مدیران خودروعصر اعتبار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

خیابان چهارباغ اصفهان پیاده‌رو می‌شود

اجرای طرح داور ترافیک و یکشنبه‌ها با اتوبوس

عصر ساختمان- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پویش مردمی ترافیک آرام آرام جای خود را در شهر اصفهان باز می‌کند و به همت شهرداری اصفهان خیابان چهارباغ نیز به زودی پیاده‌رو خواهد شد.

خیابان چهارباغ اصفهان پیاده‌رو می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علیرضا صلواتی شب گذشته در آئین آغاز به کار «پلیس افتخاری ترافیک» و اجرای طرح «گذرگاه ایمن عابر پیاده» اظهار کرد: 404 روز پیش بود که فردی به نام مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان شد، قاعدتا هر مسئول در روز معارفه خود از برنامه‌های خود برای مدیریت شهر سخن به زبان خواهد آورد و جنس همه شهرداران این است که از فعالیت‌های عمرانی خود گزارش دهند، اما شهردار جدید اصفهان از پویش مردمی ترافیک سخن گفت.

    وی افزود: در کمتر از 8 ماه بعد در 15 اردیبهشت 95، همزمان با شب مبعث پیامبر اسلام(ص)، سردار اشتری به اصفهان آمدند و آئین رونمایی از پویش مردمی ترافیک شهر اصفهان در حضور بیش از 30 تا 40 هزار شهروند با شکوه خاصی برگزار شد و این پویش مردمی فعالیت خود را آغاز کرد.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: حضور سردار اشتری به این معنا بود که وی حامی تمام قد و رکن اساسی این پویش مردمی خواهد بود، در کمتر از سه ماه بعد خیابان چهارباغ اصفهان سه‌شنبه‌های بدون خودرو را تجربه کرد، شاید سه چهار دهه بود که آرزوی همه مسئولان، سیاست‌گذاران و شهروندان شهر اصفهان پیاده‌رو شدن خیابان چهارباغ بود.

    وی تصریح کرد: در طرحی به نام سه‌شنبه‌های بدون خودرو که موضوعی جهانی بود و در شهرهای مختلف کشور ما نیز این طرح آغاز شده بود، شاید هنوز نمود آنچنانی را نداشت، اما وقتی اصفهان پا در این میدان گذاشت و خیابان چهارباغ اصفهان تبدیل به پیاده‌رو شد، این اتفاق کشوری شد و صدای پویش مردمی اصفهان در همه جای ایران به گوش رسید.

    صلواتی عنوان داشت: اجرای این طرح در اصفهان باعث شد تا پیاده‌سازی آن در دیگر شهرها همچون مشهد، یزد، بابل و غیره نیز انجام شود و این نتیجه اتفاق بزرگی شد که پویش ترافیکی مردمی در شهر اصفهان با همکاری پلیس راهور و نیروی انتظامی پایه‌گذاری شود.

    وی تاکید کرد: حرکت سه‌شنبه‌های بدون خودرو روزی به‌یادماندنی برای مردم شهر اصفهان خواهد بود، حرکتی که در ابتدا اعتراض نیمی از کاسبان خیابان چهارباغ را به دنبال داشت و در حال حاضر حدود 85 درصد از آنان مدافع این طرح هستند و از آن توسعه این طرح استقبال می‌کنند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پویش مردمی ترافیک آرام آرام جای خود را در شهر اصفهان باز می‌کند و پیش‌بینی می‌کنم که سه‌شنبه‌های اصفهان همیشه بدون خودرو خواهد بود و به همت شهرداری خیابان چهارباغ اصفهان به زودی پیاده‌رو خواهد شد.

    وی ادامه داد: طرح پلیس افتخاری ترافیک طرحی است که امروز کلید خورد، طرح گذرگاه‌های ایمن عابر پیاده نیز طرحی بود که باعث شد رانندگان به فرمان چراغ خطر احترام بگذارند و به تبع آن کاهش تصادفات راهنمایی و رانندگی را شاهد بودیم و بعد از این طرح‌ها طرح داور ترافیک و یکشنبه‌ها با اتوبوس اجرا خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو