم در تامین نیرو به وزارت نیرو کمک و هم در کاهش مصرف نیرو، در محصولات خانگی بتوانیم نقش ایفا کنیم.

    وی افزود: برخی از محصولاتی چه محصولات برقی و چه محصولات گازی، که هم اکنون در کشور وجود دارد مصارف بیشتر از میانگین جهانی دارند که ضروری است هم مردم و هم تولید کنندگان به آن توجه داشته باشند، زیرا هم برای اقتصاد خانوار و هم اقتصاد ملی می‌تواند مفید باشد.

    معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اقدامات اصلاحی، حمایتی، و استاندارد‌هایی که سازمان ملی استاندارد تعبیه کردند همه انجام شده، که در نهایت به وزارت صمت بر می‌گردد و ما از اول مهر ما در قالب دفاتر تخصصی به استان‌ها و تولید کنندگان، ابلاغ کردیم که سه رتبه یا گرید پایین انرژی را متوقف کنند، آن‌ها هم متوقف کردند ضمن اینکه در سطح بیشتری هم واحد‌های جدیدمان در گرید‌های بالای انرژی تعبیه شده است.

    برادران با بیان اینکه تهیه محصولاتی مانند کولر یا بخاری‌های کم مصرف برقی یا گازسوز، تا حدودی نسبت به کالا‌های معمولی گرانتر باشد افزود: این صرفه جویی انرژی در بازه کوتاه مدتی هم به اقتصاد خانوار و هم به اقتصاد ملی برمی گردد و هم ما از طرق مختلف به دنبال جبران آن هستیم که بتوانیم به جای اینکه در طرح‌های بزرگ تولیدی انرژی و تولید برق سرمایه گذاری شود در دستگاه‌هایی که مصرف کننده برق هستند سرمایه گذاری شود که این دستگاه‌ها در کاهش مصرف انرژی ایفای نقش می‌کنند.

    وی گفت: یکی از محور‌هایی که سال گذشته به آن تاکید کردیم که شرکت‌های دانش بنیان به آن بپردازند و جزو اقدامات مشترک بدنه دولت، د ر معاوت علمی ریاست جهموری، در وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سایر مجموعه‌های دیگر بود، این است که ما بتوانیم با طرح‌های دانش بنیان در حوزه مصرف انرژی، کاهش داشته باشیم.

    برادران گفت: با ابلاغ ممنوعیت تولید گرید‌های پایین انرژی در سه حوزه‌ای که صرفه جویی در پایین‌ترین سطح است، امیدواریم به صورت محسوس در 6 ماهه دوم سال و سال آینده در حوزه مصرف خانگی و مصارف صنعتی شاهد کاهش باشیم.

    معاون صنایع عمومی وزیر صمت گفت: نقش فرهنگ سازی رسانه‌ها و مراجع فرهنگی هم می‌تواند در این حوزه موثر باشد، هر چراغ اضافی که در یک منزل خاموش و صرفه جویی شود و یا هر کالای انرژی بری که به کالای کم انرژی بر تبدیل شود، چراغ یک کارخانه را بیشتر روشن نگهدارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو