مدیران خودروعصر اعتبار

عضو انجمن صنعت تاسیسات ایران مطرح کرد

صادرات تاسیسات ساختمانی ایرانی به اروپا

عصر ساختمان- عضو انجمن صنعت تاسیسات ایران با بیان اینکه، عمده شرکت‌های فعال در حوزه تاسیسات، صادرات‌محور هستند، گفت: این شرکت‌ها به بازارهای منطقه و اتحادیه اروپا از جمله کشورهای اسپانیا، ایتالیا، یونان، ترکیه، بلغارستان و صربستان صادرات دارند.

صادرات تاسیسات ساختمانی ایرانی به اروپا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، علیمردان علائی امروز (یکشنبه) در نشست خبری، تاکید کرد که شرکت‌های فعال در صنعت تاسیسات ساختمانی، توانایی تامین نیاز کل کشور را دارند.

    وی با بیان اینکه با رفع احتمالی تحریم‌ها، توان رقابت‌ افزایش می‌یابد، تصریح کرد: برخی شرکت‌های عضو این انجمن تا 40 درصد تولیداتشان را به کشورهای اروپایی صادر می‌کنند. به طور کلی با توجه به مزیت‌های نسبی موجود در کشور از جمله انرژی و کارگر ارزان و با دانش، محصولات ایرانی در این صنعت کیفیت بالایی دارند. 

    عضو انجمن صنعت تاسیسات ایران با بیان اینکه توسعه صادرات و اشتغال از مسیر تولید می‌گذرد، اظهار کرد: عمق ساخت داخل در این صنعت از 50 درصد در پکیج‌های دیواری، تا 90 درصدی در پکیج‌های زمینی و 100 درصد در مشعل‌ها و سیستم‌های گرمایشی مرکزی است. به طور میانگین حدود پنج درصد مواد اولیه، اجزا و قطعات این صنعت وابسته به واردات است.

    همچنین به گفته وی، امروز بیش از 40 هزار نفر به صورت مستقیم در صنعت تاسیسات ساختمان کشور مشغول به کار هستند.

    علائی تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه با نرخ آزاد و تعهد برای فروش ارز حاصل از صادرات با ارز نیمایی و قوانین مزاحم برای ایجاد اشتغال پایدار را از جمله مشکلات فعلی واحدهای تولیدکننده برای صادرات عنوان کرد و گفت:  در حال حاضر متوسط عمر ساختمان 30 تا 50 سال است، اما برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها حاضر به استفاده از تاسیسات ساختمان با کیفیت و طول عمر نیستند و محصولات با مصرف انرژی بالا و ارزان را انتخاب می‌کنند.

    پکیج بهتر است یا موتورخانه؟

    در این نشست، همچنین پیمان ابراهیم - استاد دانشگاه و مدرس سازمان نظام مهندسی - با بیان اینکه در یک بازه زمانی 30 ساله، سیستم‌های گرمایش مرکزی در مقوله‌های ایمنی، هزینه‌های بهره‌بردار و قیمت‌ اولیه مزیت مطلق نسبت به پکیج دارد، تصریح کرد: اما عمدتا با هدف تفکیک هزینه بیشتر از پکیج استفاده می‌شود.

    این در حالی است که بخاطر رعایت ایمنی، عمده کشورهای زلزله خیز از سیستم‌های گرمایش مرکزی استفاده می‌کنند.

    ابراهیمی همچنین درباره هدرفت انرژی در ایران گفت که شدت مصرف انرژی در ایران بین سه تا پنج برابر یک اقلیم مشابه در جهان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار