مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت دریچه‌ هوابند کانال‌های هوارسانی تاسیسات مهم کشور

عصر ساختمان- محققان دانشگاه نیشابور موفق به ساخت دمپرهای (شیر) هوابند (Bubble Tight Damper) به عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای مورد نیاز جهت تعبیه در کانال‌های هوارسانی تاسیسات مهم کشور شدند.

ساخت دریچه‌ هوابند کانال‌های هوارسانی تاسیسات مهم کشور
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، دکتر امیرآبادی، عضو هیات علمی دانشگاه نیشابور در این خصوص اظهار کرد: لزوم جداسازی هوای آلوده و میکروبی از هوای تمیز یکی از ضروریات اصلی بسیاری از آزمایشگاه‌ها و صنایع پیشرفته است؛ در این تاسیسات فراهم آوردن محیط کنترل شده (Safe Environment) یک الزام اولیه است.

    وی افزود: ادامه توسعه بسیاری از صنایع دانش محور، استراتژیک و دفاعی کشورمان نه تنها نیازمند فراهم آوردن محیط ایزوله آزمایشگاهی و تولیدی است، بلکه در صورتی که این مراکز به درستی از محیط خارج ایزوله نشوند، خود می‌توانند تهدیدی برای جامعه و محیط زیست محسوب شوند.

    امیرآبادی تصریح کرد: از منظر دیگر به منظور بالا بردن سطح ایمنی و محافظت در برابر بیماری‌های واگیر در بیمارستان‌ها و اتاق‌های ایزوله به‌کار رفته برای بستری بیماران نیازمند کنترل دقیق هوای خروجی از این اتاق‌ها هستیم. همچنین در پناهگاه‌ها به منظور محافظت در برابر تهاجم‌های میکروبیولوژیکی از سوی دشمن در زمان حمله‌های میکروبیولوژیکی لازم است هوای آلوده ورودی به داخل پناهگاه را کنترل کنیم.

    شیرهای هوابند به کار رفته در کانال‌های هوارسانی بیمارستان‌ها (اتاق‌های ایزوله که برای نگهداری بیماران مبتلابه بیماری‌های واگیر) یا آزمایشگاه‌های ایزوله (Bio-safety Lab3) از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که به دلیل کاربرد در صنایع دفاعی و تاسیسات اتمی مورد تحریم واقع شده‌اند.

    صنایع و مراکز تحقیقاتی که بر روی فناوری‌های پیشرفته همانند اپتیک، لیزر، داروسازی‌ها، الکترونیک، مراکز تحقیقاتی و آزمایشگاه‌های بیولوژیکی (Bio Safety Labs) که بر روی بیماری‌های انسان و بیماری‌های مشترک انسان و دام کار می‌کنند و اتاق ایزوله بستری بیماران مبتلا به بیماری‌های واگیر برخی از مراکزی هستند که ضرورت دارد از درهای هوابند مخصوص و دریچه هوابند در کانال‌های هوارسانی استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار